OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Nejúspěšnějším jezdcem polského závodního víkendu se stal jezdec týmu Carpek Service Tomáš Pekař

Dějištěm třetího podniku pohárového Octavia Cupu sezóny 2018 se v polovině června stal unikátní Tór Poznaň, ležící ve východní části stejnojmenného polského města. Ve čtvrtek v podvečer se v tamním paddocku sjelo celkem 14 jezdců, kteří v následujících dvou dnech svedli dvě dramatické bitvy o cenné pohárové body. Nejúspěšnějším jezdcem víkendu se díky vybojované pole position, prvnímu a druhému místu stal mělnický závodník Tomáš Pekař.

V kvalifikaci dominoval Tomáš Pekař

Závodní dění odstartovaly v pátek dva volné tréninky, na které v podvečer navázala půlhodinová kvalifikace, která rozhodla o podobě startovního roštu pro první závod.
Dlouhou dobu to byl vyrovnaný souboj mezi Petrem Fulínem jr. a Tomášem Pekařem. Fulín ve svém rychlém kole zajel čas 1:43.348, čímž se na dvě desetiny přiblížil Pekařovi. V závěrečných vteřinách však zajel Tomáš Pekař své druhé rychlé kolo za 1:42.839 a vybojoval tak svou druhou pole position sezóny.
 
Třetím nejrychlejším mužem pátečního dne se stal litevský závodník Jonas Karklys, jehož ve druhé řadě doplnil veterán Radek Bareš.
 
Třetí místo je skvělé. Tak trochu jsem doufal, že by se mi tady mohlo dařit, což se nakonec také potvrdilo. Mám z toho radost a už se moc těším na zítřejší závody,” tak zněla slova Jonase Karklyse po opuštění Parc fermé.
 
Polská kvalifikace byla vyrovnaná asi jako žádná předtím. Pořadí se měnilo každou minutou a v nejednom případě přitom rozhodovaly pouhopouhé setiny. Souboj o třetí místo mezi Karklysem a čtvrtým Barešem rozhodlo pouhých 0,05s a podobně tomu bylo i v případě boje o postavení ve čtvrté řadě, když Petra Čížka a Matouše Kubů dělilo jen 0,012s.
 
Krátce po skončení kvalifikace se tým Yawspeed Autosport rozhodnul pro výměnu motoru u vozu Matouše Kubů, a mechaniky tak před sobotními závody čekala dlouhá noc. Vše se ale nakonec podařilo a do prvního sobotního závodu tak mohlo odstartovat všech 14 jezdců.

Předčasně skončený první závod vyhrál Petr Fulín jr.

Vítězem prvního polského závodu se v sobotu krátce před polednem stal jezdec týmu Fullinrace Academy, Petr Fulín jr. Pro body za druhé místo si dojel leader průběžného pořadí Tomáš Pekař (Carpek Service) a na bronzový stupínek vystoupal Radek Bareš.

První závod měl dva klíčové faktory. Tím prvním byl nepodařený start Tomáše Pekaře, jenž se krátce po startu propadl o tři pozice a v prvních třech kolech svedl několik pěkných soubojů s Radkem Barešem.
 
Hned na startu jsem ztratil tři pozice, a tak jsem musel od prvních metrů bojovat, abych se dostal zpět dopředu. Moc jsem si užil souboj s Radkem Barešem, kdy jsme téměř dvě kola bojovali bok po boku. Byla to hodně těsná, ale gentlemanská jízda,” řekl Tomáš Pekař krátce po skončení závodu.
 
Tím druhým faktorem pak byla nehoda Matouše Kubů, který v sedmém kole narazil do svodidel a následně se 2x otočil přes střechu. Nehoda si vyžádala výjezd safety caru a necelé čtyři minuty před koncem byl závod restartován, nicméně odstavený vůz Matouše Kubů nebyl stále na zcela bezpečném místě, a tak se sportovní komisaři rozhodli pro předčasné ukončení závodu červenou vlajkou. Matouš Kubů se tak definitivně stal smolařem víkendu a jeho tým Yawspeed Autosport bude mít plné ruce práce, aby připravil auto pro příští závody na Lausitzringu.
 
Za nejlepší trojicí je pak ve výsledkové listině zapsán navrátilec Daniel Skalický (Duck Racing Team), kterého dále následovali: Tomáš Korený, Jonas Karklys, (Fullinrace Academy) a Petr Čížek (Fullinrace Academy). Osmičku nejrychlejších uzavřel nováček Milan Haering (Carpek Service). 

