OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

STŘEDNÍ A SUPERMĚKKÉ PNEUMATIKY OTEVÍRAJÍ V KOREJI MNOHO STRATEGICKÝCH MOŽNOSTÍ

Stejně jako v nočním závodě v Singapuru se i v Koreji pojede na středních pneumatikách P Zero Bílá společně se superměkkou směsí P Zero Červená. Jedná se však o okruh, který se od singapurské trati značně liší. Jeongam, který se nachází nedaleko města Mokpo na jihu země, má ode všeho něco: rychlé zatáčky i pomalejší a techničtější úseky. Okruh si svůj debut odbyl v roce 2010, měří 5 615 metrů a jede se proti směru hodinových ručiček.

Korejský mezinárodní okruh je mimo Velkou cenu formule 1 využíván jen zřídka. Z tohoto důvodu se asfalt v průběhu víkendu značně vyvíjí. Kombinace měkkých a superměkkých pneumatik se použije počtvrté v sezoně. Má zajistit maximálně rychlé časy v kvalifikaci a zároveň dostatečnou výdrž v závodě. Tato volba by měla nabízet mnoho strategických možností. 

Trať v Jeongamu je charakteristická střídáním rychlých a pomalých zatáček a také dlouhými rovinkami a zónami, kde se tvrdě brzdí. Potřeba jsou proto pneumatiky, které zajišťují co nejlepší přilnavost, a to podélnou i boční.

V rychlých zatáčkách jezdec potřebuje jezdit co nejprecizněji. Velké boční síly namáhají konstrukci pneumatiky. Na rovinkách se pneu ochladí, ale hned vzápětí musí být dostatečně přilnavé, aby jezdci mohli optimálně zabrzdit v nájezdu do zatáčky. Například ve třetí zatáčce vozy odolávají deceleraci o hodnotě 5.2G. Na přední pneumatiky tak působí síla odpovídající více než 900 kilogramům.

Co se ale děje s pneumatikou, když je podrobena takovýmto silám? Všechny části pneumatiky podléhají postupné deformaci, která mění styčnou plochu a v důsledku i úroveň přilnavosti.

Pirelli všechny tyto deformace studuje a profil a konstrukci pneumatiky vyvíjí tak, aby bylo rozložení tlaku i teploty pod styčnou plochu optimální.

Boční síly nejvíce působí v rychlých, dlouhých zatáčkách a zatěžují hlavně vnější části pneumatik, o které se vůz opírá. Podélné síly pro změnu ovlivňují hlavně přední pneumatiky při tvrdém brzdění a zadní pneumatiky při trakci. Pneumatiky jsou tlačeny k zemi a tlak pociťuje hlavně jejich vnitřní hrana.

Foto: Pirelli

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.