OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

OffROAD Maraton v Janovicích ovládl Milan Engel, Martin Miřejovský a RP interier s buginou

Druhý závod OffROAD Maratonu se jel uplynulou sobotu v Janovicích nad Úhlavou. Do klatovského okresu se přesunul po dvouleté přestávce. Místní 3,5 kilometrů dlouhá trať nejvíce sedla dakarskému motorkáři Milanu Engelovi z MRG a čtyřkolkáři Martinu Miřejovskému z Teamu Max 2. Mezi auty byla opět nejrychlejší bugina RP Interier s Rostislavem Plným za volantem. Největší trofej mezi speciály nad dva litry si odvezl KUBI team Geneve, do dvou litrů Váňa offroad team a v Amatérech Lego team Kdyně.

foto: Jiří Jonáš

Ranní vstávání tentokrát čekalo na motorkáře, kteří se v 7:30 hodin pustili do první letošní tříhodinovky. V noci drobně pršelo, ale na ranní registrace už deštník nebyl třeba. Mezi 158 stroji na startu se v první lajně letos poprvé ukázal nestor endura Lubomír Vojkůvka z VYPE racing teamu. Přijel i dakarský závodník Milan Engel z MRG s týmovým kolegou Janem Veselým. Nechyběl ani Radek Bezděk z Husaberg racing teamu.

Právě trojice Vojkůvka, Engel a Bezděk se brzy oddělila od ostatních jezdců a soupeřila hlavně mezi sebou. Diváci s napětím sledovali vzájemné souboje, střídání na špici tabulky a tipovali vítěze. Slavili ti, kteří vsadili na Milana Engela. Dakarský jezdec si pohlídal soupeře, v posledních kolech zvýšil náskok a vyhrál absolutně i mezi mistrovskými E2. Následoval ho Radek Bezděk se ztrátou necelých dvou minut. Oba jako jediní zajeli 37 kol s průměrnou rychlostí přes 42 km za hodinu. Lubomír Vojkůvka se v posledním kole propadl až na celkovou devátou pozici, protože chyboval při tankování. Třetí příčku tak vybojoval Jan Vašta z JATO teamu.

foto: Jiří Jonáš

Skvěle se dařilo Enduro teamu Velká, který obsadil dvě nejvyšší místa mezi mistrovskými veterány díky Bohumilu Michálkovi a Miroslavu Pavlíkovi. Trať přála silnějším strojům, což dokázal i nejlepší pohárový jezdec Erik Mikulášek z LORAS Racing Teamu, který byl celkově šestý. První mistrovskou E1 dovedl do cíle celkově 11. Martin Prokeš z VKP racing teamu. Mezi muži jako lvice bojovalo pět žen. Nejúspěšnější byla Zuzana Nováčková z Haruda Teamu RAC Sedlčany, čtvrtá mezi mistrovskými E1, celkově 38. 

V jedenáct hodin odstartovali čtyřkolkáři. Přes 60 strojů se pustilo do klikaté traťě, která rychle osychala. Favorizovaný Martin Miřejovský z Teamu Max 2 nedal soupeřům šanci. Od prvního kola se držel na špici a jako první projel i cílem. Stroj ho oproti předchozímu klání poslouchal na slovo a závodník v cíli přiznal, že se „tak trochu nudil“. Výtečnou formu Miřejovského potvrdil i celkově druhý Juraj Varga z Varga Motorsports Team, který zajel svůj vůbec nejlepší výsledek v OffROAD Maratonu. S pokorou ale přiznal, že na Miřejovského „jednoduše neměl a musí zlepšit fyzičku“. Mistrovské sportky doplnil třetí Zdeněk Tůma z THF Racing, loňský absolutní mistr. Tůma se drží mezi nejlepšími jezdci a s pomocí pětinásobného dakarského vítěze na čtyřkolce Josefa Macháčka trénuje na zahraniční rally. Mistrovské 4x4 opět ovládl Michal Vágner z týmu Čtyřkolky Tišnov, jeho největší soupeř Dan Matějka z LTCar Racing na něj ztratil tři minuty. Parádní souboj předvedli i Ladislav Řánek z Jája teamu Čimice a Michal Eiselt z EISteamu, kteří jako jediní pohároví jezdci skončili v první desítce.

