OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

První oficiální testování vozu Škoda Octavia Cup pro sezónu 2018 dopadlo na výbornou

Český pohárový okruhový seriál Škoda Octavia Cup má za sebou první oficiální testování nového prototypu pro sezónu 2018. Testování proběhlo 19. října 2017 na Autodromu v Mostě. Technicky upravený vůz si přijela poprvé osahat první várka 10 jezdců z řad současných a bývalých závodníků ŠOC. Auto se na trati chovalo nad očekávání dobře a nejrychlejší z jezdců s ním zajížděli časy kolem 1:48. Velká část z přítomných jezdců přislíbila účast v nadcházející sezóně. Na začátek listopadu se chystá další testování pro nové potenciální zájemce o účast v sezóně 2018.

Po technické stránce prošel vůz mnoha změnami pod taktovkou Andrease Lautnera z firmy LMS Engineering, nově je vybaven řídící jednotkou od firmy Bosch Motorsport. Prototyp testoval ve všech stádiích vývoje čerstvý vítěz letošní série ETCC Petr Fulín. Jeho dojmy z nového prototypu jsou následující: „Myslím, že na jezdce čeká příjemné překvapení. Asi největší změnou je použití nové převodovky, která vychází z pohárového Seatu Leon MK2. Auto s ní pracuje skvěle, a to nejen lepším zpřevodováním, ale zejména rychlostí řazení. Reakční doba řazení je již hodně blízko tomu, jak řazení probíhá u sekvenčních převodovek. Neméně důležitou novinkou je i nová mapa motoru. Tlak turba je přenesen více do vyšších otáček, takže z výjezdů auto nečelí nadměrnému výkonu a jezdec tak nemusí zápasit s nedotáčivostí při trakci. Vlastně by se průběh výkonu dal přirovnat k atmosférickému motoru. V kombinaci s novou převodovkou se podle mého názoru podařilo vyvinout pohárové auto, které bude pro jezdce čitelné, zábavné, a které nebude "trpět" degradací předních pneumatik. Pozitivně hodnotím také nové uspořádání vnitřní ergonomie. Každý by se měl v autě cítit komfortně, a to bez ohledu na postavu,“ konstatuje Fulín.

Dojmy Petra Fulína potvrdili také dotázaní jezdci, kteří se v autě svezli. „Auto je nyní na trati celkově stabilnější, nechová se ani přetáčivě ani nedotáčivě a je optimálně naladěné,“ uvedl Matouš Kubů, který závodil ve Škoda Octavia Cupu v roce 2010. Nejen on se plánuje zúčastnit sezóny 2018. Celkově druhý nejrychlejší závodník z loňské sezóny Tomáš Pekař uvedl: „Já bych příští rok určitě s novou octavií chtěl vyrazit na okruhy, takže se těším, že se uvidíme. Doufám, že bude hodně jezdců, plné startovní pole, aby bylo s kým závodit. Můj cíl pro příští sezónu je vyhrát Škoda Octavia Cup 2018.“

Promotér seriálu Josef Zajíček dodává: „Rok 2017 nebyl jednoduchý pro nikoho z nás. Přetrvávající technické problémy zapříčinily zrušení celé závodní sezóny. O tom se toho řeklo a napsalo už hodně. Nyní předstupujeme před jezdce i celou motorsportovou veřejnost s konceptem auta, který považujeme za dotažený. Před rokem nebo dvěma lety šla řada týmů a jezdců do Škoda Octavia Cupu, protože věřili, že to bude dobré. Nyní konečně víme, že to dobré bude. Doufám, že zájemců ještě výrazně přibyde. Pokud ano, nepochybuji o tom, že se celá sezóna ponese v duchu napínavých duelů a výjimečných sportovních zážitků,“ uvedl Zajíček.

text a foto: Hugo Trkal

www.octaviacup.cz


O Škoda Octavia Cupu

Škoda Octavia Cup je pohárový závod, který se jezdí na závodních okruzích v České republice i dalších zemích. Současným promotérem je firma Benet Automotive. Závod volně navazuje na seriál Česká Pojišťovna - Škoda Octavia CUP z let 1998 - 2009. Historicky patřil Škoda Octavia Cup mezi nejúspěšnější pohárová klání nejen v ČR, ale v celé Evropě. V průběhu dvanáctiletého trvání seriálu České Pojišťovny (1998 – 2009) se závodů zúčastnilo přes 120 jezdců. Řadě z nich pohár pomohl nastartovat profesionální kariéru a pomohl najít zajímavá jezdecká angažmá. Za zmínku stojí pár jmen: Jan Kopecký, Adam Lacko, Petr Fulín, Štefan Rosina, Jiří Janák, Erik Janiš. Krom českých jezdců to byla i řada mladých talentovaných jezdců ze zahraničí. Obnovený Škoda Octavia Cup měl svou premiéru v sezóně 2016. Série čítala pět závodních víkendů na pěti okruzích: maďarský Hungaroring, rakouský Red Bull Ring, Autodrom Most, slovenský Slovakiaring a brněnský Masarykův okruh. Vítězem sezóny 2016 se stal maďarský jezdec Gábor Tim s celkovým počtem 199 bodů. Celkové 2. místo obsadil Tomáš Pekař se 193 body, třetí místo patří Michaelu Vorbovi se 157 body. V sezóně 2017 se bohužel nepodařilo odstartovat kvůli technickým problémům a nutnosti změnit technický koncept vozů.

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.