OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Macíkovi došly pneumatiky. Ale v cíli 4. celkově

Brabec zvládl dojet etapu bez navigace  

Ve 4. etapě Dakaru dojel kamion Martina Macíka do cíle na zaslouženém 10. místě a vybojoval tak skvělou 4. pozici v celkovém hodnocení. Středeční etapa přitom byla pro tým Big Shock Racing velkou neznámou. Pilot Martin Macík, ani jeho spolujezdci Tomášek se Švandou před startem netušili, jak se jejich závodní speciál Karel bude chovat po nočním zásahu mechaniků, kteří se snažili odhalit příčinu nižšího výkonu vozu. A naštěstí se potvrdilo, že kamion už zase jede na plný plyn. A předvedl to hned v úvodu náročné etapy, která posádce přinesla 2 proražené pneumatiky, trial ve skalách i další honičky s Kamazy.     

Jan Brabec je bojovník tělem i duší, což dokázal i ve 4. etapě, když dojel na 65. místě a celkově získal 40. pozici po penalizaci za neprojetý bod, když mu přestaly fungovat navigační přístroje. Závodnické ego se mu zatím daří držet na uzdě, uvědomuje si, že Dakar se teprve teď začíná dostávat do obrátek a pokouší se rozumně rozložit síly. Legendární závod přitvrzuje a Honzovi v etapě navíc nefungovala navigace, takže většinu trasy odjel „na oči“ a hledal body podle stop. Brabec je přesvědčený, že letošní Dakar vyhraje každý, komu se podaří dostat do cíle. Pro motorkáře je oproti předchozím ročníkům podstatně náročnější.            

Macík našel pod kapotou ztracené koně   

Ve 4. etapě třicetiletý sedlčanský pilot Martin Macík se svou posádkou vybojoval 10. místo a celkově stále drží parádní 4. pozici. Ale tentokrát to nebylo vůbec jednoduché. „Na začátku to jelo krásně, všechno cajk. Letěli jsme, Lopík nás pěkně pustil, honili jsme se s Kamazy. Pak najednou… představte si, že lezete s kamionem po skalách. No, odnesly to postupně 2 pneumatiky. A vezeme si s sebou v etapě jenom 2 náhradní. Do cíle zbývalo 70 km a šutry, kam se podíváš. Všichni jsme měli stažené zadnice. Ale David nafoukal pneumatiky, aby držely, František našel nejkratší cestu a naštěstí jsme to v pořádku dojeli.  A dobrá zpráva je, že Karel už má zpět svůj výkon. Takže zítra na to znovu vlítneme,“ halasil v cíli Martin Macík. I když český kamion v konci etapy přibrzdil, aby předešel dalšímu defektu, v cíli zavládla pozitivní nálada. František Tomášek si pochvaloval, že konečně nasbíral pár pěkných zážitků pro připravované besedy Posedlí Dakarem, které se hned po návratu českých závodníků rozjedou po celé ČR a také v Bratislavě. Pro tým Big Shock Racing je zásadní, že se po mravenčí práci sedlčanským mechanikům podařilo odstranit závadu, která ubírala výkon závodnímu speciálu.     

Brabec dojel i bez navigace   

Motocyklista týmu Big Shock Racing Jan Brabec 4. etapu Dakaru dokončil na 65. místě, v celkovém hodnocení je 40. po penalizaci za neprojetý bod. Na trati je vidět, že se závod začal rozjíždět a s postupující únavou roste i riziko, že jezdci na motorce udělají chybu. Dokazuje to i prudce klesající počet motorkářů, kterým se po jednotlivých etapách daří dostat do cíle. „Já mám svůj úkol jasný. Jet v pohodě, držet navigaci. A to se mi zatím celkem daří, ale je to brutal. Kdo letos Dakar dojede, ten vyhrál. Po 9 hodinách slézám z motorky. Nefungoval mi speedocup ani azimut, protože vypadl konektor. Hledal jsem body přes oči a nejelo se mi dneska vůbec dobře. Ale jsem zdravý v cíli. To je hlavní,“ vzkazuje Brabec.     

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.