OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Po kamenech přišel písek...

Čtvrtá etapa Dakaru zavedla závodní peleton do nadmořské výšky 600 m. Kameny dál trápily závodníky a proražené gumy asi nikdo nespočítá. Po čtyřech etapách v náročném kamenitém terénu měla přijít menší úleva v podobě dun a písku v rámci více než tří set padesáti měřených kilometrů pátého dějství letošního Dakaru. Martinovi Prokopovi s navigátorem V. Chytkou se však moc nedařilo. Dokonce museli hasit menší požár auta.

Prokop na Dakaru i po čtvrté etapě devátý celkově, ale šutrů už má plné zuby

Po dvou dnech na pobřeží Rudého moře poblíž Nomu se dakarská kolona přesunula jihovýchodně do nadmořské výšky kolem 600 metrů a posádky závodních speciálů čekalo 672 kilometrů, z nichž 453 bylo měřených. Martin Prokop s Viktorem Chytkou vyráželi vstříc čtvrté etapě z devátého místa celkového pořadí a to si po dalším náročném dni dokázali udržet i do dalších soubojů v osmi zbývajících etapách 42. ročníku Dakaru, když jim v dnešní klasifikaci patřilo čtrnácté místo.

Pilot Fordu Raptor RS Cross Country zhodnotil čtvrtý závodní den:

Dnes to nebylo vůbec špatné, neudělali jsme žádnou větší chybu, jen jsme jednou měnili kolo. To se dá ale považovat za dobrý výkon, protože mi přišlo, že všechny kameny z celého světa vysypali nám na trať. Posledních padesát kilometrů to byl zase šílený trial, kdy jsme jeli pomalu a opatrně na jedničku a na dvojku. Kamiony taková místa přefrčí, ale my s auty se tam trápíme. V těch posledních několika desítkách kilometrů jsem raději zpomalil, sice jsme tou opatrností ztratili asi deset minut, ale nechtěl jsem riskovat další defekty, které by nás stály čas tak jako tak. Jsme rádi, že jsme přeskákali tyto čtyři etapy a doufáme, že dál už to bude víc o písku a o dunách. Těch šutrů už máme plné zuby.

Navigátor Viktor Chytka doplňuje:

Dnešní etapa měla být náročná na navigaci, ale vše jsme zvládli bez problému. Myslím si, že se s Martinem dobře sehráváme a v autě si rozumíme a důvěřujeme si. Zítra v páté etapě zase dostane roadbooky až patnáct minut před startem, takže uvidíme, jak to půjde tentokrát bez přípravy.“

Průběžné pořadí Rally Dakar 2020 kategorie automobilů po 4. etapě:

1. C. Sainz (Mini) 15:12:12

2. N. Al-Attiyah (Toyota) +3:03

3. S. Peterhansel (Mini) +11:42

4. Y. Al-Rajhi (Toyota) +23:10

5. O. Terranova (Mini) +23:13

6. M. Serradori (Buggy) +26:55

7. G. De Villiers (Toyota) +43:40

8. B. ten Brinke (Toyota) +44:40

9. M. Prokop (Ford) +1:09:41

10. Y. Seaidan (Mini) +1:30:25

čtvrtek 9. ledna Stage 5: Al Ula - Ha’il

Celkem 564 km – spojovací úsek 211 km, měřený úsek 353 km

Zničená poloosa a plameny z auta, Prokop se po páté etapě Dakaru propadá z top 10

Po čtyřech etapách v náročném kamenitém terénu měla přijít menší úleva v podobě dun a písku v rámci více než tří set padesáti měřených kilometrů pátého dějství letošního Dakaru. Martin Prokop s Viktorem Chytkou však svoje průběžně deváté místo neudrželi, když se z důvodu technických potíží a dnešní více než hodinové ztráty propadli na čtrnácté místo celkové klasifikace.

Martin Prokop: „Ty konce etap se nám letos příliš nedaří. Asi sedmdesát kilometrů před cílem nám něco začalo šramotit v autě a nám bylo hned jasné, že to není dobře. To se během chvíle potvrdilo, když se poškodil kloub na poloose. Protože celá závěrečná část byla v měkkém písku, který bychom jen na tři poháněná kola neprojeli, museli jsme zastavit a poloosu vyměnit. Bohužel od levého zadního kola auto začínalo kvůli zadření hořet a vše z gumy a karbonu chytlo, takže jsme nejprve hasili a až teprve potom mohli rozpálenou poloosu vyndat a vyměnit. Celá tato akce trvala celkem dlouho, než jsme součásti od sebe rozdělili a dokázali novou narvat zpátky. Z první desítky jsme vypadli a musíme bojovat, abychom se do ní dostali zpátky. Bojujeme, držte nám palce!“

Jak je na tom po páté etapě Ford Raptor RS Cross Country zvaný „Shrek“, popsal týmový inženýr Ivan Matoušek: „Zásadní problém na autě není. Víme, co se stalo a oprava nebude náročná. Z trati jsme neměli žádné informace a poškození jsme čekali horší. I škoda po požáru není téměř žádná, takže auto se dá v pohodě dohromady na další etapu. Budeme měnit i prasklé čelní sklo a převodovku, která se poškodila během jízdy. Vzhledem k jedné poškozené poloose vyměníme celou sadu poloos, abychom měli jistotu, že je vše v pořádku do na další dny.

Průběžné pořadí Rally Dakar 2020 kategorie automobilů po 5. etapě:

1. C. Sainz (Mini) 19:04:13

2. N. Al-Attiyah (Toyota) +5:59

3. S. Peterhansel (Mini) +17:53

4. Y. Al-Rajhi (Toyota) +31:39

5. O. Terranova (Mini) +32:05

6. M. Serradori (Buggy) +44:44

7. G. De Villiers (Toyota) +46:26

8. B. ten Brinke (Toyota) +1:05:54

9. Y. Seaidan (Mini) +1:43:04

10. B.Vanagas (Toyota) +2:08:09

...

14. M. Prokop (Ford) +2:21:11

Další etapa:

pátek 10. ledna Stage 6: Ha’il - Riyadh

Celkem 830 km – spojovací úsek 353 km, měřený úsek 477 km

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.