OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Takový je DAKAR a Princezna vypověděla před cílem. Máme první vážné problémy.

Relativně pozdní start umožnil nejpomalejším závodníků nahradit čas, který předtím ztratili. Všichni se posouvají zhruba o dvě hodiny v čase a to díky střídání časového pásma. V páté etapě, která spojovala dva státy a soutěž vstoupila na území Chile, byl patrný rozdíl v krajině.

Změnili se i průměrné rychlosti soutěžících, kteří museli kličkovat v reliéfu od údolí k údolí. Těžká etapa se projevila i v navigaci. To ovšem nebyl problém naší posádky. To co jí opravdu dělalo starosti, byla Princezna 69, která si dost umíněně postavila hlavu 20 km před cílem. Porucha elektriky znamená celkově osmé místo, v etapě propad na 62. místo a ztrátu 1:57:53.

Pilot naší Tatry se k tomu vyjadřuje: “No bylo to o fous. Málem jsme už ani nevěřili tomu, že se do cíle dostaneme. Dlouho jsme hledali závadu, protože nám na autě odešly baterie, alternátor, ale i pohon 4x4. To může být bohužel na Dakaru klíčové. Navíc auto přestalo chladit a nešlo nastartovat. I když jsme uvízli v relativně lehkém terénu. Auto se stalo nepojízdné pouhých 20 km před cílem."

Aleš Loprais dále upřesnil: „Je pravda, že Marek Spáčil u nás zastavil a zkusil jednout škubnout, ale pak hned odjel. Nic víc, nic míň. Zachránila nás úplně jiná německá posádka Monster BMW na MANu, jména bohužel nevíme... Nedotáhli nás do cíle, jen nás škubli třikrát, poté motor naskočil. Ztratili s námi tak šest minut. Marek u nás ztratil odhadem tři minuty.“

Znovu si uvědomujeme slova Karla Lopraise. O tom, jak záludný umí být Dakar, že vedení v takové části soutěže ještě nic neznamená. “Jsou problémy, se kterými se dá něco dělat, ale bohužel elektronika a elektrická kabeláž vozu jsou jedny z nejhorších závad, které nás mohly vůbec potkat. Ztratili jsme skoro dvě hodiny a tím pádem vedení v soutěži. Nic ale není ztraceno! Mechanici ihned začínají hledat příčiny a nikdo si nechce připustit fakt, že by se mělo v soutěži končit. Holt to je Dakar. Slyšeli jsme, že původní informace zněla defekt, ale tak to není. Jen ta smolná elektrika.” Odpovídá smutný Aleš Loprais před odjezdem do bivaku.

Naštěstí celý team je plný bojovníků a prací přes noc až do rána se závadu podařilo opravit a tak je možné pokračovat v závodě. Následuje 6. etapa a dlouhých 438 km speciálky a k tomu ještě 291 km dlouhý přejezd. Bude to po včerejšku hodně náročné, především začátek a konec šesté etapy. Nejprve je čeká těžký terén, který bude stoupat a padat, skutečná horská dráha. Poté se opět zrychlí a na konci se musí posádky poprat s pořádným stoupáním téměř do dvou a půl kilometrů výšky nad mořem.

Alešovi všechno nejlepší k dnešním narozeninám, Princezně 69 umoudření a Markovi Spáčilovi díky přeje za všechny (a to moc moc moc).

Lucie Houthoofdtová


inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.