OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Ve zkrácené etapě Macík nejrychlejší mezi českými kamiony, ale silný vítr překazil taktiku jezdců týmu Buggyra Racing, Martin Prokop se mírně posouvá vzhůru

Dnešní 10. maratonská etapa Dakaru 2020 byla na 345. kilometru pořadateli zastavena. Kvůli silnému větru nemohly vzlétnout vrtulníky, které zajišťují bezpečí závodníků. Jezdci se tak ve druhé části trati přesunuli do maratonského bivaku v Shubaytah, kde bez svých týmů stráví noc a závodní stroje si před následující částí závodu budou muset opravit vlastními silami.

Macík tentokrát mezi českými kamiony nejrychlejší 

Posádce kamionu týmu Big Shock Racing se tentokrát etapa skvěle vydařila. Martin Macík, František Tomášek a David Švanda zdolali měřenou část nejrychleji z českých kamionů, když dojeli na výborném 6. etapovém místě a 6. pozici si drží i celkově. První část náročné maratonské jízdy se podařilo zdárně zdolat i týmovému motorkáři Janu Brabcovi. Po pádu z vrcholu ostré duny sice zlomil řídítka na svém motocyklu, ale podařilo se mu je opravit a ve zdraví dojet do cíle. Etapu dokončil na 86. místě, v celkovém pořadí má 37. pozici. 

Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek i mechanik David Švanda společnými silami dnes skvěle zdolali náročnou trať, jejíž ostré duny vypadaly opravdu nebezpečně. „Dneska to pro nás byla příjemná jízda. Vypadá to tu jak v Mordoru. Trať hodně písčitá, duna, tvrdý podklad, duna. Ty duny měly dneska hodně zrádné zakončení. Jedete, nic nevidíte a najednou se zjeví stěna dolů. A pak rozhoduje, kdo jak zabrzdí. My jsme jeli relativně na pohodu, abychom neudělali zásadní chybu. Přeci jen, je to maratonská etapa. Strašně tu fouká. A hlavní dnešní navigační hláškou byla věta: Tady rovně,“ řekl Martin Macík. Po dnešní etapě posádka nemá zásadní technické problémy, které by tentokrát musel mechanik David Švanda zvládnout pouze za asistence svých dvou spolujezdců.

Brabec se zaskočit nenechá

Motocyklista týmu Big Shock Racing Jan Brabec vyjel do 10. maratonské etapy neohroženě a ve svém vyrovnaném tempu. Bohužel hned v úvodu etapy, na jednom z nejkritičtějších úseků trati, kde mělo problémy mnoho dalších závodníků, měl český jezdec nehodu. Nepříjemný pád však opět zvládl profesionálně a dokázal si poradit i se zlomenými řídítky své motorky, kterou pojmenoval po babičce Anežka. „Jsem v pořádku. Bylo to dneska tak nebezpečné, že helikoptéry nestíhaly lítat. Já jsem šel na držku na 2. kilometru a zlomil jsem řídítka. Podařilo se mi je opravit, ale nabral jsem ztrátu 30 minut. A nefungovala mi dobře zadní brzda. Je to v pohodě, nic jsem si neudělal, nic mě nebolí,“ uklidňoval Jan Brabec. Všichni pevně věříme, že v maratonském bivaku se mu podaří dostat Anežku do co nejlepší formy, aby zítra s jeho pověstným nadhledem zdolal i druhou část drsné etapy.  

Silný vítr překazil taktiku jezdců týmu Buggyra Racing

Měl to být druhý nejdelší den letošního Dakaru, 534 ostrých kilometrů. Společně s následující speciálou, která na jezdce čeká ve čtvrtek (379 km), tvoří maratonskou etapu. To znamená, že se posádky musejí obejít dnes večer bez servisního zázemí. A k tomu také tak celý tým Buggyra Racing přistupoval. „Začátek byl docela těžký. Pěkný písčitý terén. Tam se nám objevily problémy s elektronikou, když nám v kabině přestaly jít všechny budíky. V neutralizaci jsme vše opravili, pak ale přišla zpráva, že druhá část je zrušená. Chápu rozhodnutí pořadatelů, ale je to s ohledem na naši taktiku škoda,“ řekl v cíli třináctý Martin Šoltys.

Obě posádky měly v úvodu za úkol šetřit své závodní speciály. „Už od včerejšího dne nás tu trápí silný vítr, který se podepsal na průběhu desáté etapy. Organizátor ale ví, co dělá. Na trati bylo dnes hned několik bouraček a v tak silném větru zřejmě nemohou do vzduchu helikoptéry. Samozřejmě je to škoda, protože naši kluci k tomu přistupovali dle stanovené strategie. Čekalo je 534 ostrých kilometrů a odjela se sotva polovina. Ztráty ale nejsou rozhodující,“ komentoval dnešní situaci manažer týmu Jan Kalivoda.

Josef Macháček dokončil dnešní etapu v kategorii SSV na sedmnácté příčce. „Počítá se každý kilometr, který odjedeme. Je to škoda, protože jsme raději začali opatrně. Ale s rozhodnutím nic nenaděláme a pokračujeme do bivaku, kde budeme mít volnější den a zítra se do toho zase pěkně opřeme,“ sdělil v neutralizaci jezdec týmu Buggyra Racing.

Martin Prokop bojuje o Top Ten

S plány na dva náročné závodní dny v pořádných dunách a pokus na posun to top 10 celkové klasifikace vyráželi Martin Prokop s Viktorem Chytkou do maratonské desáté etapy Dakaru, na kterou má bez pomoci a zázemí týmů navázat zítřejší etapa jedenáctá. Závod byl dnes ale kvůli několika haváriím a zhoršujícímu se počasí z bezpečnostních důvodů přerušen organizátorem, takže se z plánovaných 534 kilometrů odzávodilo pouhých 223.

Martin Prokop: „Na začátku neutralizace jsme se dozvěděli, že je etapa zastavena, což je vzhledem k okolnostem dobré rozhodnutí. Helikoptéry mají spoustu práce v prvním úseku a ještě ke všemu se zvedá silný vítr a opravdu hodně se práší. Pro nás jeto trochu škoda, protože jsme se na těžkých dunách snažili trochu zabrat a nahnat ještě nějaký čas, ale rozhodnutí již padlo. Teď nás čeká maratonský bivak a příprava na další duny v zítřejší etapě. Držte nám palce, ještě bojujeme!

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.