OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Vladimír Vitver bojoval v závěrečném závodě o poslední body do ME CHAMPIONSHIP ve své třídě E2-SH a do prestižní konečné tabulky v absolutní pořadí Kategorie II Mistrovství Evropy - FIA . Ve své přídě E2-SH nakonec skončil v sezoně 2012 absolutně na prvním místě. V absolutním hodnocení šampionátu, se nakonec v tomto závodě posunul ještě směrem nahoru, tedy na nádherné 4 místo, je to také poprvé co se vozidlo ze střechou umístnilo v TOP – 5 v kategorii II sportovních prototypů.  

Poslední závod letošního Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu čekal na tým SVC Náchod Motorsport v chorvatském Buzetu. Jako většina letošních závodů, byl i Buzet zcela neznámým pro Vladimíra Vitvera. Technická trať podobná Úsecké 21‘ se zařadila hned od prvních seznamovacích jízd mezi jedny z nejkrásnějších v žebříčku českého reprezentanta. Audi WTT-R DTM sice příliš nesvědčil uklouzaný asfalt, který byl na trati k dispozici hned v několika provedeních, a jejich přechody byly většinou přímo v nájezdu do zatáček což je velice zrádné a nevypočitatelné. Tato obtížná situace byla ale pro všechny soupeře stejná a bylo na každým jak se s tím vyrovná.

Vladimír se ovšem musel v trénincích vypořádat ještě s další nepříjemností a ta spadala do kategorie technických problémů. Netěsnost olejové hadice zapříčinila únik oleje, po kterém Audi v prvním tréninku zůstala po smyku v jedné ze zatáček stát.

Časová ztráta naštěstí nebyla nikterak důležitá, jen Vladimír přišel o první trénink , na řadu přišel zásah mechaniků M.Černého a P.Šolce  Výměna poškozené součásti se zvládla ještě před začátkem druhé tréninkové jízdy a tak mohl náchodský jezdec poprvé odtrénovat a pokořit chorvatskou trať bez problémů.

 

 SVC Náchod

 

Prostředí nejslavnějšího chorvatského kopce je nezapomenutelné i díky fantastickým fanouškům, kteří obléhali trať už od prvního tréninku. Jejich srdečné fandění a neustálý zájem o naše vozy byl opravdu skvělým doplněním celého závodního víkendu.

Nedělní závod znamenal pro Vladimíra Vitvera poslední start v letošní sezóně v rámci evropského šampionátu, kde po zisku prvního místa v E2-SH chtěl získat co nejlepší umístění v celkovém hodnocení v FIA EUROPEN HILL CLIMB CHAMPIONSHIP, kde byl před sezónní cíl skončit ve třídě E2-SH do 3 místa a celkově do 8 místa. Takovýto výsledek byl před posledním závodem reálný za podmínky dostatečného bodového přídělu. „Přiznávám, že mám před startem závodu trochu svázané ruce. Chci zajet závod na jistotu, protože jsme vše podřídili dobrému výsledku. Nechci opakovat chybu z Dobšiné, kde jsem asi i díky mé touze po rekordu nedokončil závod a zbytečně jsem si tak zkomplikoval a prodražil průběh letošní sezóny. Cíl mám tedy jediný, a to dokončit v pořádku závod a zůstat tak v celkovém hodnocení šampionátu do pátého místa,“ prozradil strategii pro závěrečný závod Vladimír Vitver.

S ohledem na zvolenou taktiku odstartoval letošní nejúspěšnější jezdec Evropy ve skupině E2-SH vstříc poslednímu evropskému podniku. 5000 metrů dlouhou trať v Buzetu zvládnul průměrnou rychlostí 114km/h a zařadil se v závodě na vedoucí pozici v E2-SH i celkově mezi cestovními vozy. K úspěšnému dosažení kýženého výsledku tak zbývalo dokončit poslední jízdu a tým mohl jít oslavovat zdolání letošní mety v podobě umístění v TOP 5. Poslední vystoupení na chorvatské trati nepřineslo další dramata a Vláďa ještě zrychlil a svým nejrychlejším časem 2:36,388 dosáhl na vítězství v závodě a to ho posunulo na konečné 4 místo v absolutním pořadí v sezoně 2012 hned za třemi sportovní prototypy Osela.

„Letošní vstup do Mistrovství Evropy, byl pro celý tým velkou zkouškou. Velké vzdálenosti závodů, nový vůz, nové tratě, to vše kladlo velké nároky. Nakonec jsme splnili vše, co jsme před sezónou plánovali a za to jsem rád. Věřím, že naše letošní výsledky budou dobrým odrazovým bodem pro příští sezóny, kde budeme chtít být ještě rychlejší. Pro příští sezóny očekáváme náročnější konkurenci, která nám bude jistě chtít šlapat na paty. My už ovšem máme zkušenosti z kompletního šampionátu a toho budeme chtít v budoucnu využít.

 

 SVC Náchod

 

Velice dobrých výsledků dosáhl v Chorvatsku i druhý jezdec s vozem SVC Náchod Motorsport – Jan Čermák. „Packa“ poprvé usedl do poslední specifikace vozu Lotus WR-Evora teamu SVC připravené poprvé na tento závod. Postavil se na start, stejně jako Vladimír Vitver, v rámci skupiny E2-SH, kde skvělými výkony atakoval časy nejrychlejších domácích jezdců. I přes premiéru v s novým vozem na neznámé trati dokončil Jan na druhém místě ve skupině E2-SH. Výrazně tak podpořil s kolegy Roman Schwan-Renault Clio, Martin Novotný-Škoda Octavia a Jiří Thajmr Peugeot 306- dobrý výsledek týmu SVC Náchod Motorsport na trati ME v Chorvatském Buzetu, kam se tým jistě bude rád vrácet.

Přidat komentář

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.