OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

OffROAD Maraton 2014 zná vítěze celého seriálu!

Poslední díl OffROAD Maratonu se konal uplynulý víkend na rychlé motokrosové trati v Ředhošti. Slunečné počasí, krásné souboje o poslední body a nadstandardní účast přispěly k jednomu z nejkrásnějších závodů sezony. Motorkáře dovedl do cíle dvouhodinovky Richard Maršálek z týmu MOTOmari racing, čtyřkolkáře Michal Záděra z týmu Čtyřkolky Bavorov racing. Historické celkové vítězství slavil Offroad team Ostropestřec, první v kategorii Speciálů do litru. Kromě pohárů za poslední klání byly rozdány tituly mistrů a vicemistrů celého seriálu OffROAD Maratonu 2014, včetně absolutních cen za nejvíce ujetých kilometrů během celého roku. V autech si ji odnesl RP Interier, mezi čtyřkolkáři Rudolf Dvořák z Teamu Max 2 a nejlepším motorkářem byl Bohumil Michálek z Enduro teamu Velká. Specialitou na trati byla zbrusu nová KTM 450 Rally 2015, kterou nyní v České republice vlastní pouze tři jezdci a v Ředhošti ji poprvé vyzkoušel dakarský závodník Jan Veselý z týmu IVAR CS. 

foto: Jonáš

Závěrečný podnik OffROAD Maratonu odstartovalo v osm hodin ráno přes sto motorek. Po zranění v tréninku se do poslední dvouhodinovky vydal i Daniel Galia z týmu RD racing, který chtěl udržet náskok a získat mistrovský titul v kategorii Mistr Moto E2. Ohrozit ho mohl do té doby průběžně druhý Rudolf Lhotský z týmu Stavební mechanizace Lhotský, který měl šanci i na absolutní prvenství. Galia sesbíral všechny zbytky sil a nakroužil 32 kol. V Ředhošti to znamenalo páté místo v kategorii, ale za celou sezonu zasloužený mistrovský titul mezi nejsilnějšími motorkami. Rudolf Lhotský se umístil až za ním kvůli technickým problémům. Nejrychlejší byl Richard Maršálek z týmu MOTOmari racing, který ujel 35 kol, stejně jako druhý Lubomír Vojkůvka z VYPE racing teamu a třetí Jakub Špaček z Mira racing teamu. Jan Veselý se na své novém dakarské stroji trápil, trať byla přece trať byla měkká a blátivá. Závod ale k radosti fanoušků dojel bez karambolů se 30 koly. Krásku na dvou kolech obdivovali diváci na startu i v cíli. V něm ji spíše litovali, protože dakarská KTM jen přece jen určena do pískových dun. A možná i bez nadsázky se dá říci, že bláto zažila poprvé a naposledy.

Ještě než motorkáři dokroužili svá poslední kola, připravovali se v depu ohřívaného sluncem čtyřkolkáři. V předchozím závodu v Janovicích havaroval do té doby lídr průběžného pořadí Martin Švanda z Quadservisu Špak. Pořadí sezony se tak rázem zamíchalo a na celkové první místo se vyšvihl Rudolf Dvořák z Teamu Max 2. Švanda dal také prostor Michalu Vágnerovi z Region racing teamu, který po loňské sezoně toužil po mistrovském titulu mezi pracovními čtyřkolkami. Dvouhodinovka osmdesáti strojů ve dvou stopách přinesla překvapení v podobě pátého místa Martina Miřejovského z Teamu Max 2, který si ze všech předchozích závodů OffROAD Maratonu, na kterých letos startoval, odvezl vždy absolutní zlato. V Ředhošti se ale trápil s technikou a poslední půl hodinu jel velmi zvolna. Přesto se umístil mezi nejlepší pěticí, která si připsala 35 kol. Byl v ní i celkově čtvrtý Rudolf Dvořák, týmový kolega Miřejovského, třetí Dominik Škarka z Domina teamu a druhý Zdeněk Tůma z THF racing teamu.

foto: Jonáš 

Tůma již dlouho toužil po umístění před Miřejovským a právě v závěru sezony se mu to povedlo. Absolutně první místo si zapsal Michal Záděra, pro nějž byla Ředhošť jediným letošním kláním seriálu. Cílem profičel o necelých deset vteřin před Tůmou. Michalu Vágnerovi se podařilo dojet o 47 vteřin před Švandou a dosáhl na titul mistra 4x4. 

Po půl třetí vyvrcholily přípravy na čtyřhodinovku aut. V depu se objevil dakarský harcovník Josef Macháček, který přišel zkontrolovat svoji jednomístnou buginu, s níž jezdí Josef Voříšek z Offroad týmu Ostropestřec. Nechyběl ani další dakarský závodník Jaroslav Valtr, jež dohlédl zejména na přípravu svého žlutého Jeepu a volant poté přenechal Václavu Šrubařovi. S bolestmi zad, ale přesto s odhodláním nastoupit, přijel Rostislav Plný, šéf celkově prvního týmu RP Interier. Na poslední klání dorazilo i pět úplně nových speciálů do litru s týmy: LTCar racing, Thor riders racing, Lukáš a Lukáš, Polisssport.cz a G-Lynx racing z Německa. S růžovými polepy ve tvaru kytiček a srdíček se ukázal vůz Jeep centra-lady, zcela v růžovém se představí v další sezoně. Letos podruhé posílila řady WINGS teamu s dovětkem Spedit v názvu Žabička Zbyňka a Zdeňka Kellerových. V roli diváka dorazil z Genevy i Mirek Kubiček, který s KUBI teamem pracuje na novém vozu. Nechyběl ani velký speciál KB System offroad teamu, který přijel podpořit i Vlasta Korec, moderátor a člen týmu v jedné osobě. V depu i kolem trati bylo vidět mnoho známých tváří spjatých s motoristickým sportem. Všichni si přišli užít závěr offroadové sezony, který stál za to.

