OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Martina Macíka jr. na Dakaru pronásledují poruchy

Macíka ve třetí etapě zpomalil utržený tlumič, třinácté místo ale udržel

Třetí etapu Rallye Dakar zvládla posádka KM Racingu v kabině kamionu LIAZ nadstandardním způsobem, i když ve druhé části jízdy ze San Juanu do Chilecita se jejich LIAZ nevyhnul technickým problémům. Trio Martin Macík jr., Miloslav Janáček a Michal Mrkva dojelo v úterý čtrnácté a v celkovém pořadí mu patří 13. pozice.

Macík

Trasa vedla jednou z nejkrásnějších oblastí Argentiny, plné kanonů a strmých vrcholů. Účastníci vytrvalostní soutěže si ale museli na úpatí And hlídat povrch cest s hrozícími nebezpečnými kameny. Kamiony čekal nejprve šestadvacetikilometrový přejezd, potom následovalo 284 měřených kilometrů, během nichž musela vozidla zdolat nadmořskou výšku 3500 metrů, a celé martýrium uzavřel dojezd o délce 232 km.

„Dneska to bylo OK. První půlka, kdy jsem jel v první desítce, byla super,“ hlásil z bivaku z Chilecito pětadvacetiletý pilot, který míjel první waypoint v pátém nejrychlejším čase. „Ve druhé části se nám bohužel utrhl tlumič, takže zbytek jsme jeli pomaleji, ale celkově stále držíme třinácté místo. Stále to vidím velmi pozitivně,“ pokračoval v hodnocení etapy Macík, který na kamaz vítězného Mardějeva ztratil přes půl hodiny.

V celkovém pořadí soutěže je jeho manko na ruského lídra necelých 43 minut. „Bylo to hodně rychlé a rozbité, na někom se už projevovaly známky únavy, ale my jsme v pohodě. Ve středeční etapě nás čekají první duny a už se na ně docela těším,“ hlásil Macík, který při přejezdu do Chile bude muset pokořit převýšení 4800 metrů, a následně se setká s realitou obávané pouště Atacama. 

Macík

Smůla před Copiapó: prasklé turbodmychadlo znamená pro Macíka propad pořadím

Rallye Dakar vstoupila včerejší etapou do Copiapó na území Chile, které bývá nazýváno bránou do pouště Atacama.  Z ní se účastníci Dakaru 2015 nedostanou dalších pět dní a budou pravděpodobně rozhodující v celém závodě. Pro Martina Macíka Jr. začala Atacama smůlou: porucha turbodmychadla znamenala asi 80minutovou ztrátu a propad pořadím.

Macík

K poruše došlo na 8. kilometru speciálky, která následovala po vysilujícím a náročném přesunu přes andský průsmyk Sv. Františka. Shodou okolností šlo o nové turbodmychadlo, které mechanici vyměnili na motoru pouhou noc předtím. Naštěstí i za těchto okolností se projevila připravenost posádky, která přesto v záloze jedno rezervní turbodmychadlo vezla a mechanik Michal Mrkva ho zhruba za hodinu a čtvrt dokázal vyměnit.

Posádka tedy pokračovala dále, což dokumentoval svými zprávami i šéf týmu Martin Macík: „Projeli kolem mne na 34. kilometru jako úplně poslední.“ Přesto však krátkou, ale velmi náročnou speciálku s finišem v obávaných hnědých dunových horách nad hornickým městem Copiapó dokončila posádka Martina Macíka na hranici první třicítky, když dokázala předjet téměř stejný počet soupeřů a jednotlivými intervalovými časy se pohybovala na úrovni první desítky.

Macík

Martina čeká nyní propad celkovým pořadím, ale celá Atacama je teprve na začátku. V ní se všechny rozestupy povážlivě natáhnou (zda tomu bude i v absolutním čele celkového hodnocení, jemuž opět vévodí trojice Kamazů, to je na pováženou) a Martin může ještě významně těžit ze spolehlivé, ale svižné jízdy. Třeba už v následující dlouhé speciálce do Antofagasty, jakési jihoamerické dakarské klasice.

Jakub Koutek - Head of PR Department

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.