OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Prvním sobotním závodům Velké Ceny Slovenska kralovali Štefan Rosina a Milovan Vesnič.

Středoevropský šampionát FIA CEZ  který  je součástí víkendové VC Slovenska na okruhu Slovakiaring,  má za sebou sobotní závody. Zatím sprinty D4 nejsilnějších vozů a také dvoulitrů. Na slovenském okruhu se  i letos sjela slušná  konkurence. Oba závody proběhly  víceméně poklidně a  bez dramatických situací, bez přerušování závodu a podobně.

Dopolední kvalifikaci prvního sprintu nejsilnějších  speciálů D4 kraloval Štefan Rosina s Lamborghini Huracán GT3 německého týmu Grasser Racing, jenž zajel výborný čas pod dvě minuty. Pod hranicidvou minut se dostal také Aleš Jirásek s novou Pragou R1.

Celkem se do závodu vydalo 23 závodníků. Kromě vozů D4 pak v závodu startovala i šestice vozů D5, čili takzvaných placek.

VC Slovenska

Po startu splnil roli  favorita Štefan Rosina, který začal ostatním soupeřům  jasně ujíždět. Jirásek se  mírně propadl, když na druhou pozici se krátce  propracoval  Miro Konopka. Za ním pak následovaly další  vozy GT 3, konkrétně Jakub Knoll a další. Poněkud za  očekáváním tentokrát zůstal Jakub Kubas, startující ze čvtrtého místa, který měl jistě větší ambice. Jel až za medailovou pozicí a navíc se před něj v úvodu na brzdy v předposlední ostré zatáčce před cílem dostal Jiří Malchárek. Tomu se pak o pár kol později povedlo zcela stejně a ve stejném místě předjet i Miro Konopku.

Konopka na Slovakiaringu

Jinak ovšem závod žádné větší předjíždění a dramata nezaznamenal. Dost akční předjížděcí manévr předvedl ale Aleš Jirásek v úplném závěru, když zprava předjel Jakuba Knolla, který v té chvíli zleva předjížděl Milana Valáška. Nejspíš se dost divil, že se před něj bleskově propletla i Praga. Pro jejího  pilota pak dopadl závod skvěle.

Pro vítězství si zcela bez problémů a zkušeně dojel Štefan Rosina. Druhá  příčka celkově nakonec  patřila  vítězi  D5 Aleši Jiráskovi s Pragou R1. Následovali bronzový Jakub Knoll a čtvrtý Jiří Malchárek. Těm zároveň patřilo stříbro  a bronz v D4.  Další příčka patřila Miro Konopkovi, kterého se dlouho, avšak marně pokoušel předjet Kakub Kubas. Šesté místo je  jistě pro Kubase celkem zklamáním, ale tentokrát  to  prostě   lépe nešlo.

Další dvě  příčky patřily vozům D5 a to zatím stále především vrchařovi Václavovi Janíkovi a domácímu jezdci Patrikovi Nemcovi, který nedávno okusil i svezení v trucku Buggyra. Letos to pak bylo jeho první svezení s vozem Praga R1 a mohl  být velmi spokojen. Oběma zároveň patřily zbývající dvě medaile v rámci D5.

Zatímco v nejsilnějších  speciálech se sešlo 23 vozů, ve dvoulitrech byla účast ještě výrazně lepší a vozy na startovním roštu stály   téměř do zatáčky na konci startovní rovinky. K obvyklému startovnímu poli totiž pořadatelé přídali skupinku Lotusů Exige a ještě početnější skupinu identických vozů Mazda MX-5. 37 vozů na startu pak slibovalo zajímavý závod.

Bohužel, stále se nepodařilo dořešit problém se zařazením vozů s turbem do klasických dvoulitrů a jak se zdá,  do konce sezóny 2016 to už  ani  patřiční funkcionáři  nevyřeší. Možná by se dalo i říci, že to ani vůbec neřeší, protože jeto asi nezajímá......

Slovakiaring

A tak podle očekávání po startu nejrychleji hnala turba dva Seaty Leon Racer TCR Milovana Vesniče a Mladena  Lalusiče. Mezi ně se ovšem tentokrát   připletl ještě Vivien Keszthelyi a Audi TT cup. Také v tomto případě se jedná o rychlý vůz s turbem. Vesnič sice celkem  jasně vedl, ale oba vozy  za nim spolu pěkně bojovaly a došlo i k několika předjetím.

Za nimi se pak držel modrý vůz Renault Clio Zorana Kastratoviče. A toho pronásledoval Petr  Mandelík se zeleným Lotusem Exige GT-R. Tito dva jezdci svádějí obvykle velmi vyrovnané souboje, jako třeba na Hungaroringu, kdy téměř celý závod jeli v závěru a vzájemně se  několikrát předjeli. Tentokrát ale Kastratovič Mandelíkovi výrazně ujel. O nějakém vzájemném předjíždění pak nemohla být vůbec řeč.

Jezdci z čela závodu si zapředjížděli až s vozy o kolo zpět, kterých bylo vzhledem k početnému startovnímu poli vozů různé  výkonnosti hodně. Někteří pak dostali od těch prvních i dvě kola.

Slovakiaring

V cíli byl jasně první Milovan Vesnič, druhý  Vivien Keszthelyi s Audi TT cup.a  třetí Mladen  Lalusič. Audi se tedy vešlo mezi dva Seaty Leon Racer TCR.  Bramborový  dojel Zoran Kastratovič a za ním s odstupem Petr  Mandelík. Tito  dva ovšem v podstatě byli  nejrychlejší ze skutečných dvoulitrů.

Z početného startovního pole dojelo do cíle 33 vozů.

Sobotní  program vrcholí večerní tříhodinovkou, která končí ve 22 hodin. Podobný program s vyjímkou vytrvalostního závodu je připraven i na neděli.

Kalendář  zbývajících závodů FIA CEZ 2016:

19.-21.08. Slovakia Ring

09.-11.09. Brno

23.-25.09. Poznaň

Připravil :Pavel Jelínek

FIA-CEZ.com

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.