foto: Jonáš

Divácky zajímavé bylo již zaváděcí kolo všech 28 vozů a jejich řazení dle absolutního pořadí na startovní čáře. Napětí dosáhlo vrcholu. Bylo jasné, že speciály do litru se budou chtít ze zadních řad dostat rychle dopředu, nehledě na ostrou velmi pravotočivou zatáčku. Po mávnutí vlajkou se tradičně nejrychleji odpíchl RP Interier se svojí buginou, za ním se plnou parou vpřed naplno hrnuly další speciály. Mirek Božík za volantem své buginy s číslem 53 si najel příliš na vnější stranu zatáčky a převrátil se na bok. Za ním jedoucí Brouček WINGS teamu ho několik metrů tlačil jako pluh. Až po odjetí všech aut ze zadních řad diváci vběhli na trať, převrátili buginu na kola a Božík vystřelil stíhat ostatní. V depu pak přiznal, že ryl hlavou v bahně, což vůbec nebylo příjemné. Nakonec odstupoval už po pěti kolech. Problémy s pérováním potrápily Polissport.cz (1), který najel o sedm kol více a skončil. Nedařilo se ani německému týmu G-Lynx racing (60), který si připsal celkových 18 kol. Testování strojů ukázalo, že do dalšího roku je co zlepšovat. Naopak se dařilo Offroad týmu Šén (54), který s 53 koly slavil bronzovou příčku. RP Interier (13) chtěl dojet závod v duchu předchozích vítězných klání, ale nedařilo se. Několikrát zastavoval v depu a řešili mimo jiné defekty, rameno i přetržený zcela nový variátorový řemen. Druhé místo v kategorii v závěru sezony doslova vydřel. Překvapením klání byl Offroad team Ostropestřec (7), který poprvé v historii dojel jako vítěz speciálů do litru. Josef Macháček na začátku sezony říkal, že by v Ředhošti vzhledem k nejkratšímu klání sezony mohl dojet až do cíle. A i když jeho buginu řídil Josef Voříšek, tak skutečně do cíle dojela - a dokonce jako nejrychlejší auto v Ředhošti.

Do první pětky celkového pořadí se vměstnaly hned tři speciály do dvou litrů. Na třetím místě zlatý v kategorii WOGO team se startovním číslem 107 a 60 koly, který o kolo porazil KB System offroad team (177) a o další dvě Autocentrum Luňák (130). Vozy mezi sebou sváděly krásné souboje, stejně jako v průběhu celého roku.

Obrovskou radost z letos jediného prvního místa mezi speciály nad dva litryprožíval WINGS team (244), který se svým Broučkem najel 60 kol a celkově dojel druhý. Za ním se v kategorii umístil VALTR offroad team (204), jež hned v počátku závodu zůstal zabořený v zatáčce na kopci, až mu s vytažením pomohl KB System offroad team (277). Právě ten měl obrovskou touhu po vítězství, která zůstala nenaplněna. Po 20 kolech řešil problém s elektřinou, pak auto přestalo jet úplně a tým skončil poslední v kategorii za čtvrtým Manyjak Offroad teamem (283) a třetím WOGO teamem (253). Amatéry dovedl do cíle Defender Offroad centra Jase (260) před Lego teamem Kdyně (109) a Návštěvníky (134). Ti mohli útočit i na druhé místo, kdyby hned po zaváděcím kolem neřešili rozborku karburátoru, která je zdržela asi půl hodiny.

foto: Jonáš

Přímo v Ředhošti proběhlo i slavnostní vyhlášení celé sezony. Ve všech kategoriích byly předány tituly Mistrů i Vicemistrů OffROAD Maratonu 2014. Rozdaly se i speciální ceny nejlepším dle absolutního pořadí v sezoně, které tvoří součet ujetých kilometrů. Mezi motorkami si vavříny za první místo odnesl Bohumil Michálek z Enduro teamu Velká, který najel 1036 kilometrů a o pouhých 13 kilometrů porazil druhého Rudolfa Lhotského z týmu Stavební mechanizace Lhotský.

Michálek získal spolu se skleněnou trofejí startovné a servisní zázemí na Intercontinental Rally 2015 do Dakaru, které věnoval VYPE racing team. Nejúspěšnější čtyřkolkář Rudolf Dvořák z Teamu Max 2 si odnesl startovné na IR 2015 z rukou pořadatele tohoto afrického dobrodružství. Poprvé byl odměněn i motorkář v pohárové třídě, který letos dojel „nejdál“. Byl jím Miroslav Pavlík, týmový kolega Michálka, který od společnosti Street moto s.r.o. dostal poukaz v hodnotě 40 tisíc korun na nákup motorky AJP PR5. 

Výtečnou sezonu má za sebou automobilový RP Interier (13), i když poslední závod nebyl podle jeho představ. Nicméně celkových 2369 kilometrů nenašlo konkurenta a Rostistav Plný se všemi členy týmu slavil absolutní zlato a také startovné na IR 2015 z rukou pořadatele rally. Druhý WOGO team najel 2172 km a třetí VALTR offroad team 2079 km.

TZ: Offroadmaraton.cz
Foto: Jirka Jonáš, Offroadmaraton.cz

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.