OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

V sobotu v sedm hodin ráno se na startu seřadilo 92 motorkářů, vyzbrojených trochu teplejším oblečením a odhodláním pokořit letošní první tříhodinovku. Matador motocyklových závodů Lubomír Vojkůvka z týmu IR 2013 měl v minulém klání smůlu a kvůli poruše převodovky odstoupil. Zde ale nic nenechal náhodě. Z pátého místa na startu se brzy propracoval na čelo a první pozici již nepustil. Najetých 26 kol pro něj znamenalo zlato v kategorii Mistr Moto E2, absolutní prvenství mezi motorkami a zároveň zisk pomyslného vítězství za nejrychlejší kolo napříč všemi sobotními závody.

Dneska to bylo skvělé, i když pro mě trochu s překvapením, protože jsem nevěděl, že je to tříhodinovka, počítal jsem jen se dvěma hodinami. Nakonec mi to ale tolik nevadilo. Odstartoval jsem kolem pátého místa, potom jsem se během dvou nebo tří zatáček prokousal dopředu. V mojí kategorii jsem si hlídal hlavně Radka Bezděka a pak jsem zezadu čekal Dana Galiu z E1. Jak vidím tuto sezonu? Tím, že jsem v prvním závodu vypadl pro poruchu, šance na dobré umístění musím dojíždět, abych to celkové vítězství za sezonu dal,“ řekl Lubomír Vojkůvka po závodu.

Druhým a zároveň posledním jezdcem, který pokořil v Milovicích hranici 26 kol, byl vítěz kategorie Mistr Moto E1 Daniel Galia z týmu RD racing, následovaný také skvěle jedoucím Radkem Bezděkem ze Stříbro teamu, druhým v mistrovských E2. Dan si své vítězství v kategorii pořádně vychutnal, protože vizitka „věčného sběratele druhých míst“ se mu příliš nezamlouvala.

Jsem rád, že to konečně vyšlo! Do závodu jsem šel s tím, že musím být první, protože po Šternberku na internetu napsali za mým jménem závorku „druhý jako obvykle“. A loni jsem také standardně zajížděl druhá místa. Nyní jsem dojel za Lubošem Vojkůvkou, se kterým moc soutěžit nemohu, protože startujeme v rozestupech podle kategorií, Luboš odjede a já pak nemám šanci dojet jeho tempo. Stroj kvůli tomu ale měnit nebudu, lépe se mi jezdí na malé motorce,“ okomentoval spokojený Daniel Galia.

Nejlepším starším juniorem byl v hodinovém závodu Pavel Holan ml. z Moto Klubu Bezinka Kamýk.

Do tříhodinového klání se v půl jedenácté vydalo také 85 jezdců na čtyřkolkách. Za podpory jarního slunce si skalp nejlepšího jezdce opět odnesl Martin Miřejovský z Resta racing teamu, jedoucí v mistrovských SP, který jako jediný zvládl 24 kol a letos dosud nenašel přemožitele.

Líbila se mi trať, byla široká, rychlá a dalo se předjíždět. Kluci mě ze začátku naháněli, docela dlouho se mě drželi, ale pak jsem jim ucukl a získaný náskok jsem si jen udržoval. Takže skvělá tříhodinovka, klidně bych si dal ještě o hodinu více,“ prozradil Martin Miřejovský.

Protože v době předávání poháru již bylo jasné, že Josef Macháček nebude pokračovat v závodu aut, Martin dodal: „Pepu jsem sledoval se zájmem, škoda, že musel odstoupit, viděl jsem ho jako jasného vítěze. Kdyby to vyšlo, s Vláďou Novotným (z mistrovských veteránů) by dnes tři vítězství putovala do jedné vesnice.“

S jednokolovou ztrátou se na druhé pozici umístil Dalibor Dufek z Teamu Max 2, jedoucí ve stejné kategorii a jako třetí ve skvělé formě dojel Dominik Škarka z Domina týmu, první v kategorii Pohár Quad SP. Ze starších juniorů si nejlépe vedl Petr Sýkora ml. ze Suzuki Teamu Orlová.

Čas mezi druhou a třetí hodinou odpolední patřil nejmenším offroaďákům, kteří předvedli parádní výkony. Jejich trať vedla z velké části po „dospělém“ okruhu, proto si malí dravci mohli vychutnat šikanu za časomírou, rolety startovní roviny i dva menší skoky v zadní části. Mezi dětmi se nejlépe dařilo Adamu Veselému z MSK Panská skála na čtyřkolce a Jirkovi Nacházelovi z Etelexonu na motorce. Zlato mezi mladšími juniory si odnesl čtyřkolkář Dennis Šetek z týmu Dennis racing a motorkář Adam Kvinta z Bodro teamu.

Pozdní odpoledne bylo ve znamení burácejících motorů offroadových speciálů. Celkem 18 vozů vyrazilo do letošní první šestihodinovky. Ta skvěle sedla úplným nováčkům v seriálu, týmům v kategorii Speciály do jednoho litru - Motorsport Dorda a Bazika. Oba si nakonec připsali 41 kol (246 km), přičemž úspěšnějším byl v cíli Motorsport Dorda, jedoucí s vozem Polaris RZR XP 875, ve složení Aleš, Lukáš a Tomáš Dordovi, Jan Šturma a Jindřich Moc.

Určitě jsme to nečekali. Jeli jsme zde poprvé a víceméně na zkušenou. V klidu jsme odstartovali a sledovali, co bude dále. Ze začátku byla větší tlačenice. My ale máme zkušenosti z dlouhých závodů, i když ne offroadových, a bylo nám jasné, že v prvních kolech se závod nevyhrává. A že musíme jet s rozvahou. Náš největší soupeř, tým Bazika, jel ze začátku hodně rychle, ale pak měl závadu a když jsme získali náskok dvou kol, pošetřili jsme techniku a ošéfovali si, abychom dojeli do cíle na prvním místě. Určitě nás to hodně nakoplo a budeme uvažovat i o 24hodinovce v Dobřanech,“ řekl za tým spokojený Lukáš Dorda.

Po týmu Bazika s Polarisem 900 projel cílem KB systém offroad team, třetí celkově a první v kategorii Speciál nad dva litry. Týmu k vítězství tradičně pomohl i čerstvý dvojnásobný otec, moderátor Vlasta Korec. Nedařilo se dakarskému KM racing teamu. Jaroslavu Valtrovi v 16. kole odešlo na jeho Jeepu turbo a Josef Macháček s buginou prolétl tři kola a skončil kvůli proraženému karteru. I tak ale udržel nejrychlejší kolo závodu.

Třetí závod OffROAD Maratonu: 12. května 2012 – 15. ročník 24hours v Dobřanech

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.