OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Historie se opakuje, aneb prototypy opět v Mostě!

Dvacet let sportovních prototypů Sports Car Challenge

Vláďa Rožánek

Již dvacet let brázdí Sports Car Challenge evropské autodromy pod křídly Waltera a Emanuella Pedrazzových, tedy promotéra této dnes již ryze prototypové podívané a jeho syna, který občas usedne do dílny a občas ho spatříme za volantem těchto úžasně rychlých strojů.

SCC - Rožánek

V roce 1996 se stavitel prototypů PRC Walter Pedrazza rozhodl a založil si svou vlastní prototypovou sérii, která se původně jezdila jen pod rakouskou vlajkou a postupem času v ní startovaly i GT vozy. PRC znamená Pedrazza Racing Cars, neboli značku, která již nějaký ten čas na evropských tratích strávila, ale najdeme ji i v závodech do vrchu, kde se spíše objevují její dvoulitrové kolegyně. V prvním ročníku se jelo ještě pod názvem Austria C Trophy a historicky prvním vítězem se stal Martin Krisam jr. na URD 391. Pod názvem Austria Euroserie se jezdilo další tři sezóny, když jediným vítězem byl během těchto tří sezón právě Krisam junior z Něměcka, tentokráte už s vozem Osella PA20 BMW. V roce 2000 vzniká název Sports Car Challenge (SCC) a závodní série se rozděluje poprvé na tři divize, přičemž v první vyhrává syn stavitele vozů PRC Emanuelle z Rakouska na PRC SC99 BMW, ve slabší divizi kraloval Hannes Gsell na PRC S99 Opel a poprvé se objevují ve třetí divizi GT vozy, kterým dominoval Klaus Nesbach se Stelth B6 Sport. V roce 2004 své síly SCC spojila se známější Interserií a do bojů v Supersprint Challenge se dostávají i formule do 2000 ccm a silnější F3000, či postarší F1. Na okruzích v Mostě a Brně se představil pohár pro české jezdce, kde startoval nejen Petr Vondrák, Michal Dolák, ale také Kamila Stará, či Edita Prášková. V sezóně 2005 startoval domácí jezdec z Mostu Michal Dolák s krásným prototypem PRC Ford Cosworth V8 DVR, tedy s motorem z bývalé F1 a jeho krásné třetí místo v nejsilnější divizi doposud nikdo z českých reprezentantů nepokořil. Placka uměla proletět retardérem s třístovkou na tachometru. Osmé místo pak patřilo Novopackému Petru Vondrákovi, který startoval s prototypem PRC Alfa Romeo V6 v divizi 2 do 2000 ccm. Po krátkém vystoupení formulových vozů se do SCC vrací GT vozy, ovšem pro malý zájem závodníků se i ty ze závodů Sports Car Challenge vytrácejí a tak SCC zůstává ryze prototypovou záležitostí, rozdělenou do dvou divizí. Mezi vítězi SCC se postupně objevují jména Wolgang Payr z Rakouska, Burli Stricker ze Švýcarska, Tessitore z Rakouska, Gerd Beisel z Německa, Brit Sinclair s prototypem Jade Chrysler, či v novodobější historii Sven Barth z Německa, Andreas Fiedler z Německa. Andeas Fiedler na PRC WR60 a Flavio Mathys s Wolf Honda ve slabší divizi do 2000 ccm oslavili vítězství v loňské sezóně, kdy stejně jako i letos navštívila SCC i Masarykův okruh v Brně, v rámci jarního Histo Cupu. Zatím poslední závody SCC se konaly v Mostě v roce 2010 a zlaté věnce odsud odvezli v jedné jízdě Sabrina Hungerbühler ze Švýcarska a Andeas Fiedler z Německa na vozech PRC. Po pěti letech tedy návrat jak se patří.

Seibold

Letošní jubilejní dvacátá sezóna začala závodem v Brně, když SCC hostil víkend Histo Cupu z Rakouska. V první divizi v Brně jednou zvítězil Andreas Fiedler, čímž se ujal vedení ve Sports Car Challenge a k tomu ještě jednou dokázal vyhrát v italském Misanu. Druhým vítězem se stal Siegmar Pfeiffer s Normou BMW. Na předposledním klání na Hockenheimu zvítězil ovšem dvakrát Fabian Plenz na PRC BMW a při druhém závodním víkendu to jen potvrdil. Andreas Fiedler sice při posledním závodu konaném na Hockenheimu 26.-27. 7. Dokázal vylepšit svůj loňský nejlepší čas, na vítězství Plenze to přesto nestačilo a v cíli mu chybělo celých osm vteřin. Souboj o titul může mezi Plenzem, Fiedlerem a Pfeifferem vrcholit právě na trati v Mostě. Ve druhé divizi se usadil na čele Dr. Norbert Groer s Ligierem Honda CN a za sebou zatím nechal jak Jay Boyda s Normou Honda, kterému se poslední závody moc nepovedly, ale také Švýcara Simona Stollera na novém PRC FPR9 Honda. Poslední závody sice vyhrál Sven Barth na Tattus PY12 Honda stylem start cíl, ovšem ten startoval místo Anji Jouhsen jako hostující jezdec a do konečného bodování se jeho výsledky nepočítají. V klasifikaci klubových závodů starších vozů SCC tzv. Classic vede Charriere ze Švýcarska, před exšampiónem Seiboldem na vozech PRC BMW. Druhou divizi light do 2000ccm vede Justin Kunz na ADR3 Suzuki, před Alexandrem Frankem na PRC Opel CN.

Fiedler - Spurný

Pořadí po šesti závodních jízdách SCC

Divize 1:

Andreas Fiedler (D) – PRC Audi Turbo - 131

Siegmar Pfeiffer (D) – Norma BMW – 121

Fabian Plenz (D) – PRC WR60 BMW – 93

Jacquez Breitenmoser (CH) – PRC Audi Turbo – 64

Bernard Charriere (CH) – PRC BMW – 44

foto: Spurny

Divize 2:

Norbert Groer (A) – Ligier Honda – 94

Simon Stoller (CH) – PRC FPR9 Honda – 44

Jay Boyd (D) – Norma Honda – 42

Mirco Schultis (D) – Wolf Honda – 40

Justin Kunz (D) – ADR3 Suzuki – 32


Foto: M. Spurný, archiv V. Rožánek

SCC

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.