OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Přejímky bez ztráty květinky aneb jsme v závodě

Konvoj PROMET/EXCALIBUR týmu sestávající z jednoho ostrého závodního kamionu značky Tatra, nezbytné asistence a dvou šestikolových speciálů balai (koště), dorazil v sobotu večer do francouzského Saint-Cyprien, kde v neděli proběhly technické a administrativní přejímky na již sedmý ročník Africa Eco Race. Někdy obávané přejímky představují tradiční proceduru, kterou je třeba nejen absolvovat, ale především úspěšně završit. Stoprocentní TATRA i její posádka absolvovala všechny kontroly bez ztráty květinky a tak se 30.12.2014 postaví na start první marocké etapy.

AER

Jsem rád, že už jsme konečně tady,“ konstatoval po dvacetihodinovém přejezdu z Kopřivnice do zimou a větrem sužovaného letoviska Saint-Cyprien dobře naladěný Tomáš Tomeček. “Byla to dlouhá cesta a nemyslím tím jen těch posledních necelých 2.000 kilometrů. Stálo to hodně úsilí, abychom tady mohli být a chtěl bych poděkovat všem, kdo k tomu přispěli.

Tomeček, který přijel do Afriky obhajovat vítězství z loňského ročníku a rozhodně to nebude mít jednoduché. “V kamionové kategorii T4 nakonec startuje devět podle všeho velmi dobře připravených speciálů,“ konstatuje navigátor Ladislav Lála a hned pokračuje: “Mezi všemi tak trochu vyčnívá téměř třicetihlavý ruský tým Kamaz Master, který nasazuje dva ostré vozy, z toho jeden hybridní. Plyn v Africe? Nic není nemožné, vždyť jeden doprovodný kamion je v podstatě CNG cisternou. My se ale nicméně budeme soustředit především na sebe.“

Tradiční slavnostní briefing, tedy setkání ředitelství soutěže s týmy vedla za pomoci úsměvně nervózního překladatele osobně legenda dálkových soutěží a sportovní ředitel Africa Race René Metge. Ten představil množství novinek týkajících se organizace, logistiky a bezpečnosti soutěže. “Rok od roku sem jezdí více závodníků, což je jen a jen dobře. Konkurence je zdravá a organizátoři se nám snaží vycházet maximálně vstříc,“ shrnuje své pocity z posledních ročníků Tomáš Tomeček. Po skončení briefingu se posádky vydaly na 1098 km dlouhý přejezd do španělského přístavu Motril, odkud se z pondělí na úterý přesunou trajektem do marockého Nadoru. První etapa přitom nebude vůbec dlouhá. Po zahřívacím kole v podobě 66 km dlouhé spojovací etapy bude následovat 117 km dlouhá etapa zakončená 462 km dlouhým přejezdem. Organizátoři se tak snaží dostat rallye co nejdříve více na jih díky čemuž by teploty v noci nemuseli klesnout hluboko pod nulu.

Jak vidí první etapu navigátor Ladislav Lála? “René Metge opakovaně hovořil o náročnosti navigace. Navzdory tomu, že je etapa poměrně krátká, slibuje kromě dun snad vše.“ Tomáš Tomeček k tomu dodává: “Ředitelství soutěže nás upozornilo hned na několik velmi nebezpečných míst. V Maroku hodně pršelo a voda místy vymlela díry, do kterých by se vešel i kamion. Opakovaně budeme přejíždět přes veřejnou komunikaci a na to si budeme muset dát také pozor.“ Na závěr se nicméně posádka shoduje na jednom: “Jsme tady a porveme se o výsledek. Držte nám palce.

Za Tom Racing Team zdraví Zuzana Nohavicová a Tomáš Kubina

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.