OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

FIA zone Central Europe na okruzích v roce s šestnáctkou

Vláďa Rožánek

Kubas, Skalický, Jirásek, či Levíček, ano, tato jména patří vítězům mezinárodního mistrovství v závodech automobilů na okruzích v endurance za loňský rok. V zónovém mistrovství sprintů FIA střední Evropy už to pro Čechy tak slavné nebylo, neboť vyhrál Vesnič, Erdélyi, Rosina a Jirásek.

Zóna v endurance  obsahovala stejný závodní program, jako letos, neboli známé okruhy Hungaroring, RedBullring, Poznaň, Sazburgring, Slovakiaring a na závěr sezóny také zavítalo do ČR a viděli jsme dva závody v Mostě a Brně, neboli klasický termín v srpnové výhni v Mostě a Masaryk days, bývalou podzimní cenu v Brně. Ve sprintu přibyly ještě okruhy Banja Luka, Beograd a autodrom Grobnik. Z MMČR vypadl závod v Poznani, která však již několik let pořádá ve stejném termínu, jako je Most, závody svého polského šampionátu, takže účast polských jezdců byla tomu úměrná.

Volnou formuli E2 v zóně vyhrál navrátilec Christopher Höher z Rakouska na Dallara Opel s 250 body, druhý skončil Polák Smiechowski na Dallara Mercedes, který mimo F3 jezdí také závody BOSS GP a na třetí příčce skončil český jezdec Antonín Sůs s Dallara Opel, který si tak s postarší technikou zaslouží uznání. Za ním skončil Maďar Magyar s formulí Masters a další Češi skončili na deváté a dvanáctém místě, neboli Pospíšil s formulí Renault a Korený na formuli Gloria.

Cestovní vozy byly rozděleny opět do několika skupin podle objemu motorů. Sprintové šestnáctistovky vyhrál Maďar Merk se Suzuki Ignis. Dvoulitry ve sprintu patřily Milovanu Vesničovi s Vauxhallem Vexta ze Srbska, přes Polákem Wyszomirskim na Hondě CRX a Pěšovičem na BMW 320 iS. Bramborová medaile patří Pekařovi na Cliu IV generace, pátý skončil Krejčí s Lotusem Exige, šestý Konček na Vauxhallu a sedmý David Palmi s BMW E46. Endurance pak do 2000ccm vyhrál Petr Levíček s Lotusem Exige, před Srby Lalušičem a Brkičem na Renaultech Clio IV. Devátý skončil Tomáš Salva na Cliu.

V zónovém sprintu vyhrál třiapůllitry Tomáš Erdélyi na BMW GTR, před Skalickým a Kačírkem. V endurance dominoval Skalický s BMW GTR, před Valáškem a Horňákem s Ginnetou G50, sedmý skončil Petr Válek s BMW. V nejsilnějších cestovních vozech vyhrál zónu sprintu Slovák Stefan Rosina s BMW B6 Alpina GT3, před Kubasem a Konopkou, čtvrtý skončil Rakušan Triller, startující stejně jako Konopka s Porsche. V endurance zvítězil Jakub Kubas, před Lubomírem Jakubíkem na Ferrari 458 Challenge a Stefanem Rosinou s BMW Alpina B6 GT3. Čtvrtý skončil loni Marcel Kusín s Ferrari GT2 a pátou příčku obsadil Miro Konopka s Porsche GT3, hned za ním skončil sezónu další Čech Jiří Písařík s Ferrari 458 Challenge.

Trochu kontroverzní skupinou je D5, vozů startuje málo a D4 si tuto rychlou konkurenci, která není vidět v zrcátku nepřejí. Mezi prototypy ve sprintu vyhrál stejně jako v endurance Aleš Jirásek s Pragou R1 a jen pořadí si vyměnili druhý a třetí Rakušan Gruber a Tomáš Vojtěch. Gruber skončil ve sprintu druhý, kdežto v endurance se musel pokořit Vojtěchovi s Pragou R1. Ve sprintu pak bodovali ještě Rakušan Hasler, Černohorec Asanovič, Čech Pachura a Slovák Nemec.

Přejme do sezóny MMČR i zóny FIA střední Evropy závodníkům pevné nervy, bohatou sponzorskou tašku a zajímavé závody pro oko divákovo.

inPage.cz - webové stránky, doménawebhosting snadno.