OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Sedmé klání seriálu OffROAD Maraton 2012 se jelo uplynulý víkend v Janovicích nad Úhlavou. Závodníci si do sytosti užili převážně technickou a blátivou trať. Své zkušenosti a fyzickou přípravu nejlépe zúročil motorkář Daniel Galia z RD racing,
který navzdory zdravotním problémům dojel absolutně první a již nyní má jistý letošní titul ve své kategorii Mistr Moto E1. Čtyřkolkář Martin Krejčík z Eurotrans racing získal svůj první letošní pohár, a to hned zlatý. Cílovou páskou navíc projel absolutně první.

Automobilový KB Systém offroad team nepolevil, i když letos již nemá konkurenci. V dramatickém závěru šestihodinového boje předjel dlouho vedoucí Bouráky i domácí tým Offroaddraci.cz – IR 2013 a zaslouženě si odvezl plný počet bodů a celkové prvenství.

offroad maraton - ilustrační

V sobotu 13. října se v sedm hodin ráno za studeného, ale hezkého počasí, seřadilo na startu na 60 čtyřkolkářů, aby změřili síly v letošní poslední tříhodinovce. Čekala na ně asi tříkilometrová, oproti loňsku zajímavější trať, na které nechybělo po pátečním dešti bahno, tvrdší rovinky i tzv. rolety. Letos téměř neporazitelný Martin Miřejovský z Teamu Max 2 nepřijel, a tak se o absolutní prvenství porvali ostatní závodníci. Tím nejlepším byl nakonec Martin Krejčík z Eurotrans racing (Mistr Quad SP) se 38 koly, který získal svůj vůbec první letošní pohár a měl obrovskou radost, i když vítězství přičítal právě chybějícímu Miřejovskému.

Nepřijel Miřeják, tak to bylo jednoduché,“ vesele prohlásil Martin Krejčík po závodu. „Trať se povedla, byla pěkně namotaná, houpavá, s pěkným blátíčkem. Měl jsem trochu kolizi se stromem – neuhnul. Ale odnesly to jen plasty, takže v pohodě. Co jsem udělal pro vítězství? Vůbec nic. V pátek jsem svařil rám, v sobotu vyrazil na závody a ono to klaplo.“

O necelou minutu později projel cílem Františem Novotný z Galaxybike a za ním Lukáš Kroupa z Wings quad teamu, pouhých deset vteřin před Martinem Švandou z týmu KC Systém – Quadservis Špak – Red team T. Nejrychlejší starší junior Tomáš Šefrna ze Suzuki Bohutím porazil o kolo svého týmového kolegu Petra Sýkoru ml. (11 kol), který najel také kolo na Robina Chuma z týmu Opravy motorových vozidel Jaroslav Chum.

offroad maraton - ilustrační

Při pohledu do průběžného pořadí je mezi čtyřkolkáři několik mistrů ještě před koncem letošní sezony. Kategorii Mistr Quad SP ovládl již v Drnovicích Martin Miřejovský z Teamu Max 2, který zároveň obhájil loňský titul. Mistryni v kategorii Pohár quad do 300 může slavit Barbora Fischerová z Quad teamu Fischer. Dva čtyřkolkáři se po janovickém klání mohou těšit na titul II. Vicemistr 2012: pohárový veterán Mirek Kroupa z Wings quad teamu a Radek Vrána z NSB s.r.o. Addinol Big Shock teamu, jezdící mezi pohárovými sportkami.

Ostatní pozice jsou ještě otevřené a čekají na připsání bodů z posledního závodu. V některých kategoriích je přitom hodně těsno. Například mezi mistrovskými veterány se rozdílem jednoho bodu dělí o průběžné první a druhé místo Radek Stör z CONTI-RSC a Vladimír Novotný z MX racing-Team CVS Klešice. Právě Vladimír, který patří mezi velmi úspěšné a dlouholeté závodníky OffROAD Maratonu, vyjel v Janovicích zlato a se stejným cílem jde i do posledního závodu.

„Musím. Dal jsem si za úkol hatrick, tak doufám, že bude," projevil své přání po janovické tříhodinovce. „Trať zde se mi líbila, oproti minulému závodu ani nejsem unavený, tehdy jsem vykvetl jako růžička... Po úrazu, který jsem měl před prázdninami, ještě není vše v pořádku, ale musím to překonat. Jak porážím mladší soupeře? Myslím, že zkušeností. Celý život jsem se věnoval motorkám, teď na stará kolena čtyřkolkám, tak ve mně asi něco je," dodal Vladimír Novotný s úsměvem. 

