OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

OffROAD Maraton 2018 opět odstartoval s rekordní účastí

Krásné jarní souboje se odehrály v sobotu 24. března na prvním dílu 19. ročníku OffROAD Maratonu v Šiklově mlýně na Vysočině.  Do areálu westernového městečka se sjela rekordní účast offroadových strojů. Otevírák sezony je vždy velmi  žádaný,  což potvrdilo 21  aut, přes 100  čtyřkolek a 250 motorek. Jednostopé stroje byly rozděleny na dvě rozjížďky, aby si trať užily bezpečně a s dobrým pocitem ze závodění. Zároveň se závod ze dvou hodin zkrátil na 1,5 hodiny, aby změna harmonogramu příliš neovlivnila následné starty. Absolutními vítězi se stali motorkář David Matocha (M-Tour racing) a teprve 14letý čtyřkolkář Jan Zderčík (Hoffer quad racing team). Automobily celkově ovládla bugina Quadservis Špak - Vimek Racing Teamu, mezi „velkými auty“ se nejlépe dařilo Wings teamu s Broučkem, vítězi speciálu nad dva litry.

Chladné, ale částečně prosluněné počasí připravilo ideální podmínky pro první boje o letošní body. Oblíbená trať v Šiklově mlýně letos nabídla tvrdší povrch a závodníci si neužili tolik bláta jako loni, což většina uvítala. Všichni si vychutnali místní zatáčky, výjezdy i sjezdy a jako každý rok byly nejtěžší pařezy v lese. Jako první se do 2hodinovky pustili čtyřkolkáři. Stovka strojů vyrazila vstříc jarním kilometrům v 7:30 ráno. Do čela se hned dostal teprve 14letý Jan Zderčík ml. (Hoffer quad racing team), který vedení udržel po celou dobu závodu a v cíli mu s uznáním gratulovali celkově druhý Juraj Varga (týmový kolega Zderčíka) a třetí Martin Miřejovský (Team Max 2), loňský absolutní vítěz OffROAD Maratonu mezi čtyřkolkami. Navíc měl Zderčík v cíli náskok na ostatní přes 1,5 minuty! Trojice nejrychlejších jezdců zvládla 21 kol, které si z dalších čtyřkolkářů zapsal už jen Radek Porš (Quadpoint Racing Team - CZAUTO). Ten byl ještě pár minut před cílem třetí, ale Martin Miřejovský ho nakonec předjel a tak se Porš na stupně vítězů nedostal. Loni se mu dařilo více, maraton v Šiklově mlýně vyhrál absolutně. Ze starších juniorů se letos nejvíce radoval Adam Veselý (MSK Panská skála).

Závod motorkářů se rozdělil na dva. Jako první se v 10 hodin na trať vydaly kategorie mistrovské třídy plus pohároví veteráni. Bylo jasné, že právě z tohoto klání vzejdou ti absolutně nejrychlejší. Celkem 18 kol si zapsal jako jediný jezdec v jedné stopě David Matocha (M-TOUR racing team), který o kolo porazil zbytek startovního pole. Jeho největší pronásledovatel Jaroslav Chládek (AV Motors enduro tym) skončil druhý. Dramatický boj proběhl o třetí místo celkově a zároveň v mistrovských E2. Úspěšnější Tomáš Coubal (JM Motors) nakonec porazil Jiřího Kelicha (Kestone Racing) o pouhé tři sekundy! Absolutní vítěz loňské sezony Petr Trávníček (Aroma Gold team) skončil pátý s minutovou ztrátou na Kelicha. V mistrovských E1 zvítězil Jiří Maršálek (Maršálek motorsport) a ve veteránech Daniel Neumann (Moravský enduro team). Pohárové veterány dovedl do cíle Pavel Kabát (PK Racing) a starší juniory Michael Nedoma (Motokrosová škola).

Ve druhém závodu motorek srovnaly síly pohárové třídy v nejsilnějších kategoriích E1 a E2. Celkem 140 závodníků kroužilo areálem a zejména místní drželi pěsti domácímu jezdci Filipu Válkovi (Šikland racing team). Ten je nakonec nezklamal a 15 koly zpečetil celkové vítězství v tomto závodu před druhým Ctiborem Kolouchem. A nechybělo mnoho, aby se místní podruhé radovali z prvního místa. V pohárových jedničkách o vítězství bojoval také týmový kolega Válka Miroslav Scholle. Největší pohár mu ale nakonec unikl o tři sekundy.

Na jednodušší trati se do jarních bojů pustili také nejmladší offroaďáci. Prvenství na čtyřkolce          v kategorií dětí s přehledem slavil Jenda Květoň z HEC klubu, který nastoupil také do závodu mladších juniorů. Zde nestačil na zlatého Tomáše Lavrenčíka z Lavrenc racing teamu, který ho porazil o 12 sekund. Nejtěsnější boj probíhal mezi dětskými motorkáři. Prvního Davida Mrlinu z Dejv racing teamu a druhého Martina Chudáčka dělila v cíli pouhá sekunda. Juniory mladší v jedné stopě ovládl Jaroslav Novák ze Sidus racing teamu s náskokem tří sekund na druhého Davida Krzáka.

Auta se tradičně připravovala na první čtyřhodinovku. Nechybělo v ní hned několik nováčků. Stoupající oblíbenost bugin potvrdili závodníci z jiných kategorií. Například do Can-Amu s číslem 33 usedli motorkáři Broněk Janča a Petr Trávníček. Číslo 10 pak co nejlepší stopou vedli Fanda Brutovský a Patrik s Maxem Timošem, které známe ze čtyřkolkářských závodů. Nově se objevil  také Arctic Cat   s číslem 16 Dennise Šetka a Jana Kroniky. Vítězství ale nakonec ukořistil Can-Am s číslem 99, nový stroj na trati se známými jezdci pod hlavičkou Quadservis Špak – Vimek racing teamu. Zvládl celkem 40 kol a o jeden okruh porazil buginu Kovodělu Janča s číslem 77. Speciály do litru ovládly hned šest prvních příček celkového pořadí. Na šťastné sedmičce se umístil Wings Team s letitým Broučkem, který si 31 koly zajistil vítězství ve speciálech nad dva litry. První místo v cíli mezi speciály do dvou litrů slavilo Autocentrum Luňák, mistr loňské sezony. Také v této kategorii se objevily nové suzuki s týmy: Prague City Hardcore, Kaskadéři a Arturx team. Amatéry ovládl favorit. Loňský nováček Taurus, který vyhrál ročník 2017, o čtyři kola porazil druhý West Bohemia racing se suzuki 1.3, loni ještě závodící pod logem Lego teamu.

foto: Jiří Jonáš, OffRoad Maraton

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.