OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Sotva dozněl potlesk Vettela, Alonsa a Kobajašiho v japonské Suzuce, již je tady další závod na korejském okruhu Jeongam. Série rychlých zatáček a náročných brzdných zón – to jsou hlavní charakteristiky tohoto okruhu. Nejdelší rovinka na okruhu Jeongam se nachází mezi druhou a třetí zatáčkou. Je nejdelší v Asii, měří 1.2 kilometru. Jelikož se nachází na začátku trati, může se stát, že piloti po výjezdu z boxů nestihnou před třetí zatáčkou dostatečně zahřát pneumatiky, a tak musí být při jejím průjezdu extrémně opatrní, zejména pak na začátku víkendu, kdy je trať stále velmi kluzká. Pneumatiky vozu, který po povrchu trati klouže, jsou vystaveny riziku drolení. Nejvyšší rychlosti na zmiňované rovince se pohybují kolem 320 kilometrů za hodinu. 

TRÉNINKŮM V KOREJI VLÁDL VETTEL, OČEKÁVÁ SE SUCHÝ ZÁVOD NA VYHŘÁTÉ TRATI

Ve volných trénincích se na 5.615 kilometrů dlouhém okruhu Jeongam představily dvě směsi pneumatik Pirelli P Zero – měkká Žlutá a superměkká Červená. Teploty vzduchu a povrchu trati byly vyšší než loni, vzduch měl 21 stupňů, asfalt se zahřál až na 31 stupňů.

Okruh se může pochlubit velice rozmanitými sektory. Začátek je rychlý a otevřený, následuje úzká technická sekce a konec připomíná městský okruh. Týmy se jako obvykle soustředily na to, aby pro kvalifikaci a závod nasbíraly co největší množství dat.

Rozvrhy jízd kopírovaly zažitý trend: v prvním tréninku týmy na vozy nasazovaly výhradně tvrdší z obou směsí. K poznání nástrah okruhu Jeongam obvykle teamy použily jedinou sadu měkké směsi. Odpoledne, kdy podmínky přibližně odpovídaly těm, které by měly vládnout v sobotu a neděli, přišla ke slovu i červená superměkká směs. Prioritou bylo získat informace o jízdě s velkým i malým množstvím paliva v nádrži. Tyto údaje pomohou zjistit míru opotřebování a další klíčové parametry, které rozhodnou o závodní strategii.

V prvním tréninku byl nejrychlejší Lewis Hamilton z McLarenu, který na směsi P Zero Žlutá zajel čas 1:39.148. Hravě tak překonal maxima z prvních tréninků z předešlých dvou let (ačkoliv je pravdou, že loni byl trénink ovlivněn deštěm). Po většinu ranních jízd byl nejrychlejší Fernando Alonso, současný lídr šampionátu. Hamilton se na první místo dostal na samém závěru.

Standardně probíhalo i odpoledne. Nejrychlejší čas měl hodnotu 1:38.832 a postaral se o něj Sebastian Vettel z Red Bullu, jedoucí na superměkkých pneumatikách. První na nejměkčí směs přezul Jean-Eric Vergne z Toro Rosso, který tak učinil půl hodiny po začátku. Piloti posuzovali, jak se pneumatiky přizpůsobují trati při jízdě na více kol. V jednom kole jeli naplno, v dalším trochu zvolnili, aby následně mohli vyzkoušet, zda je možné i na opotřebovaných pneumatikách zajíždět rychlé časy. Posledních čtyřicet minut hodinu a půl dlouhého tréninku se většina předních týmů uchýlila ke směsi P Zero Červená. Vettel nasadil laťku po hodině odpoledních jízd. Druhý byl jeho kolega Mark Webber.

Přidat komentář

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.