OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

VETTELOVY TŘI ZASTÁVKY V BOXECH V BAHRAJNU VYÚSTILY VE VÍTĚZSTVÍ

Úřadující světový šampion Sebastian Vettel využil strategie tří zastávek v boxech a zvítězil ve Velké ceně Bahrajnu, čímž zvýšil svůj náskok v čele průběžného pořadí na deset bodů. Vettel startoval z druhé pozice na středně tvrdých pneumatikách, načež absolvoval dva stinty na tvrdé směsi. V cíli měl náskok přes devět sekund. Jednalo se o Vettelovo osmadvacáté vítězství v kariéře.

F1

 

V bahrajnském horku se rozvinula spousta různých strategií. Některé vozy zastavily v boxech dvakrát, jiné i čtyřikrát. Taktika a pneumatiky hrály klíčovou roli i v bitvě o zbylá pódiová umístění. Pilot Lotusu Kimi Räikkönen pro pneumatiky zastavil dvakrát, jeho kolega Romain Grosjean třikrát. Grosjean se na třetí místo předjetím Paula di Resty (rovněž pouze dvě zastávky) dostal v závěrečných kolech závodu. Znamená to, že stupně vítězů v Bahrajnu měly stejnou podobu jako před rokem.

Většina pilotů do závodu odstartovala na středních pneu, výjimkami byli Felipe Massa (Ferrari), Romain Grosjean (Lotus), Nico Hülkenberg (Sauber), Valtteri Bottas (Williams), Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) a Esteban Gutiérrez (Sauber). Tito jezdci startovali na tvrdých pneumatikách.

ŠÉF MOTORSPORTU PIRELLI: 

Paul Hembery: „Bylo fantastické vidět ostré závodění v celém poli od začátku do konce. Svým způsobem za to mohl i fakt, že obě nominované směsi pneumatik si jsou poměrně podobné a je mezi nimi malý výkonnostní rozdíl. I díky tomu mnoho týmů pojalo strategii po svém. Nakonec ani příliš nezáleželo na tom, na které směsi konkrétní piloti startovali. Tepleji letos ještě nebylo, horko se postaralo o teplotní opotřebování, což představovalo velkou výzvu. Těžili z toho jezdci s dobrou strategií a uhlazeným jezdeckým stylem. Bylo očividné, že se vyskytl problém na pneumatice Felipeho Massy. Tyto potíže nyní šetříme. Viděli jsme jeden řez na bočnici a jeden na běhounu a zjišťujeme, co je mohlo způsobit.“

NEJRYCHLEJŠÍ ČASY DNE DLE SMĚSI:         

 

Střední

Tvrdá

Přechodná

Mokrá

První

 SUT – 1.37.070

 VET – 1.36.961

 N/A

 N/A

Druhý

 ROS – 1.37.588

 ALO – 1.37.204

 N/A

 N/A

Třetí

 GRO – 1.37.627

 PER – 1.37.913

 N/A

 N/A

NEJDELŠÍ VÝDRŽ DLE SMĚSI

Střední

 21 laps

 Massa

Tvrdá

 24 laps

 Sutil

Přechodná

 N/A

 N/A

Mokrá

 N/A

 N/A

 

U Pirelli předpovídali, že k nejrychlejším strategiím bude patřit následující kombinace: start na střední směsi, přezutí na střední směs (8. kolo), další přezutí na střední směs (24. kolo) a nakonec obutí tvrdých pneumatik (38. kolo)

Vítězná strategie měla podobný formát, nicméně Vettel nalezl perfektní taktiku. Startoval na středních pneu, v 10. kole obul tvrdou směs, další tvrdou sadu zvolil ve 25. kole a závod dojel rovněž na tvrdých pneu, jejichž poslední sadu nasadil ve 42. kole.

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.