Motorkáři se začali řadit na startu v půl jedenácté dopoledne. Zhruba 60 jezdců mělo bláto na trati vyházené od čtyřkolek a o trochu tepleji. Favorit Daniel Galia z RD racing přijel se zdravotními komplikacemi, přesto se 42 koly zvítězil v kategorii i absolutně a druhému Josefu Jarošovi z Moto Klub HAM Zlaté hory (Mistr Moto E2) dokonce nadělil jedno kolo. Přesvědčivým výkonem se navíc stal Mistrem sezony v kategorii Mistr Moto E1.

Tento závod byl ještě do včerejška ohrožený, protože jsem měl v úterý na tréninku nepříjemný pád, kdy jsem šel ve vysoké rychlosti přes řídítka a v podstatě až včera ráno se rozhodlo, že můžu zkusit jet. Jsem proto moc rád, že jsem vyhrál svoji třídu i absolutně. Soupeři hodně padali, byly hluboké koleje a hodně bláta. Proto jsem jel na jistotu, ne rychle, ale plynule. Ve srovnání s loňskou tratí byla ta letošní pomalejší a více technická, což jsem dnes ve svém zdravotním stavu potřeboval," pronesl unavený, ale spokojený Dan Galia.

Celkově třetí Mirek Otáhal z Enduro teamu Orlová nasčítal 41 kol a o necelou minutu porazil čtvrtého Petra Cibulku z Moto Klubu Bezinka Kamýk (oba Mistr Moto E2). Úspěšnější byl Petrův syn a týmový kolega Michael Cibulka, který mezi staršími juniory skončil třetí za Standou Krahulou z Moto Bahňáci Rapotín (oba 11 kol) a vítězným Honzou Šedou z Enduro teamu Orlová se 12 koly. 

Někteří motorkáři si své pozice za celou sezonu pojistili dopředu. V kategorii Mistr Moto E1 by se poháry mohly rozdávat již nyní. Mistrem je zmiňovaný Daniel Galia, Vicemistrem Patrik Neliba z MX Lhotky a II. Vicemistrem Jan Straka z týmu Straka transport. První a druhou pozici mají jasnou i v pohárových veteránech: Jaroslav Drešer z AEC MSB racing nasbíral 175 bodů a při finále si půjde pro mistrovský pohár, Radek Pivrnec z týmu Auto 2001 má sice o 46 bodů méně, ale jistý titul Vicemistra sezony. Na rozdíl od nich nejsou v klidu například mistrovští veteráni Jan Fiala z FK Cars Racing a Zdenek Reichl
z CZERT CZ, které dělí pouhé dva body. Zdenek Reichl má zatím výhodnější pozici a v Janovicích dojel jako první.

Dnešní trať byla dost těžká a myslím si, že všichni, co jsme dojeli, jsme jí měli plné zuby. Z výsledku mám o to větší radost. V sezoně jsem musel jeden závod vynechat, a tak bojuju a stahuji náskok v průběžném pořadí. V půlce sezony se mi začalo dařit a nechci to jen tak pustit. Do posledního závodu půjdu se šlápnutým plynem, ale také zapnutou hlavou. Jednak se nemohu a nechci povalovat ve špitále, ale hlavně bude jiné počasí, budou jiné podmínky a pokud chce závodník uspět, musí více přemýšlet. Na druhou stranu i druhé místo v sezoně bude dobré, hlavně abych dojel celý, zdravý a měl z toho radost,“ s nadhledem přemítal Zdenek Reichl.

Offroadové vozy nastoupily do šestihodinového boje kolem čtvrté hodiny odpoledne. A byl to napínavý závod na příjemně měkké trati. Hned po startu vystřelil se svým červeným speciálem KB Systém offroad team. Ovšem stále se zlepšující Bouráci nechtěli nechat „bednu“ z dohledu a šlapali na plyn od samotného začátku. I v Kubi teamu Geneve si řekli, že „tady to prostě pojede“ a v prvních kolech předjížděli jednoho soupeře na druhým. Ale smůla letošní sezony se jich nepustila ani v Janovicích a kvůli technickým problémům skončili již po 10 kolech jízdy.