foto: Jiří Jonáš

Po závodech dětí a mladších juniorů se na startovní čáru přesunulo 18 offroadových aut. Počasí ukazovalo aprílovou tvář a hřejivé slunce střídaly slabší průtrže mračen. Závodníci si ale drželi dobrou náladu. Letos poprvé na maraton dorazil KUBI team Geneve v čele s Miroslavem Kubíčkem, prvním Čechem na Rallye Dakar. Výtečný jezdec byl v roli lídra. Dohlížel na přípravu týmu i auta. Kromě Broni France a Zdeňka Pešla s přijel i Kubíčkův syn Michael. Další dakarský závodník Jaroslav Valtr měl jiné plány, chtěl posílit KB System offroad team a konkurovat tak svému mladšímu synovi Michalovi ve žlutém jeepu. Nakonec ale zůstal „ve svém“, protože se do červeného speciálu K-2 Audi pohodlně nevešel. Vůz se musí upravit. 

Speciály do dvou litrů posílil nováček maratonu Kovovýroba SPL Offroad Team s buggy 1.9. Staronově se na trati objevila i Suzuki Jimny Teamu 77 v čele s bývalým rallye crosařem Jardou Šimkem. Nechyběl ani mohelnický absolutní vítěz Rostislav Plný s Polarisem a týmem RP Interier. Spolujezdec Dušana Randýska na letošní Rallye Dakar proletěl již prvním kolem s náskokem. O vedoucí pozice se praly i další buginy - Polaris team, Quadservis Špak – Papá buggy tým, Rent live a dakarský matador Josef Macháček. Po necelých dvou hodinách se pořadí změnilo, když RP interier opravoval poloosu. Dvacet minut ztráty ho posunulo až na čtvrté místo. Plný ale zabojoval. Metr po metru ukrajoval ztrátu a cílem profičel na pokraji sil, ale jako vítěz mezi speciály do litru i absolutně. Když plný emocí vystoupil z auta, prohlásil, že tolik nervů na trati snad nikdy nezažil. Zajel nejrychlejší kolo závodu 5,05 minut a spolu s Polaris teamem jako jediný nasčítal 50 kol. Třetí Quadservis Špak - Papá Buggy Tým ztratil jedno kolo. Předčasně odstupovali oba Josefové. Voříšek po opravách s 15 koly, a Macháček se 22. Dakarský jezdec by měl na další klání maratonu přijet se zbrusu novým speciálem.

Parádní stopu a jízdu hodnou mistrů předvedl KUBI team Geneve. Závod skvěle rozjel Broňa Franc, který v první půli závodu dokázal měřit síly s rychlými buginami. Střídající posádka náskok neztratila a bílý Range Rover dojel celkově čtvrtý a jako vítěz speciálů nad dva litry. Jen o dvě kola méně zajel stříbrný KB System, kterému praskla pneumatika. Třetí WOGO team s Miroslavem Goubejem v čele měl o další kolo méně a mohl být i bez poháru. Čtvrtý jeep VALTR Offroad teamu totiž 3,5 hodiny řídil Michal Valtr, syn dakarského závodníka. Na zbývající 1,5 hodiny za volant sedl zkušený harcovník a k radosti diváků s chutí stahoval kolo za kolem. Pětihodinovka ale byla na třetí místo krátká a jeep skončil těsně pod bednou. Smůlu mělo favorizované OffROAD centrum Jase. Jejich defenderu nefungovalo řazení, které hned v počátku klání opravovalo půl hodiny. Skončilo páté v kategorii před Forza Off Road Rapotínem, bývalými trialisty.

foto: Jiří Jonáš

Letos poprvé na trati a hned první, to byl Váňa offroad team v čele s Martinem Vaňoučkem. Suzuki Jimny zvučela, jako by vezla stovku cvrčků. Tým závadu nenašel. Přesto zvítězil mezi speciály do dvou litrů. Druhý KB System se dvakrát potýkal s přídavnou převodovkou, nejdříve se utrhla, později z ní vytekl olej. Byl proto rád za druhé místo v kategorii. Třetí Autocentrum Luňák také opravovalo a vybojovalo bronz. Nový Team 77 předvedl pěkný výsledek, i když nestačil na stupně vítězů. Nováček Kovovýroba SPL se seznámila s offroadovou tratí a svoji silnější buggy bude ladit do dalších závodů.

Barevná litrová Suzuki Lego teamu Kdyně slavila zlato mezi Amatéry, stříbro ARO 240 Manyjak offroad teamu.

TZ Offroadmarton, foto: Jiří Jonáš

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.