OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Rieger Motorsport - doma znovu stříbrní

Polovina srpna patřila znovu závodům Carbonia Cupu 2018. Seriál se po šňůře na zahraničních okruzích vrátil pátým podnikem zpět na náš domácí autodrom v Mostě. Na základě poznatků a získaných dat jsme se po Slovakiaringu rozhodli v podstatě kompletně změnit nastavení podvozku. Od světlé výšky (už vás někdy ve dvěstědvaceti dělily od asfaltu necelé 3 centimetry?) až po zásadně tvrdší pružení. Právě u pružin musíme poděkovat panu Veselému z plzeňského Invel Plus, kde nám vyrobili produkt přesně na míru a navíc neuvěřitelně rychle.

Na oba dva volné tréninky jsme proto měli naplánováno najet co nejvíce kilometrů a získat srovnání s původním nastavením. Bohužel jsme trochu zapomněli, že traťoví komisaři nejsou na mosteckém okruhu z nejrychlejších a pro každé odstranění nepojízdné formule je zapotřebí trénink zastavit. Na normálních okruzích si vystačí s dvojitou žlutou vlajkou. Sice je tím pádem čas na kolo pryč, ale ve zbylé části okruhu se alespoň dá zkoušet nastavení, což je rozhodně lepší varianta, než stát v boxové uličce a čekat. A když už se náhodou trénovalo, silný provoz pomalejších vozů zmařil sbírání nových dat definitivně.

Před kvalifikací bylo zcela jasné, že pole position urve ten, kdo bude mít to štěstí a zajede alespoň jedno čisté kolo, což následný souboj proti chronometru zcela potvrdil. Zaplaťpánbůh jsme uhájili alespoň první řadu, byť telemetrie ukázala, že předjíždění pomalejšího jezdce nás v kvalifikačním kole stálo půl vteřiny, což by na nejvýhodnější pozici na startu v pohodě stačilo. Pozitivní ale bylo, že jsme i tak vyrovnali letošní maximum z prvního závodu a od osobního maxima nás dělily jen 2 desetinky. Nové nastavení tak zcela určitě bylo změnou k lepšímu.

Výsledky kvalifikace (TOP 6 z celkových 19)

1. Petr Zelenka

EFFECTIVE RACING - LUTOPOL

Formula Renault 2.0

1:36.484

 

2. Honza Rieger

Rieger Motorsport

Gloria C8F

1:36.593

+0,109

3. Pavel Machulda

HKC RACING

Formula Renault 2.0

1:36.834

+ 0,350

4. Günter Weiß (D)

ULFI-RENNTEAM

Formula Renault 2.0

1:40.876

+ 4.392

5. Václav Laušman

VETTE Group

Formula Renault 2.0

1:41.505

+ 5.021

6. Tim Rädlein (D)

Rädlein Racing

Formula Renault 2.0

1:41.745

+ 5.261

Organizační peripetie ale tentokrát nebraly konce. Na mosteckém autodromu je kvůli hluku omezená doba provozu do 18 hodin a už v průběhu závodů ostatních tříd bylo jasné, že se formule nestihnou odjet v plné délce 20 minut. Bohužel, stejná situace jako na jaře, nicméně tentokrát bylo zkrácení opravdu drastické. Ale k samotnému závodu.

Rychlá reakce po zhasnutí startovních světel nám paradoxně trochu uškodila. Dostali jsme se téměř na úroveň Petra Zelenky, čímž jsme nemohli pokrýt z druhé řady útočícího Pavla Machuldu. A když už Zelenkův Renault nabral dech a začal ujíždět, bylo na defenzivu pozdě. První zatáčka tak znamenala propad o jednu pozici.

Hned v dalším okruhu si oba jezdci sedlající francouzský dvoulitr pozice vyměnili. My jsme byli stále velmi blízko, ale na rovinkách nebylo možné silnější vůz „uviset“ a pokusit se o útok na brzdy. Situace se změnila ve čtvrtém kole (které se záhy ukázalo jako poslední). V rychlé pravé zatáčce, někdy přezdívané jako ďolík, Zelenka drobně chyboval, což nám umožnilo se přiblížit doslova na několik centimetrů a v následující zatáčce se protáhnout na druhé místo.

Veliká škoda, že se závod neodjel v celé délce. Na vítězného Machuldu jsme v cíli ztráceli jen kousek přes vteřinu a věříme, že bychom jej ve zbývajících kolech ještě značně potrápili. Nezbývá, než vše hodit za hlavu a doufat, že pro další mostecký závod poskládají pořadatelé harmonogram s větší časovou rezervou.

Výsledky závodu

1. Pavel Machulda

HKC RACING

Formula Renault 2.0

 

2. Honza Rieger

Rieger Motorsport

Gloria C8F

+1,426

3. Petr Zelenka

EFFECTIVE RACING - LUTOPOL

Formula Renault 2.0

+1,900

4. Günter Weiß (D)

ULFI-RENNTEAM

Formula Renault 2.0

+16,058

5. Václav Laušman

VETTE Group

Formula Renault 2.0

+16,950

6. Tim Rädlein (D)

Rädlein Racing

Formula Renault 2.0

+27,236

Druhým místem jsme si upevnili vedení v průběžném hodnocení před druhým Petrem Zelenkou, třetím Pavlem Machuldou a čtvrtým Günterem Weißem. 

Dalším podnikem bude 24. září závod na zbrusu novém okruhu v Polsku nesoucí název Silesiaring. Celý seriál pak vyvrcholí opět v Mostě, konkrétně 14. října.

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.