OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

S navigačně náročnou etapu si Šoltys s Macháčkem poradili

Téměř čtyři sta ostrých kilometrů v navigačně složitém terénu mají za sebou posádky týmu Buggyra Racing. Přestože Martin Šoltys v etapě ztratil, drží svojí Tatru Phoenix v první desítce na devátém místě průběžného pořadí. O poznání lepší etapu má za sebou také Josef Macháček, který stoupá vzhůru.

Dakar v Saudské Arábii přiostřuje, čímž pořadatelé vyhrožovali a měli pravdu. Hned druhá etapa byla odlišná tím, že navigátoři dostali roadbooky až ráno těsně před startem. V tomto duchu se pojede ještě pět takových etap. Vlastimil Tošenovský to uvítal. „Tím, že jsme přijeli do bivaku hodinu po půlnoci se mi to hodilo, protože jsem mohl jít v klidu spát. Normálně bych procházením a vyznačováním nebezpečných míst strávil nad roadbookem ještě tak dvě hodinky,“ uvedl před startem pondělní etapy spolujezdec Josefa Macháčka.

Martin Šoltys se až do 160 kilometru držel v kontaktu s absolutní špičkou. „Dnešní etapa byla hodně rychlá a většinou se jelo na omezovač rychlosti. To se mi úplně nelíbilo, protože nevíte, kde bude nějaká díra. Auto dnes fungovalo dobře, jeli jsme bez technických problémů. V polovině jsme zachybovali v navigaci, ale zůstala tam většina včetně Kamazu a Renaultu. Ještě ke konci jsme se museli vracet k jednomu bodu, byl to chyták. Dnes se trochu bloudilo, ale jinak dobrý,“ zhodnotil dnešní speciálu jezdec Tatry Phoenix, který dostal dodatečně tří minutovou penalizaci za překročení rychlosti o 1 km/hod!

Bez problémů ale se ztrátou dojeli do cíle i Macháček s Tošenovským. Dosáhnout lepšího výsledku jim zabránila vysoká startovní pozice. „Dnešní den jsme si užívali, a to i když bylo na trati mnoho kamenů. Bylo to hodně africký, a to se mi líbí. Pochválit musím také Vlastíka, který krásně navigoval. Díky vysoké startovní pozici jsme nemohli dnes dobře zajet, ale musíme se tím prokousat dopředu,“ řekl v cíli spokojený pilot Baggyra Racing týmu, který nakonec dojel na osmadvacáté pozici.

Třetí etapa bude takzvaně okružní, když jezdci vyrazí z Neomu a vrátí se zase zpět. Z nulové nadmořské výšky vystoupají vůbec do nejvyššího bodu letošní soutěže, a to do 1.400 m.n.m. Profil 427 kilometrů dlouhé speciály bude z šedesáti procent pískový, zbytek budou tvořit kameny, půda a asfalt.

TRUCKS – výsledky 2. etapy 

1. Viazovich/Haranin/Zaparoshchanka MAZ-GYRTECH 3:47:44 hod 

2. Sotnikov/Akhmadeev/Akhmetzianov Kamaz + 01:46 min 

3. Karginov/Mokeev/Leonov Kamaz + 02:07 min

4. Macík/Tomášek/Švanda Big Shock Racing + 10:47 min

...

7. Loprais/Pokora/Alkendi Instaforex Loprais Praga + 25:05 min

...

14. Šoltys/Schovánek/Šikola TATRA Buggyra + 43:22 min

TRUCKS – výsledky po 2. etapě 

1. Viazovich/Haranin/Zaparoshchanka MAZ-GYRTECH 7:29:52 hod 

2. Sotnikov/Akhmadeev/Akhmetzianov Kamaz + 04:20 min 

3. Karginov/Mokeev/Leonov Kamaz + 07:12 min 

...

5. Macík/Tomášek/ Švanda Big Shock Racing + 14:06 min

...

7. Loprais/Pokora/Alkendi Instaforex Loprais Praga + 34:47 min

...

9. Šoltys/Schovánek/Šikola TATRA Buggyra + 46:41 min


SSV – výsledky 2. etapy

1. Contardo/Vinagre Can-Am 4:13:30 hod

2. Rautenbach/Prata PH-Sport + 11:48 min

3. Jones/Walch Can-Am + 11:55 min

28. Macháček/Tošenovský Can-Am Buggyra + 1:28:13 hod

SSV – výsledky po 2. etapě

1. Contardo/Vinagre Can-Am 8:21:15 hod

2. Currie/Berriman Can-Am + 09:37 min

3. Lopez/Gil Can-Am + 12:48 min

37. Macháček/Tošenovský Can-Am Buggyra + 8:12:21 hod

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.