OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Po napínavých soubojích od zhasnutí červených světel po odmávání šachovnicovou vlajkou si pilot Red Bullu Sebastian Vettel připsal druhé vítězství v sezoně. Pomohla mu k tomu strategie dvou zastávek v boxech. Vettel byl na startu třetí. Začínal na superměkké směsi P Zero Červená a v průběhu závodu dvakrát přezul na měkkou směs P Zero Žlutá. V cíli měl Vettel náskok devíti sekund před Jensonem Buttonem z McLarenu. Ten poprvé k mechanikům zamířil o čtyři kola později než Vettel. Závod byl nejdelší v roce a byl ukončen po vypršení dvouhodinového limitu, aniž by se stihlo odjet všech vypsaných 61 kol.

 

Celá první desítka startovala na superměkkých pneumatikách. Z pilotů, kteří měli pro začátek nasazeny měkké pneumatiky, měli nejlepší výchozí pozici Nico Hülkenberg (11.) a Sergio Pérez (14.). Po incidentu v prvním kole se Felipe Massa propadl na poslední místo, načež hned v prvním kole také přezul na sadu měkkých gum. Jeho týmový kolega Fernando Alonso si udržel vedení v šampionátu. V Singapuru po startu z pátého místa dojel třetí. Také byl v boxech dvakrát. Jednalo se o Španělovo 81. umístění na stupních vítězů, čímž překonal Ayrtona Sennu.

Prvním, kdo zajel na plánovanou zastávku v boxech, byl v osmém kole Mark Webber z Red Bullu. Vettel pro měkkou sadu zajel o dvě kola později a Button se v pitlane poprvé objevil ve čtrnáctém kole. Hülkenberg s Pérezem na první zastávku počkali do osmnáctého kola. V rámci strategie dvou zastávek nasadili znovu měkké pneumatiky, což jim umožnilo v závěru jet na rychlých superměkkých pneumatikách. Stejně tak Massa dojel na superměkké směsi, vydržel na ni po 26 kol a posunul se díky ní až na konečnou osmou pozici, přestože byl v jeden okamžik úplně poslední.

I tentokrát se závod v Singapuru neobešel bez zásahu safety car. Poprvé na trať vyjel ve 33. kole. Špice pole toho využila pro druhou plánovanou zastávku. Na čelo se vrátil Vettel před Buttonem, oba jeli na měkké sadě, která jim vydržela 45 minut (26 kol), tedy do konce závodu. Oba piloti si neustále měnili nejrychlejší kola.

Podruhé se jelo za zpomalovacím vozem od čtyřicátého kola. Pérez díky tomu zajel podruhé k mechanikům, a to bez výraznější ztráty. V cíli byl jedenáctý. Hülkenberg se pokusil o totéž. Jeho šance ovšem posléze zhatil incident, který mu přivodil defekt pneumatiky, a tak pilot Force Indie musel do boxů znovu.

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.