OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Jakub Kornfeil zahájil sezónu v Top10

V úvodní Velké ceně mistrovství světa silničních motocyklů čekala na jezdce třídy Moto3 porce celkem osmnácti okruhů. Do závodu na necelých devadesát sedm kilometrů startoval český závodník Jakub Kornfeil ze čtrnácté pozice a šachovnicí projel pouhých devět desetin vteřiny za vítězem Kaitem Tobou. 

GKornfeil_Test_Doha19_FGlaenzel_2218

Startovní pozice našeho závodníka nebyla úplně nejlepší. I tak se ale v úvodu závodu propracoval na práh nejlepší pětice, když mu v pátém kole patřila už šestá příčka. Pořadí ve vedoucím balíku se ustálilo a o pódiové umístění bojovalo dvanáct závodníků. Poslední třetinu závodu bojoval Jakub Kornfeil kolem desátého místa v úvodní skupině, odkud se mu nedařilo prodrat do přímých bojů o pódium. Byť jeho ztráta projetím prostoru startu a cíle po odmávnutí šachovnicovým praporem činila pouhých 0.903 vteřiny na vítěze, pro jezdce stáje Redox Pruestel GP tato minipropast znamenala desátou příčku. Jakub Kornfeil tedy sezónu odstartoval umístěním v top 10 a další body si bude moci připsat za tři týdny při Velké ceně Argentiny.

Kvalifikační systém podobný tomu z královské kubatury posílá do tzv. QP2 čtrnáct nejrychlejších jezdců z volných tréninků. Zbytek se pak utká v QP1, z níž čtyři nejrychlejší závodníci postoupí do QP2. Účast mezi elitou si Jakub zajistil druhou a dvěmi šestými příčkami ve volných trénincích, které mu garantovaly šestou postupovou pozici. Ve finálové patnáctiminutovce se ale jelo od nuly a celkem osmnáct závodníků tedy mohlo získat poleposition. V této sekci náš jezdec nenašel optimální možnost, aby zasáhl do bojů o první řadu. I když se o postavení na startu pral až do poslední vteřiny ve velké skupině závodníků, stačilo to na čas 2.07:247 a čtrnáctou příčku.

Jakub28s

Jakub Kornfeil: „Celý závod to byl pěkný souboj, který jsem si moc užil. Bylo by to ještě o něco lepší, ale pneumatiky mně odešly už kolem poloviny. Měli jsme měkkou směs, od které to šlo očekávat, ale zároveň jsme věděli, že střední tvrdost s naším strojem nefunguje. Mé cíle byly v tomto závodě mnohem vyšší, ale zároveň vím, že i malá chybička mohla být fatální. Už tak jsem byl dvakrát málem na zemi. Byl to hodně těsný souboj, ale pocity z něj jsou vesměs pozitivní, což je důležité. Motorka jinak fungovala velmi dobře. Tým odvedl opět perfektní práci. Chtěli jsme být v top 10, kde tedy jsme, ale samozřejmě, že musíme být ještě mnohem výš. Moje největší chyba závodu přišla v posledním kole. První a druhý sektor jsem měl hodně rychlý, ale moje opatrnost byla asi příliš velká. Na druhé straně jsem bojoval celou dobu v první skupině a závod pak dokončil necelou vteřinu za vítězem. V tomto duchu je třeba pokračovat a příště tam snad cinkne i lepší umístění.“

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.