OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Martin Macík se těšil na duny, po pátku je celkově 5.

Pátá etapa Dakaru přinesla posádce žlutého kamionu týmu Big Shock Racing 9. etapové a 5. celkové místo. Závodníci potlučení z předchozích kamenitých etap už nedočkavě vyhlíželi vysněný písek, který pořadatelé v aktuální etapě slibovali. A dočkali se. Při jízdě v prachu však ohnuli spojovačku a opravou ztratili 30 min. Páteční etapa Dakaru posádce žlutého kamionu týmu Big Shock Racing výborně sedla, vybojovala v ní 6. místo a získala tak 5. celkovou pozici. Konečně byly na programu oblíbené duny, které Martin Macík se spolujezdci Františkem Tomáškem a Davidem Švandou mají rádi. A možná se etapa českým jezdcům vydařila i proto, že šlo o poslední část závodu před zaslouženým dnem volna a pospíchali do bivaku. 

Macík dokázal na trati vyměnit spojovačku, je 5. celkově 

Brabec po pádu přestal vysílat   

Pátá etapa Dakaru přinesla posádce žlutého kamionu týmu Big Shock Racing 9. etapové a 5. celkové místo. Závodníci potlučení z předchozích kamenitých etap už nedočkavě vyhlíželi vysněný písek, který pořadatelé v aktuální etapě slibovali. A dočkali se. Nejdřív ale Martin Macík s Františkem Tomáškem a Davidem Švandou museli projet hustým prachem. A při jednom z nepřehledných manévrů se jim ohnula spojovačka. Nebylo možné pokračovat. Naštěstí čeští závodníci v kamionu vezli náhradní díl a výměna zabrala jen 30 minut. Pak už následovala raketová jízda do cíle.             

Týmový motocyklista Jan Brabec během 5. etapy vyděsil fanoušky, když při pádu vyřadil z provozu přístroj pro online sledování na trati. Všichni si oddechli až poté, co se český jezdec znenadání zjevil v cíli. I když potlučený a s rozbitým ochranným štítem. Nakonec je z toho pěkné 50. etapové místo, 38. pozice celkem. Honza pokračuje odvážně dál, snaží se jen šetřit operované koleno.      

Karel si na trati vyžádal výměnu spojovačky    

V 5. etapě posádka Martina Macíka řešila po kolizi v kamenitém úvodu technickou závadu. Přímo na trati vše vyřešil pohotový zásah palubního mechanika Davida Švandy, kterému se za asistence spolujezdců povedlo během půlhodinové opravy dostat Karla zase zpět do formy. I přes toto zdržení dojel žlutý kamion do cíle na 9. místě a v celkovém pořadí drží výbornou 5. pozici. „Na začátku jsme pěkně předjížděli, ale děsně se zase prášilo. Letěli jsme na obrovských šutrech a v mlze se objevila skála, skála a díra mezi. Udělali jsme hrc, frc a ohnuli spojovačku, tyč spojující kola a řízení. Takže kola do véčka a nemohli jsme pokračovat. Asi 30 minut jsme tyč měnili. A jakmile bylo hotovo, vyrazili jsme na stíhací jízdu,“ popisuje Martin Macík. A navigátor František Tomášek ho doplňuje. „Pak už jsme non stop drželi plný výkon.  Dojeli jsme do písku a zase předjížděli jednoho za druhém. Tam už nás to hodně bavilo. Navigace naprosto v pořádku. Karel jede dobře. Ještě nejsme ani v půlce. A pokračujeme dál.“ 

Brabec zmizel a vtipkoval s Alonsem     

Motocyklista týmu Big Shock Racing Jan Brabec 5. etapu Dakaru dokončil na 50. místě, v celkovém hodnocení je 38. Umístění českého jezdce je ovlivněno středeční 41 minutovou penalizací za neprojetý kontrolní bod poté, co mu přestaly fungovat navigační přístroje. A horké chvilky připravil fanouškům také v 5. etapě, když zmizel z online trackingu. Naštěstí se ukázalo, že po pádu, při kterém si rozbil také ochranné sklo na svém motocyklu, přišlo k úhoně i zařízení, které sleduje jeho pohyb po trati, proto se během závodu neobjevoval na jednotlivých WP. „Asi na 90. kilometru jsem šel na rypák. Ne moc, ale zase do těch šutrů. Takže jsem přestal vysílat, protože jsem si utrhal kabely od antén. Trochu mě bolí rameno. Ale snad nic vážného,“ popisuje Jan Brabec vývoj dramatické etapy. „Ale sranda byla, že když jsem zastavil na křižovatce na přejezdu s rozmláceným předkem vedle Alonsa s Comou, volali na mě: Ty jsi šel na držku, viď? Potvrdil jsem jim to a Coma povídá: To já poznám,“ směje se v cíli Brabec.         

