OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

MALAJSIE: JEDEN Z NEJTĚŽŠÍCH ZÁVODŮ

Nová Formule 1 s novými pneumatikami bude v Malajsii čelit dosud nejtěžšímu testu: okruh je proslulý hrubým asfaltem a extrémním počasím, od nesnesitelného horka po monzunové průtrže mračen. Evoluce pro letošní rok přinesla zvýšenou odolnost a snížené opotřebení pneumatik, ovšem pro zvýšení atraktivity závodů zachovala stejnou sportovní charakteristiku a výkonnost. Vysoké teploty a střední úroveň přilnavosti způsobují „mikro-ustřelení“ v širokých zatáčkách, což zatěžuje pneumatiky. Z pohledu pneumatik je v průběhu závodu největším problémem mechanické a tepelné opotřebení.

Sepang

Sepang je rychlý okruh, v kvalifikaci přesahuje průměrná rychlost 210 km/h a několik zatáček se jede na plný plyn. Při těchto přetíženích ve vysokých rychlostech dochází k výraznému příčnému namáhání běhounu a struktury zadních pneumatik, které zároveň přenášejí sílu motoru. Vozy jsou nastaveny na velký přítlak, především pak levá přední pneumatika je vystavena velkému namáhání. Přítlak v kombinaci s příčným zrychlením vytvářejí zatížení odpovídající 830 kg. To je směřováno do struktury pneumatiky, která je navržena tak, aby se s velkým přítlakem a kompresí vypořádala.

Jean Alesi, konzultant Pirelli: „Malajsie je pro jezdce i pneumatiky jedním z nejtěžších závodů sezóny. Řada zatáček je ale celkem plynulá, takže když udržíte dobrý rytmus, můžete omezit namáhání pneumatik. Jejich největším nepřítelem je v Malajsii teplota. Ještě je třeba odjet pár závodů, abychom viděli plný potenciál každého týmu. To je zajímavá situace. Další věc spojená s Malajsií je silný déšť. Způsob, jakým se mokré pneumatiky vyvinuly od doby, co jsem závodil, je neskutečný: myslím, že nikdo nedokázal předpovědět množství rozptýlené vody, kterého je možné dosáhnout nyní. Opravdovým problémem můžou být na Sepangu kaluže stojící vody: v tu chvíli nejsou limitujícím faktorem pneumatiky, ale skutečnost, že když vjedete do velkého množství vody, pneumatiky se nedostanou až na asfalt a to znamená, že nemáte nad vozem žádnou kontrolu. Také viditelnost je pro jezdce jedoucí vzadu hodně obtížná.“

Sepang

V dnešní kvalifikaci získal pole position Lewis Hamilton (Mecedes), v první řadě ho doplní druhý Sebastian Vettel (Red Bull). Na třetím místě se umístil druhý vůz Mercedesu Nico Rosberga. V druhé řadě se vedle něj postaví Fernando Alonso na Ferari.

 

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.