OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Horké zlato z Hungaroringu

Necelý měsíc po druhém závodě Carbonia Cupu 2018, který se odehrál na Pannoniaringu, přišel ke slovu okruh známý z kalendáře Formule 1 – na okraji Budapešti ležící Hungaroring. Jak prožil závod tým Rieger Motorsport si přečtěte v následujícím článku.

Tisková zpráva Rieger Motorsport

Celé dopoledne se neslo především ve znamení boje s vysokými teplotami. Zatímco teplota trati značně přesahovala 60 stupňů, pneumatiky se dostávaly téměř až ke kritické stovce. A jen pro zajímavost, v kokpitu jsme naměřili stupňů 55.

Pro čas kvalifikace meteorologové předpovídali silný déšť, ze kterého sice nakonec nic nebylo, ale počasí se alespoň trochu umoudřilo. Nám se podařilo ideálně nastavit vůz a s novou sadou  pneumatik vylepšit loňské maximum o více než půl vteřiny, což nám s pohodlným náskokem vyneslo druhé letošní pole position.

Výsledky kvalifikace (TOP 6)

1. Honza Rieger

Rieger Motorsport

Gloria C8F

1:48,431

2. Günter Weiß (D)

ULFI-RENNTEAM

Formula Renault 2.0

1:50,892

3. Pavel Machulda

HKC RACING

Formula Renault 2.0

1:51,225

4. Tim Rädlein (D)

Rädlein Racing

Formula Renault 2.0

1:53,140

5. Václav Laušman

VETTE Group

Formula Renault 2.0

1:56,012

6. Matthias Stark (D)

STARKMOTORSPORT

Formula Renault 2.0

1:57.150

Hlavní rovinka na Hungaroringu se vyznačuje jedním, pro nás ne pozitivním, faktem. První zatáčka je od startu opravdu daleko, což s plejádou dvoulitrů v zádech je všechno, jenom ne příjemné. Pro srovnání, vzdálenost je zhruba stejná, jako na dlouhé rovině na Slovakiaringu a zhruba o čtvrtinu delší než na autodromu v Mostě. Navíc okruh neskýtá mnoho možností pro předjíždění. Obzvlášť ve chvíli, kdy mají Renaulty výkonově navrch a udržet se na rovině v těsném závěsu je nemožné.

Samozřejmě, že především Günter Weiß se toho snažil využít a ještě před koncem boxové zídky se přes nás přehnal. V ten moment nezbývalo nic moc jiného, než to do první zatáčky poslat trochu na srdce a doufat, že to klapne. Klaplo.

Hned po pár zatáčkách jsme se vymanili z tlaku zbytku pole a náskok v klidu zvyšovali. Pohoda skončila ve třetím kole. Na trati zavlály žluté vlajky a na trať vyjel safety car. Jakkoliv jsou zdejší traťoví komisaři skvělí a signalizují na jedničku, odklízení Starkova Renaultu zabralo dobrou polovinu závodu. Kroužení za zpomalovacím vozem nevyhnutelně vede k některým změnám. Jednak je nesmírně náročné udržovat pneumatiky v teplotním okně, naopak chlazení motoru ztrácí na efektivitě, ale co je hlavní, vybudovaný náskok je rázem ten tam.

Postartovní bezmoc byla ještě v živé paměti, v případě restartu závodu se však na rozdíl od klasického startu dá leccos vymyslet. Nestartuje se na světla, nýbrž tempo určuje první v pořadí, což otevírá jisté možnosti využít momentu překvapení a soupeře setřást ještě před nájezdem na rovinu. To se naštěstí podařilo velmi dobře a v závěrečném tříkolovém sprintu jsme celkové vítězství uhájili.

Výsledky závodu (TOP 6)

1. Honza Rieger

Rieger Motorsport

Gloria C8F

20:06,826

2. Pavel Machulda

HKC RACING

Formula Renault 2.0

+5,877

3. Günter Weiß (D)

ULFI-RENNTEAM

Formula Renault 2.0

+7,707

5. Václav Laušman

VETTE Group

Formula Renault 2.0

+18,642

4. Tim Rädlein (D)

Rädlein Racing

Formula Renault 2.0

+18,823

6. Miroslav Petkov (BLR)

Chabrmotorsport

VanDiemen RF02

+43,998

Čtvrtý podnik bude 18. července 2018 hostit nejrychlejší trať letošního kalendáře Slovakiaring.

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.