OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Německou premiéru Octavia Cupu uvidí slavná Eurospeedway Lausitz

Český Most a německá Eurospeedway Lausitz. Jsou to dva naprosto odlišné okruhy, které však spojuje společný fakt, že byly zbudovány na místech, kde byl původně povrchový důl. Zatímco na Mosteckém autodromu se jezdci novodobého Octavia Cupu představili již třikrát, na závody k našim západním sousedům vyrazí úplně poprvé.

“Trať Eurospeedway Lausitz představuje po Red Bull Ringu další moderní stánek, který se i přes svou krátkou historii zapsal do dějin evropského okruhového sportu. Základem této trati je triovál, jenž můžeme znát ze závodění v zámoří. Ve vnitřní části se nachází nejrůznější spojovací úseky, na kterých je možno nakonfigurovat 12 různých variant dráhy. Přidáme-li k tomu přilehlý testovací oval DEKRY, dostaneme další čtyři varianty dráhy, které jsou využívány především pro vytrvalostní závody. Celému areálu vévodí monstrózní betonová tribuna, na kterou se vměstná až 80.000 diváků,” říká zástupce promotéra, pan Pavel Mařan.

“Okruh se nachází nedaleko Drážďan, a je tak velice dobře dostupný všem českým fanouškům. Co se historie týče, je tato trať nejvíce spojována s evropským závodem Nascar a dvěma legendárními Italy. Alexem Zanardim, který zde před 16 lety přežil svoji smrt, a Michelem Alboretem, jenž však bohužel už tolik štěstí neměl,”dodává Pavel Mařan.

Víkend na Lausitzringu bude znamenat přehoupnutí sezóny do druhé poloviny. Udrží aktuální leader celkového pořadí Tomáš Pekař první místo v tabulce průběžného hodnocení? Dokáže Petr Fulín jr. stáhnout 19ti bodovou ztrátu? Asi tak nějak by mohly znít nejčastěji položené otázky před zahájením německého víkendu. Odpovědi budeme znát v sobotu odpoledne po dvou závodních jízdách, jejichž starty jsou naplánovány na 9:50 a 13:55.

“Na Lusitz se pochopitelně velice těším. Je to moc pěkná a náročná trať a to je zcela určitě další výzva. Mé auto není po té ráně v Polsku stale ve 100%centním stavu a tak jsme využili nabídku promotéra na zapůjčení jiného auta. To jsme v uplynulém týdnu již řádně otestovali, pravě na Lausitzu, a vše nasvědčuje tomu, že jsme na nadcházející víkend dobře připraveni,” tak zněla slova Matouše Kubů, krátce před odjezdem do místa dění.

Časový harmonogram víkendu:

Pátek 13. července

09:15 – 1. volný trénink – 30 min
10:40 – 2. volný trénink – 30 min
13:55 – kvalifikace – 30 min

Sobota 14. července

09:50 – 1. závod – 25 min
13:55 – 2. závod – 25 min

Grand-Prix Strecke Lausitz v číslech:

Délka: 3.478 metrů
Počet zatáček: 12 (7 levých a 5 pravých)
Převýšení: 4,5%
Čílová rovinka: délka 648 metrů a šířka 18,5 metrů

Předběžná startovní listina:

1  nr.3 Wolfgang Kriegel AUT – PFISTER RACING TEAM
2  nr.4 Radek BAREŠ CZE -  RADEK BAREŠ
3  nr.5 Milan HAERING CZE - CARPEK SERVICE
4  nr.11 Tomáš PEKAŘ CZE - CARPEK SERVICE
5  nr.17 Maciej LASZKIEWICZ POL - FULLINRACE ACADEMY
6  nr.22 Jonas KARKLYS LIT - FULLINRACE ACADEMY
7  nr.28 Daniel SKALICKÝ  CZE - DUCK RACING TEAM
8  nr.33 Matouš KUBŮ CZE - YAWSPEED AUTOSPORT
9  nr.52 Tomáš KORENÝ CZE - TOMÁŠ KORENÝ
10  nr.69 Tereza ZAJÍČKOVÁ CZE - FULLINRACE ACADEMY
11  nr.76 Petr ČÍŽEK CZE - FULLINRACE ACADEMY
12  nr.96 Petr FULÍN jun. CZE - FULLINRACE ACADEMY
13  TBA
14  TBA
15  TBA

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.