OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Martinovi Prokopovi rychlostní závod pouští nesedí

Zdálo se, že v druhé polovině Dakaru našel Martin Prokop pohodu, rychlost a optimální tempo, když se od rána prokousával osmou etapou Dakaru a jejími 477 měřenými kilometry. Posun na virtuální desáté místo celkové klasifikace, nejrychlejší předposlední mezičas ze všech automobilů na trati… Až do čtyřstého kilometru. Tam ho zradila technika, když se jeho Ford Raptor RS Cross Country úplně zastavil. V průběžném pořadí je posádka Prokop / Chytka po osmé etapě celkově na 14. místě

Martin Prokop je v půlce Dakaru před volným dnem byl celkově patnáctý

Dlouhý přesun do Rijádu, dosud nejdelší etapa celého Dakaru 2020 včetně měřeného úseku o délce 478 kilometrů, to bylo šesté dějství 42. ročníku nejnáročnější motoristické soutěže světa. Martin Prokop s Viktorem Chytkou se s jejich Fordem Raptor RS Cross Country bez potíží dostali přes všechny nástrahy terénu i navigace a v cíli očekávali velice slušný čas. Konfrontace s realitou však již příliš pozitivní nebyla. Patnáctý čas v etapě a stejná pozice i v průběžném pořadí celé soutěže, která se nyní nachází přesně ve své polovině. 

Sedmá etapa Dakaru pro Martina Prokopa ve znamení třináctek

Po volném dni v Rijádu, kdy jezdci i jejich týmy načerpali síly do druhé poloviny Dakaru a závodní technika dostala již potřebnou extra péči, se dal dakarský kolotoč opět do pohybu. Na závodníky čekala sedmá etapa s nejdelším měřeným úsekem v letošním ročníku, který čítal 546 ostrých kilometrů. Martin Prokop s Viktorem Chytkou se předvedli třináctým nejlepším časem a na stejnou příčku si polepšili i v celkové klasifikaci kategorie automobilů.

Za další extrémně rychlou etapou se ohlíží Martin Prokop: „Dnes bylo naše tempo docela dobré a naše ztráta na špičku menší, než v předešlých etapách. Vylepšili jsme jak náš výkon, tak i technické možnosti auta co se týče motoru a podvozku, ale stále ta etapa byla extrémně rychlá. Osobně jsem ještě nic rychlejšího nejel, ani tady na letos Dakaru, kdy jsou tratě extrémně rychlé, tak tato zkouška byla opravdu hrůza. Myslím, že by bylo lepší udělat z některých částí přejezdový úsek a nás nechat jezdit spíš v technických úsecích místo rovin na plný plyn. Není tu zatím moc prostoru ukázat technické jezdecké dovednosti a strategii, vše je zatím o rychlosti, když se jede všude na maximum.

Navigátor Viktor Chytka doplňuje: „I pro navigátory to není příliš náročné, když jedeme několik desítek kilometrů rovně a pak přijde jedna odbočka. Doufám, že do konce Dakaru zažijeme ještě nějakou akci, která by k Dakaru měla podle všeho patřit. V celkovém pořadí jsme pouhé tři minuty od první desítky, takže je stále o co bojovat.“

Skvěle rozjetá osmá etapa Dakaru Prokopovi bohužel nevyšla, dobrý skutek nebyl odměněn

Zdálo se, že Martin Prokop našel pohodu, rychlost a optimální tempo, když se dnes od rána prokousával osmou etapou Dakaru a jejími 477 měřenými kilometry. Posun na virtuální desáté místo celkové klasifikace, nejrychlejší předposlední mezičas ze všech automobilů na trati… Až do čtyřstého kilometru. Tam ho zradila technika, když se jeho Ford Raptor RS Cross Country úplně zastavil a nekonečných dvacet minut společně s navigátorem Viktorem Chytkou měnili porouchanou plynovou klapku. Dnešní dvaadvacáté místo v etapě tak znamená propad čtrnáctou příčku v průběžné klasifikaci.

Dobrý etapový výsledek by si česká posádka týmu MP-Sports dnes zasloužila i za pomoc týmu 3RCZ, když mechanici Martina Prokopa celou noc až do svítání pomáhali opravit nepojízdné auto Borise Vaculíka. Snad za to dakarští bohové Martinovi s Viktorem ještě v letošním Dakaru prokážou svou náklonnost.

Martin Prokop hodnotil osmou etapu hned v cíli měřeného úseku: „Dnes to byla naše nejlepší etapa, jelo se nám hezky a v dobrém tempu. Zazávodili jsme si s ostatními automobily a naše ztráta na kilometr se zmenšila ze tří na jednu vteřinu. Bohužel na kilometru 400 po asi nejdelší rovině, kterou jsem kdy jel – měla 31 kilometrů na plný plyn – se nám rozbila plynová klapka, takže auto přestalo úplně jet a museli jsme zastavit. Naštěstí jsme tu klapku měli s sebou, protože podobný problém jsme měli už letos v Abu Dhabi. Výměna včetně kalibrace trvala více jak dvacet minut, takže další etapa, kdy nám není přáno a zase nás to srazilo dolů. Držte nám palce, snad si ještě pořádně zazávodíme!

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.