Autorství nejrychlejšího kola a jeden bonusový bod si za čas 1:43.287 připsal vítěz Petr Fulín jr., který po závodě řekl: Poté, co Tomáš špatně odstartoval, bylo jasné, že nejdůležitější bude neudělat chybu. Soustředil jsem se na svůj výkon a neustále sledoval dění ve zpětných zrcátkách. Vše se nakonec podařilo a z prvního místa mám pochopitelně velkou radost.

Po druhém závodě vystoupal na nejvyšší stupínek Tomáš Pekař

Los po prvním závodě určil, že z pole position odstartuje do druhé závodní jízdy Milan Haering, kterého v první řadě doplnil Petr Čížek. Favorité z ranního závodu Petr Fulín jr. a Tomáš Pekař pak startovali ze čtvrté řady. Časový limit pro opuštění pitlane nestihnul domácí jezdec Tomasz Tomczak a jeho Octavia tak stála v průběhu startovní procedury na konci boxové uličky.
 
Oproti prvnímu závodu se start vydařil nejlépe Tomáši Korenému, který se v průběhu prvního kola dostal na čelo, a stejně tak i Tomáši Pekařovi a Petru Fulínovi, kteří již po prvním kole kroužili na třetím a čtvrtém místě právě za Tomášem Koreným a Milanem Haeringem.
 
Pekař v následujících fázích závodu jednoznačně prokázal svou zkušenost a po pár minutách již vedl celé pole. A zatímco se začal všem svým soupeřům pomalu vzdalovat, rozhořel se za jeho zády souboj o druhé místo mezi Danielem Skalickým a Tomášem Koreným. Tím úspěšnějším se nakonec stal “navrátilec” Dan Skalický.
 
Druhá závodní jízda se příliš nepovedla Petru Fulínu jr., který byl po projetí cílem klasifikován na míst šestém za Milanem Haeringem a Petrem Čížkem. Ten si pátým místem posunul své letošní maximum opět o kousek výš a jednoznačně ukázal svůj pokračující progres.
 
"Je to škoda, měl jsem to slušně rozjeté. Až příliš jsem se soustředil na využívání závětří a motor s převodovkou v tom horku přehřál. Bohužel ochranný program elektroniky přišel přesně v okamžiku, kdy jsem se už dostal za záda Tomáše. Ztráta byla po tomto momentu tak velká, že se mi i přes rychlá kola nepodařilo dojet do cíle lépe než šestý. Nicméně i to je zřejmě motorsport a já se už těším až tento zážitek přebiji něčím pozitivnim na Lausitzringu". komentoval Fulin jr. druhou jízdu. Naprosto stejně doplatil na agresivní jízdu i Karklys s Śestákem. Body za sedmé místo bral domácí jezdec Maciej Laszkiewicz a nejrychlejší osmičku uzavřel Litevec Jonas Karklys.
 
Bonusový bod za nejrychlejší závodní kolo si stejně jako v první závodní jízdě připsal I přes výše uvedené problémy Petr Fulín jr. za čas 1:43.656.

Slova Daniela Skalického po skončení závodu: “Do Polska jsem si to jel hlavně užít. Octavia Cup má bohatou historii a jedinečnou atmosféru, na kterou se musí těšit opravdu každý. To, že se mi podařilo vystoupat na podium, je naprosto skvělé, a rád bych za to poděkoval celému týmu.

Jak vypadá tabulka průběžného hodnocení po šesti odjetých závodech a co bude dál?

Na prvním místě je i nadále jezdec týmu Carpek Service Tomáš Pekař, který v prvních třech podnicích sezóny doposud i díky čtyřem vítězstvím posbíral celkem 115 bodů. Na místo druhé se s 94 body posunul Petr Fulín jr. a třetí příčku průběžné klasifikace drží i přes neúčast v polských závodech Michal Matějovský (70b).
Celkem padesát bodů v šesti závodech posbíral Litevec Karklys, na kterého se s 35 body začíná dotahovat Tomáš Korený. O čtyři body méně má Petr Čížek a o jediný bod pak zaostává Daniel Skalický, který si z Polska při svém premiérovém startu odvezl rovných 30 bodů. 
 
V pořadí 7. a 8. závod se uskuteční za necelý měsíc v Německu na slavném trioválu Eurospeedway Lausitz, kam jezdci zamíří o víkendu 13.-14. července.

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.