OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Tomáš Pekař exceloval na mosteckém okruhu

Letos již podruhé se jezdci a týmy závodní série Octavia Cup 2018 sešli na mosteckém autodromu. Tentokrát doprovázeli jednu z nejnavštěvovanějších motoristických akcí v ČR, a to Czech Truck Prix. Přestože počasí nebylo právě přívětivé, svedli jezdci urputné boje před téměř 90 tis. diváků, kteří je povzbuzovali z tribun. 

Ranní kvalifikace nabídla celému jezdeckému poli těžké podmínky. Souboje o nejvýhodnější postavení na startovním roštu totiž doprovázel déšť a jezdci se teprve podruhé v sezoně potýkali s mokrou dráhou. Po několika minutách však přestalo pršet a všichni začali zlepšovat své časy na kolo.

„Kvalifikace byla loterie. Podmínky se měnily, protože dráha byla zezačátku plná vody a pak osychala. Já jsem byl na čtvrtém místě, ale poslední měřené kolo se mi povedlo a poskočil jsem do čela,“ prohlásil spokojený vítěz kvalifikace Tomáš Pekař, kterého v první řadě doplnil lídr průběžného hodnocení Petr Fulín jr. Z druhé řady odstartovala dvojice Michal Matějovský a Jonas Karklys, kteří měli před mosteckým víkendem shodný počet bodů a dělili se o třetí, resp. čtvrté místo v průběžném hodnocení. První kvalifikační pětku pak uzavřel Václav Brejla, kterého diváci mohou znát z působení v Octavia Cupu před několika lety.

Drtivá většina pilotů doufala v závod na suchu a původně se zdálo, že jejich přání bude vyslyšeno. Jenže doslova pár okamžiků před otevřením pitlane se nad okruhem spustil silný déšť. Vláček vozů nakonec odstartoval za safety carem a jezdci za ním kroužili po dobu dvou kol. Jakmile safety car zhasl výstražná světla, početné publikum na tribunách mohlo sledovat plně rozjeté Oktávie v doprovodu s nezaměnitelnou vodní tříští, vytvářející ztížené viditelné podmínky pro každého pilota.

Nejlepší výchozí pozici měl Tomáš Pekař, který po letmém startu udržel první místo a po celý závod si kontroloval čelo a dbal na to, aby na mokru neudělal zásadní chybu.

„Těch zrádných a nebezpečných míst bylo na dráze hodně. Obrubníky neskutečně klouzaly, takže jsem se hlavně zaměřil na to, abych si hned na začátku vytvořil náskok a poté si udržel koncentraci a neudělal chybu,“ popsal vítěz sobotní jízdy Tomáš Pekař.

Pozornost diváků se proto zaměřila především na souboj o druhé a třetí místo mezi Petrem Fulínem jr. a Michalem Matějovským. Rozdíly mezi touto dvojicí byly jako na houpačce a někdy se Fulín jr. vzdálil, jindy se mu Matějovský přiblížil téměř na nárazník. Rozhodující moment se nakonec odehrál v tom nejzazším možném momentu – v poslední zatáčce posledního kola.

„Celý závod jsem měl takový vyčkávací a opatrný. Start byl hodně zamlžený a z auta nešlo moc vidět, takže jsem se s pomocí Petra a jeho brzdových světel snažil zjistit, kde přibližně brzdit. V průběhu závodu jsem si všiml, že Petr do poslední zatáčky najíždí hodně na vnitřku, tak jsem si najel na vnější stranu, dostal se na jeho úroveň a bylo to. Na výjezdu ze zatáčky už jsem byl druhý. Dnešní závod jsem si opravdu užil a na vodě mě to hodně bavilo,“ konstatoval spokojený Michal Matějovský.

Díky obrácenému pořadí na roštu druhého závodu se na základě losu ocitl na pole-position nedělního závodu Petr Čížek – po boku Václava Brejly. Naopak vítěz sobotního závodu Tomáš Pekař startoval z osmé pozice.

Počasí jezdcům tentokrát přálo a startovalo se za sucha. Bohužel pro některé piloty skončil závod hned v první zatáčce, konkrétně pro Petra Fulína a Petra Čížka. V tradiční tlačenici v pravé a levé zatáčce po startu dostal Petr Čížek ránu do boku, zkřížil cestu ostatním jezdcům a s poškozeným autem musel odstoupit. Ránu dostal i Fulín jr. a dosavadní lídr průběžného pořadí naneštěstí taktéž odstoupil.

Po této skrumáži se na čelo závodu dostal Václav Brejla a po letité přestávce si užíval jízdy na čele. Dlouho mu to ale nevydrželo a v téměř shodný moment jej předjeli Michal Matějovský a Tomáš Pekař.

„Kolizi v první zatáčce jsem se vyhnul jen o pár centimetrů, jinak bych tam skončil i já. Pochopitelně Tomáš je rychlostně někde jinde, to bych musel ještě hodně testovat, ale tento víkend mě určitě přesvědčil o tom, že chci startovat na dalších závodech,“ uvedl Václav Brejla, držící si trofej za třetí místo.

Lídr závodu Matějovský zaujal defenzivní stopu a snažil se bránit vedení před dotírajícím Pekařem. Oba si několikrát vyměnili první pozici, až nakonec Pekař definitivně převzal čelo závodu a dojel si pro druhé vítězství před zaplněnými tribunami.

„Michal jel takovou tu ideální stopu a já jsem malinko zkoušel si ty zatáčky víc nadjíždět, abych mohl dřív přidat plyn a být rychlejší na rovinkách. To se mi párkrát skoro povedlo a měli jsme krásné souboje. Na druhou stranu jsem nechtěl příliš riskovat, abychom do sebe nenabourali. Nakonec se mi povedlo ho předjet a vyhrát, takže celý víkend jsem si nesmírně užil,“ dodal na závěr dvojnásobný mostecký vítěz Tomáš Pekař.

Kolotoč Octavia Cupu se nyní přesune na finálový podnik sezony na trať formule 1 na Nürburgring v Německu, kde se rozhodne o celkovém vítězi letošní sezony.

Více fotografií ze závodu: https://www.zonerama.com/e-sportfoto/10517

foto: V. Sýkora

Závod 1

  1. Tomáš Pekař
  2. Michal Matějovský
  3. Petr Fulín jr.
  4. Jonas Karklys
  5. Tomáš Korený
  6. Daniel Skalický
  7. Václav Brejla
  8. Petr Čížek

Závod 2

  1. Tomáš Pekař
  2. Michal Matějovský
  3. Václav Brejla
  4. Tomáš Korený
  5. Radek Bareš
  6. Jonas Karklys
  7. Matouš Kubů
  8. Daniel Skalický

TZ: Octavia cup media, foto: V. Sýkora (E-sportfoto.cz)


inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.