Macík si brousil zuby na dunu, dojel 5. celkově  

Brabec zklidnil jízdu a mrznul

Páteční 6. etapa Dakaru posádce žlutého kamionu týmu Big Shock Racing výborně sedla, vybojovala v ní 6. místo a získala tak 5. celkovou pozici. Konečně byly na programu oblíbené duny, které Martin Macík se spolujezdci Františkem Tomáškem a Davidem Švandou mají rádi. A možná se etapa českým jezdcům vydařila i proto, že šlo o poslední část závodu před zaslouženým dnem volna a pospíchali do bivaku. Karel, jejich kamion, letěl od startu až do cíle jako blesk a posádka neudělala žádnou zásadnější chybu.  Dakarskou karavanu tentokrát zavedla písečná trať do Rijádu, kde závodníci dostanou šanci načerpat nové síly, spojit se v klidu s rodinami doma, uklidit si v kabinách svých speciálů a hlavně se pořádně dospat.   

I motocyklový jezdec týmu Big Shock Racing Jan Brabec se v pátek těšil do cíle, aby mohl po 6 perných dnech seskočit z motorky, které říká Anežka. Honza se konečně chystal dopřát delší klid kolenu, které mu během Dakaru jistí několik voperovaných šroubků. Aktuální 6. etapu Dakaru dokončil neohrožený závodník z Nosislavi u Brna na 42. místě, v celkovém hodnocení je i po několika profesionálně zvládnutých pádech a penalizaci 37.    

Macík si brousil zuby na dunu    

Posádka Martina Macíka v kamionu s číslem 504 aktuální etapu zvládla s přehledem a ani po dojetí do cíle v Rijádu nevypadala příliš unaveně. Rozjaření závodníci si konečně užili jízdu v písečných dunách, kterou měli natrénovanou z pravidelných afrických testování, a na kterou se celý Dakar těšili. „Od startu do cíle jsme letěli bez většího zaváhání. Každý kamion, který jsme předjeli se s námi chvilku snažil závodit a pak nás nechal jet. Projížděli jsme krásné písčité roviny a duny. Potkali jsme i jednu nádhernou vysokou, ale bohužel jsme ji jen štrejchli. Já už jsem si na ní brousil zuby, David už mi aktivně podfouknul, abychom byli připravení, a nakonec nic. Neposlali nás do ní. Škoda,“ popisuje Martin Macík páteční jízdu. Etapa byla perfektně zvládnutá i navigačně. „Zatím mi vůbec nepřijde, že by navigace byla zásadně obtížnější, jak pořadatelé varovali. Buď mají tak dobře udělané roadbooky, že všechno dobře sedí, nebo už jsme vytrénovaní. Půlku Dakaru máme za sebou a mně zatím nepřijde, že bychom měli nějaký větší navigační stres nebo problém,“ dodává navigátor František Tomášek.       

Brabec už se nechce rozvěsit     

Motocyklista týmu Big Shock Racing Jan Brabec 6. etapu Dakaru nejdříve rozjel naplno, po 100 km se ale ozvala noha. To Honzu zklidnilo, ubral plyn a s klidem a rozvahou dojel až do cíle. „V předchozí etapě bylo dobrodružství až moc, takže jsem tentokrát nasadil stabilní tempo, abych neudělal navigační chyby a nepostaral se o další nezapomenutelné zážitky. Teď už si nemůžu dovolit někde se rozvěsit. Dotáhl jsem to dneska úplně v klidu a pohodě až do bivaku,“ popisuje Jan Brabec.  „Jinak ráno jsem po 10 km myslel, že to otočím a pojedu zpátky, protože byla taková kosa, že se to nedalo. A to jsem si půjčil vestu od mechaniků,“ uzavírá Brabec a těší se, že se během volného dne také trochu zahřeje.       

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.