Zahanbit se nedaly vozy do jednoho litru. Skvěle fungující Arctic Cat Fénix racingu se velmi rychle prosadil a první dvě hodiny se zdálo, že nemůže být ohrožen v čele. Ale technická závada tým vyřadila nadobro  po 12 kolech. Přes různá zapadání v bahně a zastávky v depu se dostal do absolutního čela na dlouhou dobu další speciál do 1000 ccm, a to VYPE EMU Team se startovním číslem 99. Ale i pro jeho techniku bylo šest hodin nakonec moc a skončil po 34 kolech. A tak zlato v kategorii slavil Wings team se 48 koly, který se svým vozem do jednoho litru startoval teprve potřetí.

Největší drama se odehrálo v poslední hodině závodu mezi speciály do dvou a nad dva litry. Nejblíže ke zlatu v kategorii i absolutně měli po několik kol Bouráci, ale Offroaddraci.cz – IR 2013 i KB Systém offroad team je kousek po kousku dotahovali. V té doby byl již mimo hru o vítězné pozice Rapi team, který celé skupině dlouho konkuroval. Napínavý boj nakonec vyhrál zkušený KB Systém offroad team  se 63 koly před Offroaddraci.cz - IR 2013 a celkově třetími Bouráky (prvními mezi Speciály do 2000 ccm).

Spokojený Vlasta Forejt z KB Systému po závodu řekl: „Poslední hodina byla určitě hodně zajímavá, pamatuji si, že jsme si říkali, že jsme jedno kolo za Drakama a musíme je předjet. Došlo i k zajímavým kreacím s vozem, kdy si Draci na startovní rovince krásně drželi vyjetou stopu a my se je snažili předjíždět na vlnách a skákali jsme dva metry vysoko. Nevím, co na to říkal Pepa Dryje, ale musel se asi hodně smát.“ KB Systém Offroad team půjde do posledního závodu na plno, i když již nyní má jisté vítězství v královské kategorii Speciál nad dva litry i absolutně, které se počítá dle počtu ujetých kilometrů v celé sezoně. „Vítěznou sérii, kterou máme dosud, bychom rádi zachovali i ve finálovém klání,“ dodal Vlasta Forejt.

Místní tým Offroaddraci.cz – IR 2013 jel skvěle, ale na vítězná „Kábéčka“ neměl. „Auto bychom dali, ale řidiče již ne. Od začátku nám nešlo servo, tak to kluci tahali vlastními silami. Konec závodu byl i v depu hodně dramatický. Pořád jsme sledovali, jestli jsme stále kolo za Kábéčkáma a zda máme stále stejně jako Bouráci,“ prozradila za tým Offroaddraci.cz – IR 2013 Míša Dryjová  a k trati, která vznikla pod taktovkou šéfa týmu Pepa Dryjeho, dodala: „Myslím si, že Pepa stavěl trať tak, abychom si ji všichni užili. Protože bylo navíc bláto, nám se jelo dobře. A s radostí a chutí jdeme  do posledního závodu, protože je to jako vždy: nemusíme vyhrát, stačí, když budeme první!“

Velmi zajímavé souboje probíhaly i v kategorii Amatér, a to hlavně mezi Autocentrem JASE a Kamion Servisem. V cíli je nakonec dělilo jediné kolo. Jase získal za 54 kol zlato. Ale Kamion servis si připsal uznání za největší pomoc při vyprošťování soupeřů.

Stejně jako u motorek a čtyřkolek, i mezi automobily mají některé týmy již nyní jisté mistrovské poháry. Zmiňovaný KB Systém offroad team ovládl kategorii Speciál nad dva litry i absolutní pořadí. Bouráci si skvělým zlepšením v letošní sezoně již nyní vyjeli titul mezi Speciály do dvou litrů. A vítěze mají také vozy do jednoho litru – VYPE EMU team se startovním číslem 88. 

Ostatní pozice ale rozdány nejsou a týmy se pečlivě připravují na finálový závod sezony, který se jede 10. listopadu v Ředhošti. Zde proběhne také celkové vyhlášení sezony OffROAD Maraton 2012.

Přidat komentář

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.