OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

OffROAD Maraton Mohelnice: Krásné jarní souboje podtrhla rekordní účast

První závod 17. ročníku OffROAD Maratonu se jel uplynulou sobotu 19. března v Mohelnici na Olomoucku. Na technickou trať s výjezdy a sjezdy dorazil rekordní počet motorek. Čtyřkolky dovedl do cíle Martin Miřejovský z Teamu Max 2, motorky Jiří Pach z týmu Motokrosova skola.cz a auta bugina RP Interieru s Rostislavem Plným. Z dakarských jezdců v jedné stopě vyrazili na trať Jan Veselý a Zdeněk Gottvald, za volanty bugin sedli Dušan Randýsek a Rostislav Plný. Synové Jaroslava Valtra převrátili auto přes střechu, stejně jako loňský mistr do litru Quadservis Špak – Papá Buggy tým.

foto: Jiří Jonáš

V půl osmé ráno se na start postavilo 74 čtyřkolek. Ve špalíru nechyběl loňský absolutní vítěz Zdeněk Tůma z THF racing teamu, který se hned v úvodních metrech na kopci zasekl a předjely ho další lajny závodníků. Právě toto zaváhání ho stálo první místo. Ve výborné formě přijel několikanásobný mistr OffROAD Maratonu Martin Miřejovský z Teamu Max 2. Byl sice trochu nachlazený a bez zimního tréninku, ale od začátku závodil naplno. Jeho Can-am šlapal jako hodinky a cílem se prohnal jako první, jediný se 37 koly. Druhý absolutně i v kategorii sportovních čtyřkolek skončil Zdeněk Tůma, který litoval zaváhání v úvodu. S rozjezdem sezony byl ale spokojený, navíc si zapsal nejrychlejší kolo závodu 3:10 minut. Na paty mu výtečně šlapal týmový kolega Miřejovského Zdeněk Mucha, který na Tůmu ztratil necelé dvě minuty. Pátý celkově a první mezi mistry 4x4 byl Michal Vágner z týmu Čtyřkolky Tišnov. Stroj nejel podle jeho představ, a tak si po dvou hodinách bojů oddechl a byl rád, že udržel první místo mezi traktory.

foto Jiří Jonáš

Ještě než čtyřkolky dojely do cíle, už se ke startovnímu roštu hrnuli motorkáři. Na jarním klání se tradičně sešlo nejvíce závodníků. Mohelnickým údolím hučelo 209 strojů! Po zranění a roční přestávce se na maraton těšil dakarský závodník Jan Veselý z Moto Racing Group. V rámci tréninku přijel také další dakarský jezdec Zdeněk Gottvald. V předních řadách stálo hned několik mistrovských závodníků, kteří šli po prvních metrech do čela. A také si rozdali nejvyšší příčky. Počasí pod mrakem a suchá trať bez prachu přála silným strojům. Přestože někteří jezdci nedobrovolně ochutnávali zemi udusanou koly čtyřkolek a někdy náročněji hledali tu nejrychlejší stopu. Krásných 39 kol zvládl jediný motorkář Jiří Pach z Motokrosove skoly.cz, následovaný Dominikem Procházkou z Promotoracingteamu. Třetí absolutně i mezi mistrovskými E2 byl Roman Krejčí z Betonárky Staříč. Mistrovské E1 dovedl do cíle Jiří Schliska z Motosport Klubu Hošťálkovice.

Čas po druhé hodině odpoledne už patřil autům. V depu se sjelo 16 offroadových závoďáků. Některé v novém kabátě. Loňský vítěz mezi Amatery Offroad centrum Jase očesal svého Defendera a zařadil se do speciálů nad dva litry. S novou Suzuki v bílé barvě přijel i třetí tým loňského absolutního pořadí Autocentrum Luňák. Na trať se vydal také loňský mistr do litru Quadservis Špak – Papá Buggy tým. Po roční přestávce se s novým Arctic Wildcatem objevil Josef Voříšek z týmu Rent live. Za volant buginy Vype racing teamu s číslem 14 usedl dakarský harcovník Dušan Randýsek. Jeho spolujezdec z letošní Rallye Dakar Rostislav Plný mu konkuroval v Polarisu s číslem 13. Startovní listina byla nabitá i mezi speciály nad dva litry. Co nejlepší výsledek chtěli zajet Jaroslav a Michal Valtrovi, synové dakarského závodníka Jaroslava Valtra, stejně jako Wogo team či Wings team s Broučkem.

Foto: Jiří Jonáš

Mohelnické štěstí ale nejvíce přálo číslu 13. Rostislav Plný vyrazil od startu jako šíp a celé dvě hodiny se proháněl s Dušanem Randýskem, který ještě v půlce závodu vedl. Pak ale přišel o kolo a ze závodu odstoupil. Plný tak měl otevřenou cestu k vítězství. Zajel bezkonkurenčních 61 kol a odnesl si vítězství mezi speciály do litru i absolutně. S 55 koly se za ním umístil Quadservis Špak – Papá buggy tým, který na jednom ze sjezdů hodil dvojitou boudičku a lehce upravil střechu svojí buginy. Závod ale nevzdal a bral stříbrný pohár. Plnou nůši smůly si vybral Josef Voříšek, který kvůli technice skončil už po jednom kole. Bugina Polaris teamu také odstoupila předčasně, nicméně
za 35 kol brala bronz v kategorii. 

Ve speciálech do dvou litrů se honil loňský mistr KB System offroad team s WINGS teamem. Úspěšnější byl nakonec červený KB system, který modrý WINGS porazil o kolo. Na bedně je doplnilo Autocentrum Luňák, kterému po 20 minutách praskla tlaková hadice k posilovači řízení a vytekl olej, a tak přišly na řadu svaly a častější střídání za volantem. S obrovským odhodláním a puchýři na rukou zvládli 43 kol, celkově dojeli šestí.

Cenné zkušenosti sbírali i bratři Valtrové. Po malém záseku hned v úvodním výjezdu přišel zásadnější v šestém kole. Při sjezdu z kopce Jaroslav Valtr ml. špatně odhadl stopu a žlutý jeep udělal nepovedený kotrmelec. Jezdci se s pomocí diváků dostali z vozu rychle ven. Ale jeep už dále nepokračoval. I přes snahu všech v týmu zůstal nepojízdný v depu a přišel o střechu. Nedařilo se ani Wogo teamu, který zvládl jen sedm kol. Se 33 koly dosáhl na bronz brouček WINGS teamu, kterému praskla tyč řízení. Do příštího klání ale bude modrý speciál opět v pořádku.

ýtečný závod si dali nováčci OffROAD Maratonu RRauto racing team s Mitsubishi Pajero, kteří nasčítali 39 kol a zaslouženě se radovali ze stříbrného poháru. Ten největší si ale odvezlo Offroad centrum Jase s 53 okruhy.

Další závod OffROAD Maratonu se jede 16. dubna v Janovicích nad Úhlavou v okrese Klatovy.

TZ: OffROAD Maraton
Foto: Jiří Jonáš

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.