OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

OffROAD Maraton Trstěnice: S tunami prachu si nejlépe poradili Miřejovský, Galia a WINGS team

Třetí závod OffROAD Maratonu proběhl uplynulou neděli v areálu Svatého Víta v Trstěnicích poblíž Mariánských Lázní. Bez nadsázky připomínal českou Afriku. Tuny prachu se valily od prvních minut závodu čtyřkolek, který dovedl do cíle Martin Miřejovský z Teamu Max 2 před Dominikem Škarkou z Domina teamu, jež si zapsal svůj největší úspěch. Vítězství v jedné stopě patřilo Danielu Galiovi z RD racing, který svedl náročný a krásný souboj s celkově druhým Lubomírem Vojkůvkou z VYPE racing teamu. V autech opět došlo k historickému okamžiku – největší pohár a absolutní zlato premiérově vybojoval WINGS team 3 se speciálem do dvou litrů. Uznání si ale zaslouží všichni, co se postavili na start. A také fanoušci, kteří jezdce podporovali za páskou.

foto: Jonas

Čtyřkolkáři nastoupili ke své druhé letošní tříhodinovce v půl osmé ráno. Na 80 jezdců vzhlíželo k nebi a přálo si alespoň trochu deště. Jasná obloha ale dala signál k suchému a prašnému závodu. Že bude překřtěný na českou větrnou Afriku ukázala hned první lajna čtyřkolek. Z ní se skvěle odpíchnul Martin Miřejovský z Teamu Max 2, který všem soupeřům ukázal záda a pozici lídra si udržel až do konce. Zvládl 38 kol a o necelou minutu porazil druhého Dominika Škarku z Domina team. Ten jako druhý absolutně zajel svůj nejlepší výsledek OffROAD Maratonu. A ve svých 18 letech trénuje s přáním zúčastnit se v budoucnu rally Dakar, pokud to okolnosti dovolí. Třetí Zdeněk Tůma z THF racing teamu uzavřel trojici, která jako jediná zajela 38 kol a všechny ostatní porazila o kolo. Jedinou zástupkyní v závodním poli byla Ollie Roučková z Barth racing teamu, která na OffROAD Maratonu startuje v rámci tréninkové přípravy na Dakar 2016. Skončila desátá v kategorii mistrovských sportovních čtyřkolek. Nejtěžší rally světa chce v příštím roce absolvovat i Tomáš Racek, jež byl o dvě místa rychlejší. Racek má dakarský závod v plánu v rámci odvážného projektu RaceForLife.cz, který má pomoci nemocným dětem.

foto: Jonas

Motorkáři si déšť přáli snad ještě více než jezdci ve dvou stopách. Půl hodiny před polednem ale bylo jasné, že se nic nezmění, a tak doplnili vaky s vodou a vydali se na trať. Možná s heslem do třetice všeho dobrého a zlého se do první řady opět postavil jeden z jezdeckých mistrů Lubomír Vojkůvka z VYPE racing teamu. V předchozích dvou závodech ho vždy zklamal stroj a moc si přál konečně zajet dobrý výsledek. I v Trstěnicích se těšil na souboj s Danielem Galiou z týmu RD racing, který sice startuje ve slabší mistrovské kategorii, ale oba jezdci rádi měří své síly. Vojkůvka nastoupil skvěle, po prvním kole se startovní rovinou prohnal jako lídr. Naproti tomu Galia se pohyboval pod stupni vítězů. Postupně se ale srovnal s motorkou, našel správnou stopu a výsledkovou listinou se propracoval směrem nahoru, až mohl měřit síly právě s Vojkůvkou. Tomu se ve druhé půli závodu propadla řídítka a musel zpomalit. Když ho těsně před koncem plně rozjetý Galia dohnal, pustil ho před sebe a dojel si pro absolutně druhé místo. Oba borci předvedli krásný souboj, navíc ostatním soupeřům nadělili jedno kolo. Celkově třetí Jan Zeman z Puntík xcountry teamu nasčítal 39 kol a nad hlavu zvedl stříbrný pohár za mistrovské E2.

I nejmenší závodníci na motorkách a čtyřkolkách si užili prašný závod. Čtyři rozjezdy po deseti minutách byly obsazeny celkem 50 závodníky. Jako vždy jeli bez bázně a hany a jedinými, kdo trnuli, byli dospělí diváci. Jejich výkony sledovali také automobilové posádky, kterým již bylo jasné, že prach bude provázet i jejich pětihodinový boj.

