OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Tomeček vítězem desáté etapy

Desátá etapa z Akjoujtu do Akjoujtu se jela jako druhá smyčka v rámci letošního ročníku Africa Eco Race. Délka rychlostní zkoušky činila 424 kilometrů. Předpovědi organizátorů, že se bude jednat o nejhezčí a nejtěžší etapu celého závodu, se naplnily beze zbytku. Promet/Czechoslovak Group tým Tomáše Tomečka vybojoval po bezchybném výkonu letošní první etapové vítězství.

Předposlední ostrá etapa letošního ročníku Africa Eco Race nabídla náročný koktejl plný měkkého písku, hned několika dunových polí a kamení. Po tradičně svižnějším úvodu čekalo na závodníky hned několik náročných dunových polí. "Dnešní etapa se nám moc líbila," popisuje Tomáš Tomeček a pokračuje: "Věděli jsme, jak je dnešek z pohledu celkového výsledku závodu důležitý, ale na naši jízdu to nemělo velký vliv. Od začátku jedeme na hranici našich možností. Čím je etapa těžší, tím je to pro nás lepší, protože jedeme na Tatře a to je v terénu nejlepší auto na světě."

Tomáš Tomeček a L. Lála

Poté, co se Tomeček včera vrátil na třetí místo průběžného pořadí, se dal očekávat velký útok ze strany ruského Kamazu. Zejména ruská média věnují Africa Eco Race velký prostor. "Já si to moc nepřipouštím, pro nás je důležité především dojet a dostat Tatru na přední příčky. Kamaz je, co se rozpočtu a zázemí týče, úplně někde jinde a pokud má svůj den, tak je velmi těžko porazitelný. My jsme malý soukromý tým a snažíme se udělat z minima maximum. Dnešní výsledek je velkou odměnou a motivací pro celý náš čtyřčlenný tým."

Do výsledku etapy i celého závodu promlouvá kromě techniky, řidičského umění a navigace i ... "Naštěstí jsme dnes neměli defekt," říká navigátor Ladislav Lála. "Projížděli jsme mnoha úseky, kde se střídal hluboký písek, ve kterém musíme hodně podhustit pneumatiky, s kamením, které je pro měkké pneumatiky velmi nebezpečné. Samozřejmě, že v takové situaci neletíme jako o život, ale stát se může cokoliv. V závodě za sebou nemáme žádnou rychlou asistenci, jako třeba ruský Kamaz a chtě nechtě tomu musíme přizpůsobit styl, jakým jedeme."

Klíčovou roli hraje na Africa Eco race navigace. "Dnes to měl Láďa velmi složité, ale zvládl to opět bez zaváhání," chválí Tomáš Tomeček a dodává. "Stačí jedno zaváhání a může to dopadnout velmi špatně. Nějakých čtyřicet kilometrů před cílem jsme jeli kolem převráceného kazašského Fordu, který si na jedné roletě, která byla do itineráře dopsána jako změna, skočil v rychlosti kolem 170 km/h nějakých šedesát metrů a pak se ještě několikrát převrátil. Naštěstí se posádce nic vážného nestalo a jezdec i navigátor nám ukazovali, ať jedeme dál. I takové je někdy závodění."

 Africa Eco Race

Desátá etapa byla bohatá i na slibované dramatické výhledy do krajiny: "Dnes to byla chvílemi opravdová pastva pro oči," popisuje Láďa Lála. "Přál bych každému, aby viděl na vlastní oči to, co jsme dnes viděli z auta – obrovské dunové pole, bizarní skály, bohem zapomenuté vesnice. V závodním tempu není bohužel moc času na koukání a navíc to chvílemi celkem drncá, ale i tak to bylo úžasné."

Co je na programu jedenácté, poslední ostré etapy? Po probuzení v pátek třináctého se mohou závodníci těšit na 208 kilometrů dlouhou rychlostní zkoušku. Podle sportovního ředitele soutěže Reného Metge by se nemělo jednat o příliš těžkou etapu, nicméně v itineráři je mimo jiné i průjezd dvěma menšími dunovými poli. "Na Africa race není lehkých etap," uzavírá Tomáš Tomeček. "Auto je v pořádku a v kabině vládne pohodově bojovná atmosféra. Držte nám všechny palce, zítra to budeme potřebovat."

Ladislav Lála, 12.1.2017

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.