OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

OffROAD Maraton Drnovice: Nervy drásající závod aut vyhrál RP Interier, excelovali motorkář Galia a čtyřkolkář Miřejovský

Šestý díl OffROAD Maratonu se odehrál uplynulý víkend v drnovické pískovně. Motorkáře dovedl do cíle Daniel Galia z týmu RD racing, mezi čtyřkolkami zůstal opět neporažený Martin Miřejovský z Teamu Max 2. Auta zažila během šesti hodin dvojí závod – první třetinu na suchu a po hustém dešti nefalšované bahenní lázně. S obojím si nejlépe poradila bugina RP Interier týmu s Rostislavem Plným v čele. Výtečnou jízdu předvedl dakarský matador Jaroslav Valtr se svým žlutým jeepem, který dojel celkově druhý a zvítězil v královské kategorii nad dva litry. Obrovský pohár smůly si tentokrát vypily dva týmy: KUBI team Geneve ujel jen šest kol kvůli špatné převodovce a WINGS team s Broučkem skončil v 17. kole nastřeše po pádu z terasy.

ilustrační

Jako první se na start předposlední letošní tříhodinovky postavilo 76 motorek. Při vzpomínce na loňský závod plný bahna se jezdci se obávali deště. Ale sobotní ráno ukázalo vlídnou tvář a závodníci v jedné stopě řešili spíše techniku jízdy a mozoly na rukou. Tříkilometrová trať nabídla suchý podklad, rychlé terasy, náročné výjezdy i kameny u lesa. Se vším si nejlépe poradil Dan Galia z týmu RD racing, který nasčítal 55 kol a najel dvě kola na druhého absolutně Bohumila Michálka (Enduroteam Velká), vítěze mistrovských veteránů. Galia sváděl krásné souboje se stříbrným v kategorii Mistr Moto E2 a čerstvým mistrem Evropy Rudolfem Lhotským (Stavební mechanizace Lhotský).

Michálek a Lhotský jsou v čele průběžného absolutního pořadí sezony dle počtu najetých kilometrů a zatím nejblíže hlavní ceně pro vítěze: startovnému a technickému zázemí na Intercontinental Rally 2015 do Dakaru, který věnuje VYPE racing team. 

V půl jedenácté se do boje vydalo 59 čtyřkolek. I tyto stroje brázdily suchou tratí a užívaly si divácky poutavé výjezdy a také prachu. Cílovou pásku jako první prorazil letos neporažený Martin Miřejovský z Teamu Max 2 s 52 koly, následovaný Michalem Vágnerem z Region racing teamu se ztrátou kola, jezdícím v mistrovských 4x4. Vágnera dělily v cíli pouhé čtyři vteřiny od největšího soupeře Martina Švandy z Quad servisu Špak! Švanda zůstal lídrem průběžného pořadí sezony se 787 kilometry před Rudolfem Dvořákem, týmovým kolegou Miřejovského. Ten letos jeden závod vynechal, proto je zatím průběžně šestý za pátým Vágnerem. 

V půl čtvrté odpoledne se na dně pískovny seřadilo 15 aut. Letos poprvé se objevil také absolutní mistr loňského ročníku KUBI team Geneve. Přestávku mezi závody v Evropě si udělal i Dušan Randýsek z VYPE racing teamu, nechyběl ani další dakarský matador Jaroslav Valtr se svým VALTR offroad teamem. Dvěma vozy byly zastoupeni dva týmy: WINGS team a WOGO team, oba pojednom speciálu do dvou a nad dva litry.

ilustrační

Do zhruba třetiny závodu bylo sucho a vozy i jezdci dostávali tvrdě „do těla“. Po hodině závodu se divákům zastavil dech. Broučku WINGS teamu praskla tyč řízení a neovladatelný speciál vyjel z trati, a spadl z terasy o dvě patra níže, kde skončil na střeše. Posádka naštěstí vyvázla bez zranění, jen auto již dále nepokračovalo. Další nervy drásající a adrenalinová jízda následovala asi o hodinu později, kdy se spustil vydatný déšť. Ten trať změnil v pravé bahenní lázně. Vozy začaly na mnoha místech klouzat jako na ledu a výjezdy do kopců se staly opravdovou výzvou. Moc nepomáhala ani náhradní trasa částí depa. Obrovské problémy zažívaly všechny vozy. Kopce vyjížděly naněkolikrát za vydatného povzbuzování přihlížejících. Posádky rychle přezouvaly na hrubší vzorek a vrhaly se do dalších a dalších metrů, potažmo kol. Plný energie byl v té chvíli dakarský závodník Jaroslav Valtr, který se při hledání „schůdnější“ cesty pouštěl i přímo do prudkého kopce a když se mu to nepodařilo a řádně nakloněný couval, diváci ani nedýchali. Valtr je milovníkem bahenních závodů a za volant do konce závodu už nikoho nepustil. V průběžném pořadí se posouval směrem vzhůru až dojel absolutně druhý se 62 koly a letos poprvé jako vítěz Speciálu nad dva litry. Celkově první byl opět RP Interier s Rostislavem Plným za volantem Polarisu. Třetí dojel stříbrný v kategorii nad dva litry, WOGO team se startovním číslem 253. Skvělou jízdu předvedlo také Autocentrum Luňák, které i po jednokolové penalizaci získalo historické zlato mezi speciály do dvou litrů. Jen kolo před KB System offrroad teamem, se kterým svádělo nádherné souboje. Z Amatérů si největší pohár odvezlo OffROAD centrum JASE. KUBI team Geneve skončil již po šesti kolech kvůli problémům s převodovkou jejich Land Roveru. Dušanu Randýskovi z VYPE racing teamu hned v počátku klání odešel variátorový řemen, po opravě se vrátil na trať, ale skončil předčasně po pěti hodinách a odvezl si bronz za Offroad teamem Ostropestřec, který měl opět zapůjčený vůz dalšího harcovníka Josefa Macháčka. Průběžnou tabulku dle počtu najetých kilometrů vede RP Interier před oběma vozy WOGO teamu a Valtr offroad teamem. Do konce sezony zbývají jen dva závody. Nejlepší posádka auta i nejlepší čtyřkolkář dostane speciální cenu: startovné na Intercontinental Rally 2015 z rukou pořadatele tohoto afrického dobrodružství. 

Všechny výsledky najdete na www.OffROAMaraton.cz. Finále se blíží. Předposlední díl OffROAD Maratonu se jede v sobotu 11. října v Janovicích nad Úhlavou.

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.