Motory vozů na čtyřech kolech zaburácely po čtvrté hodině odpoledne. S vervou sobě vlastní se do závodu pustil David Polišenský se svým Polarisem do litru. Diváci znají jeho dravou jízdu, kterou střídají opravy v depu. Bugina trpí na zlomené poloosy a právě ta dala stopku již po pár stovkách metrů. Tento problém tým odstranil a po dvaceti minutách opět uháněl v oblacích prachu. Během necelé hodiny a půl se zastavil v depu ještě dvakrát a když mu došla zásoba tří poloos, skončil úplně. Na konto si nicméně zapsal nejrychlejší kolo pětihodivky v délce 4 minut a 16 vteřin. Výsledných dvanáct kol týmu stačilo na stříbro za zlatým LTCar racing teamem se 40 okruhy, který jezdil bez problémů. V depu sice strávil hodinu, ale spíše kvůli odpočinku a šetření stroje. Letošní nováček OffROAD Maratonu jezdí ve složení Lukáš Trojan, David Mikolášek, Klára Nešverová a Helena Chýlová. A s největší pravděpodobností se s ním diváci potkají ještě v některém z dalších klání.

foto: Jonas

Od prvního kola byl v čele závodu vidět také Offroad team Jase se svým nezničitelným Defenderem. Jezdí v kategorii Amatér, ale v drtivé většině závodů srovnává své výsledky s absolutně nejlepšími týmy. Přesvědčil o tom i diváky v Trstěnicích, kde nasčítal 50 kol a celkově se umístil jako čtvrtý. Na druhý Lego team Kdyně najel 28 kol. Jeho litrová Suzuki měla již dříve problémy s listovými pery na zadní nápravě, které se výrazně projevily i v Trstěnicích. Tým bývalého jezdce amatérské rally Martina Vajcharta chce problémy vyřešit tak, aby bylo auto na sto procent připraveno na dobřanskou 24 hodinovku.

Ostatní týmy řešily pouze drobné opravy a jely na plné obrátky. To se líbilo diváků, kteří sledovali výsledkovou tabulku s měnícím se pořadím a do poslední minuty zůstávali v napětí, kdože to v Trstěnicích vyhraje. Velká bitva probíhala mezi speciály nad dva litry. Ještě dvacet minut před koncem vedl KB System offroad team a zdálo se, že má vítězství v kapse. Krátce před mávnutím vlajkou ale jejich speciálu K-2 Audi praskla kardanka, kterou tahal za sebou a musel razantně zpomalit. Toho využili jejich pronásledovatelé WINGS team a KUBI team Geneve. Adrenalinový souboj nakonec vyhrál Range Rover KUBI teamu, který po pěti hodinách o kolo porazil Broučka WINGS teamu. Ten stále vede letošní žebříček nejsilnějších speciálů, neboť KUBI team letos absolvoval svůj první závod.  

Třešničkou na trstěnickém maratonu byl souboj o absolutní pořadí, který stejně jako v předchozím klání v Šiklově mlýnu svedly speciály do dvou litrů. Na lavici pod věží auta předváděly krásné skoky, které s postupem času přibývaly napříč kategoriemi. Jako třetí nakonec dojela Suzuki Jimny Autocentra Luňák, která si zapsala 49 kol. S rozdílem půl minuty po 52 kolech cílem prosvištěla dvě auta - zlatý SsangYong WINGS teamu 4 a střibrná Suzuki Jimny KB System offroad teamu 1. Ten slavil celkové zlato v minulém závodu, kam přivezl auto po výměně motoru. Pro mnohé nečekaný úspěch tým přiřkl hlavně mechanikům. Nicméně na sehraném posádkách je vidět i závodní zkušenost, kterou se jim spolu s kvalitním vozem letos daří zúročit. Historický triumf si v Trstěnicích ale zapsal WINGS tým s označením 4. SsangYong s novými tlumiči si závod vyloženě užil a zvítězil v kategorii i absolutně. I když byl hlavní řidič Lukáš Kroupa unavený a přiznal, že auto nejméně hodinu vydávalo zvuky, jako by se mělo rozpadnout. Naštěstí vše vydrželo a jejich 461 kilometrů již nikdo nepřekonal.

Auta jsou nyní v plné péči mechaniků, kteří mají měsíc na to, aby je kompletně připravili na nejtěžší závod sezony 24hours OffROAD Maraton Dobřany. Jede se o víkendu 20. - 21. června. Součástí klání je i dvouhodinovka motorek a čtyřkolek a závod dětí a mladších juniorů na jednodušší trati. Dle zpráv ze zákulisí automobilových týmů se můžeme těšit na nejpočetnější startovní pole, včetně dakarských borců. Závody již tradičně doprovodí i vystoupení známých kapel.

TZ OffroadMaraton.cz

Foto: Jiří Jonáš

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.