OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

VETTEL SE DVĚMA ZASTÁVKAMI VÍTĚZÍ VE VELKÉ CENĚ KOREJE

Pilot Red Bullu Sebastian Vettel vyhrál již ve čtvrtém závodě za sebou a opět tak navýšil své vedení v šampionátu. Německý závodník byl v boxech dvakrát a stal se prvním pilotem, který v Koreji zvítězil po startu z pole position. Vysloužil si tím i šanci pojistit si titul už za týden v Japonsku. Vyhraje-li a zároveň Fernando Alonso nedojede lépe než na devátém místě, bude Vettel mistrem světa pro sezonu 2013.

Button

Všichni piloti vyjma Daniela Ricciarda z Toro Rosso startovali na superměkkých pneumatikách. Ráno sice trochu sprchlo, nicméně celý závod se odjel na suchu. Na startu závodu byla teplota vzduchu 27°C, na jeho konci dokonce 29°C.

Ricciardova strategie mu pomohla v době první vlny pitstopů poskočit z dvanáctého až na čtvrté místo.  V osmnáctém kole pak za výjezdu safety caru přezul ze středně tvrdých pneu na superměkké a zdálo se, že dojede na bodovaném desátém místě. Jedno kolo před cílem nicméně odstoupil. Jenson Button z McLarenu nezajel ve fázi za zpomalovacím vozem do boxů a patřil tak k výjimkám. Anglický jezdec po startu z jedenácté pozice dojel osmý. Svou poslední sadu středních pneu obul ve dvaadvacátém kole.

Raikkonen

ŠÉF MOTORSPORTU PIRELLI: 

Paul Hembery: „Střední směs se ukázala být pro závod ideální, a tak se většina pilotů rozhodla na ni přezout co nejdříve. Týmy svými strategiemi odpovídaly na taktiku svých nejbližších rivalů. Zvolili jsme kombinaci směsí, která mohla působit agresivně. Superměkké pneumatiky jsou perfektní pro kvalifikaci, středně tvrdé zase představují optimum pro závod. Tuto možnost jsme ovšem zvolili v souladu s přáním mnoha týmů. Co se týče problému Sergia Péreze s přední pravou pneumatikou, podařilo se nám rychle zjistit, že na vině byla ploška vzniklá zablokováním kol při tvrdém brzdění. Používáme stejnou konstrukci pneumatik jako před rokem, čili můžeme říci, že na vině je defekt, který je nedílnou součástí závodění. Dvě periody za safety carem měly významný vliv na vývoj strategií. Všichni piloti mimo jednoho dojeli závod se dvěma zastávkami. Nebýt safety caru, zřejmě by více jezdců přezulo třikrát. Dvě až tři zastávky nicméně odpovídají našemu cíli.“ 

foto: Pirelli

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.