OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Rallye Dakar před nedělním startem

V Argentinském Rosariu jsou již připraveni na start letošního Dakaru všichni členové INSTAFOREX LOPRAIS TEAM i KM Racing teamu. Nejprve vyjedou v sobotu pozdě večer společně se všemi účastníky při slavnostní startovním ceremoniálu na pódium, v neděli na cestě do San Luis ochutnají první porci závodních kilometrů. 

foto: P. Lusk

Nyní jsou všechny posádky KM Racingu v klidu a těší se na start. Pořadatelé připravili oproti předešlým rokům mnohem náročnější trasu. Účastníky čekají v jednotlivých kategoriích různě dlouhé etapy - je jich třináct - i celkový počet kilometrů. Hlavně argentinská část rallye bude náročná na dlouhé celkové vzdálenosti. Všichni, kdo vydrží do 18. ledna, kdy je cíl v chilském Valparaísu, budou mít na tachometru přes devět tisíc kilometrů. Valtr a Vildman budou muset zvládnout 5213 měřených kilometrů a Macháček 5522 km.

Členové týmu Aleše Lopraise se těší ze zcela nových přileb. "Máme úžasně vydesignované přilby od jednoho fanouška z Holandska. Udělal pro celou posádku krásné nástřiky a přilby jsme si převzali až tady na místě." řekl A. Loprais.

Před startem ještě několik zajímavých statistických údajů:

Přehled nejlepších českých a československých celkových umístění: 

1. místo (7):
1988 - Karel Loprais/Stachura/Mück (kamiony)
1994 - Karel Loprais/Stachura/Kalina (kamiony)
1995 - Karel Loprais/Stachura/Tomeček (kamiony)
1998 - Karel Loprais/Stachura/Čermák (kamiony)
1999 - Karel Loprais/Stachura/Kalina (kamiony)
2001 - Karel Loprais/Hamerla/Kalina (kamiony)
2009 - Josef Macháček (čtyřkolky)

2. místo (6):
1987 - Karel Loprais/Stachura/Krpec (kamiony)
1988 - Jiří Moskal/Vojtíšek/Záleský (kamiony)
1996 - Karel Loprais/Stachura/Tomeček (kamiony)
2000 - Karel Loprais/Stachura/Gilar (kamiony)
2002 - Karel Loprais/Hamerla/Kalina (kamiony)
2003 - Tomáš Tomeček/De Azevedo/Martinec (kamiony)

3. místo (8):
1987 - Jiří Moskal/Joklík/Záleský (kamiony)
1990 - Zdeněk Kahánek/Krpec/Havlík (kamiony)
1992 - Karel Loprais/Stachura/Kalina (kamiony)
1995 - Vlastimil Buchtyár/Kořený/Krpec (kamiony)
1996 - Ladislav Fajtl/Janoušek/Wurst (kamiony)
1998 - Milan Kořený/Lamač/Kahánek (kamiony)
1999 - Tomáš Tomeček/De Azevedo/Neubarthová (kamiony)
2007 - Aleš Loprais/Gilar (kamiony)

Josef Macháček zvítězil ještě v letech 2000, 2001, 2003 a 2007, kdy byla kategorie čtyřkolek hodnocena pouze v rámci motocyklů.

Zajímavost k trase letošního závodu se týká úseku v Bolívii, který by měl zavést účastníky na největší solnou pláň světa - Salar de Uyuni. Přestože organizátoři plánují pouze přejezd motocyklů a čtyřkolek (automobily a kamiony pojedou jinou trasou), chtějí indiáni kmene Aymara blokovat závod. Obávají se, že po účastnících závodu zůstanou na solné pláni odpadky a vozy poškodí její lesklý sněhobílý povrch. Naopak bolivijský prezident Evo Morales, sám Aymara, doufá, že dakarská rallye přitáhne k Salar de Uyuni světovou pozornost a podpoří turismus v této vzdálené oblasti. Solná pláň se rozkládá v nadmořské výšce 3 600 metrů a má rozlohu více než 11 000 čtvrtečních kilometrů. V listopadu se vždy stává hnízdištěm jihoamerických plameňáků. Během bolivijského úseku závodu je očekáván déšť, který proměňuje krustu na povrchu v nekonečné zrcadlo. Zároveň však zvyšuje nebezpečí, že povrch změkne a prolomí se pod těžšími vozy. "Je tam jediná trasa pro všechny, a ta nedovoluje průjezd automobilů a kamionů," uvedl šéf Rallye Dakar Etienne Lavigne na oficiálním webu závodu.

foto: P. Lusk

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.