OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Macíkův španělský test byl úspěšný

Posádka KM Racing v nové liazce na Baja Aragon hlavně testovala nový kamión. „Všichni jsme s napětím očekávali, jak se osvědčí Franta, nový kamion Liaz, který zažil ve Španělsku svou premiéru,“ říká Martin Macík, který nakonec dosáhl na celkové čtvrté místo. Auto fungovalo, až na sobotní zaváhání s prasklou trubicí sání, perfektně. „Jede neuvěřitelně, celý realizační tým z toho je překvapený a pro mě osobně to je velká motivace. Musím na sobě dále pracovat a zlepšovat se,“ dodává Macík. Španělská rally je svým charakterem té dakarské velmi podobná. „Je velmi prašná a jezdí se ve vysokých rychlostech. Maximální kombinace prachu, tepla, skal a šotoliny. Proto je to vhodný test na nadcházející Dakar,“ zmiňuje Martin Macík.

Martin Macík - Baja Aragon

„Přijeli jsme se zkušeností z loňska, takže jsme tušili, že nás čekají rychlé úseky a jízda po kamení, polních cestách, v suchu, horku a prachu. Právě šutry se tady ve Španělsku musí dobře hlídat, protože je důležité vyhnout se defektu,“ říká navigátor František Tomášek. První etapu a nakonec i celý závod ale rozhodla prasklá trubice sání. „Museli jsme okamžitě zastavit, nouzově opravit a bohužel odjet do bivaku. V závodě jsme mohli pokračovat, ale s penalizací 1,5 hodiny,“ popisuje průběh soboty mechanik Michal Mrkva.

Martin Macík

Posádka KM Racing ve složení Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva se rozhodla i přesto zabojovat a dosáhnout co nejlepšího umístění. Zároveň otestovat nový vůz v náročných španělských podmínkách. „Prodírali jsme se z posledního místa a celou dobu jeli jen v prachu. Každé předjíždění byl speciální manévr, ale postupně jsme se dostali dopředu. Kromě sobotní první etapy, jsme vždy dojeli na druhém místě a potvrdili skvělý technický stav a připravenost,“ říká Martin Macík.

Baja Aragon, Macík

Maďarskou rally chce jet po španělské anabázi Martin Macík naplno. To podle něj znamená nasazení 90 – 100 procent. „Nyní se budeme soustředit již pouze na odstranění dětských nemocí. Celkově jsme s vyladěním nového Franty spojeni,“ prozrazuje motivovaný Martin Macík.


Baja Aragon 22. – 24. července 2016; jede se v jižní části španělského Aragonu. Startuje se v malebném městečku Teruel.  Po pátečním prologu následovaly dvě sobotní a jedna nedělní etapa.


V srpnu čekají na tým KM Racing další závody, HunGarian Baja a Baja Poland. Na září je pak v plánu velké testování Franty i Martina v marocké poušti, kde jsou podmínky srovnatelné s pouštními úseky Rallye Dakar. Do Maroka s týmem tradičně vyrážejí také fanoušci, kteří si chtějí na vlastní kůži vyzkoušet trénink na Rallye Dakar.

TZ a foto: KM Racing Team

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.