OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Konec dobrý, všechno dobré

PROMET/EXCALIBUR tým Tomáše Tomečka dokázal navzdory zaváhání v úvodu rychlostní zkoušky postupně stupňovat tempo a výsledkem bylo opět druhé místo v etapě. V celkové klasifikaci kamionů se pak Tomeček posunul do čela průběžného hodnocení.

Tomeček

Druhá marocká etapa sedmého ročníku Africa Eco Race z Jorf El Hamam do Tagounite nabídla více než 377 dlouhou rychlostní zkoušku plnou náročných technických nástrah i navigačních pastí. Předpovědi organizátorů z předchozího dne se tak vyplnily téměř do pověstného puntíku.

Na otázku, jaká byla dnešní etapa, odpovídá Tomáš Tomeček s úsměvem: "Z mého pohledu to byla klasická marocká rozbíječka. Rychlostní zkoušky, jako ta dnešní, dokonale prověří techniku i posádky a nejinak tomu bylo i v tomto případě." Tomeček bezpochyby ví, o čem hovoří, vždyť tento závod dokázal v minulosti již třikrát vyhrát a k tomu dodává: "Posádka si musí zvyknout na způsob jízdy a přizpůsobit ho samozřejmě tomu, co si na nás připraví vedení soutěže. Ne každý je zaměstnancem továrního týmu a má možnost pravidelně jezdit v náročných terénech. Zvyknout si na auto je samozřejmě také důležité."

Sportovní ředitel soutěže René Metge se netají tím, že má rád navigačně náročné etapy, čemuž odpovídá nejen tloušťka itineráře, ale především množství a četnost změn, na které musí posádky reagovat. Jediná drobná odchylka může znamenat v lepším případě bloudění a s tím spojenou časovou ztrátu.

"Úvod silvestrovské etapy začal velmi dobře," pokračuje Tomeček. "Na prvních nerovnostech nevydržel držák onboard kamery, kterou nám dnes organizátoři nainstalovali do kabiny a rázem jsme měli při jejím lovení o zábavu postaráno. Pak odešel Láďovi primární tripmaster, tedy zařízení, které je pro navigaci poměrně zásadní a díky tomu jsme minuli odbočku, kterou jsme měli vyjet z řeky. Po chvíli kroužení sem a tam jsme nakonec našli správnou cestu, nicméně i tak jsme ztratili pár dlouhých minut. Podmínky mají všichni stejné, ale někdy je třeba i toho pověstného štěstíčka. My ho dnes neměli, ale přesto jsem nakonec s dosaženým výsledkem spokojený."

Tomeček

Co na to říká navigátor Ladislav Lála? "Tomáš už řekl v podstatě vše. Jsem rád, že jsme nakonec ten prokletý waypoint našli. Určitě se mi o něm bude dnes zdát a nebudu alespoň myslet na to, že se dnes slaví poslední den v roce. Stát se může cokoliv, důležité je však, jak se s tím člověk vyrovná."

V týmu panuje od prvního dne velmi pozitivní atmosféra. Příchod pražského navigátora do veskrze moravského týmu přinesl zajímavý náboj. "Jasně, toto téma je poměrně často ve vzduchu," dodává usmívající se Láďa Lála a rovnou pokračuje: "Chtěl bych poděkovat našim mechanikům, kteří odvádějí skvělou práci a smekám klobouk i před řidiči kamionů balai, kteří jsou pro logistiku závodu nepostradatelní."

Po druhé etapě je závod pořád ještě na začátku a posádky před sebou mají ještě deset náročných etap. Třetí rychlostní zkouška vedoucí z Tagounite do Assy slibuje téměř 433 ostrých kilometrů, takže se máme opět na co těšit.

PROMET/EXCALIBUR tým Tomáše Tomečka přeje z Tagounite všem, kdo nás sledují a podporují, šťastný Nový rok. Držte nám palce.

Závodní vůz: Tomáš Tomeček a Ladislav Lála
Doprovodný vůz: Jaroslav Žerdík a Leopold Paďour
Řidiči kamionů baile ("koště"): Petr Foltýn a Petr Kostelník

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.