OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Seriál Velkých cen F1 pokračuje v Číně

Čína je třetím podnikem aktuálního ročníku mistrovství světa vozů formule 1. Povrch trati zde není příliš drsný, je pouze o něco náročnější než asfalt v Melbourne. Charakter okruhu jako takový však již na pneumatiky klade velké nároky. Očekávat můžeme teploty vzduchu pohybující se mezi 15 a 23°C. Trať by pak měla být zahřátá v intervalu 15 a 30°C. Vlastnosti čínského okruhu dávají vyniknout strategii kolem pneumatik. Stejně jako před rokem bude oblíbená taktika dvou nebo tří pitstopů. Na konci hlavní rovinky vozy brzdí z rychlosti 315 km/h až na 65 km/h, a to na vzdálenosti pouhých 130 metrů. Brzdné přetížení se rovná 5G. Podobně velkým deceleračním silám jsou pneumatiky vystaveny pouze několikrát v roce. 

Pirelli na okruh v Šanghaji přiváží střední směs P Zero Bílá a – poprvé v sezoně – také měkké pneu P Zero Žlutá. I tato směs je měkčí než její předchůdce ze sezony 2012.

Tato kombinace je stejná jako v loňském roce a slouží k tomu, aby pokryla veškeré vrtochy počasí, které se v této části roku mohou v Šanghaji objevit. 

Střední směs by neměla mít problémy se zahříváním i při nízkých teplotách. Tím je zajištěna konzistence jejích vlastností a regulace opotřebení.

Měkká směs funguje poněkud odlišně. Za chladného počasí může chvíli trvat, než se zahřeje, problémy by mohly nastat hlavně na předních pneumatikách. Po zahřátí nicméně tyto pneu zajistí ještě lepší přilnavost, ovšem za cenu rychlejší degradace. Použitelné by měly být po dobu 16 až 18 kol.

Klíčové bude správné nastavení vozu, zejména pak jeho přední část. Nejvíce namáhána bude levá přední pneumatika. Dlouhé a rychlé zatáčky na trati v Šanghaji působí na přední pneu velkou silou, a tak je důležité, aby nebyly opotřebovány příliš rychle. 

Lotus

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.