OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Před Velkou cenou Austrálie, Melbourne, 15. – 17. března 2013

Již o tomto víkendu v Austrálii zahájí sezona 2013 mistrovství světa vozů formule 1. Na okruh v Melbourne začíná sezona Mistrovství světa vozů F1 již od roku 1996. Jedná se o trať, která je permanentní pouze částečně. Je dobře známá relativně špatnou přilnavostí. Ovšem ta by se ovšem měla v průběhu víkendu s přibývajícím pogumováním asfaltu zlepšovat. Velmi důležitá bude opět strategie volby pneumatik.

Pro první závod sezony 2013 Pirelli zvolilo středně tvrdé pneumatiky P Zero Bílá společně se superměkkou směsí P Zero Červená.

Webber

Nová specifikace středních pneumatik je ideální pro okruhy s nižšími teplotami vzduchu a nepříliš agresivním asfaltem, což Melbourne bez problémů splňuje. Tyto pneumatiky vydrží podobnou zátěž jako loňská měkká směs. To znamená, že v konečném důsledku je nová střední směs o 0,8 sekundy na kolo rychlejší než loňská specifikace.

Superměkké pneu P Zero Červená byly navrženy pro to, aby se rychle zahřály. Jsou ideální pro okamžitý zisk maximálního výkonu na pomalém a klikatém okruhu, jakým je právě Albert Park.

Zahřívání těchto pneumatik je ještě rychlejší než u jejich předchůdce z roku 2012. P Zero Červená je ihned připravena k závodění a má ještě lepší přilnavost.

Obě směsi jsou výborné pro použití na kluzkém povrchu chladného asfaltu v australském podzimu. Melbourne je tratí, jež přes rok prakticky není používána. Leží na ní jemný asfalt, který je na začátku víkendu „zelený“. S přibývajícími dny se však povrch trati pogumovává.

Letošní směsi Pirelli jsou měkčí než ty loňské. Záměrem bylo zvýšit jejich rychlost a úmyslně snížit životnost. Z toho důvodu v Austrálii očekáváme, že každý pilot k mechanikům zamíří dvakrát až třikrát.

Albert Park - Lotus

Výkonnostní rozdíl mezi oběma nominovanými směsmi je odhadován až na dvě sekundy na kolo. Superměkké pneu by měly vydržet mezi 16 a 20 koly, zatímco střední obutí by mělo být použitelné na vzdálenost 36 až 40 kol. Tyto odhady perfektně sedí cílům, které si Pirelli stanovilo ve snaze motivovat týmy k volení zajímavějších závodních strategií.

Počasí může být v Austrálii velmi proměnlivé. Z tohoto důvodu Pirelli do Melbourne přivezlo také dvě nové verze pneumatik do vlhka – přechodné P Zero Zelená, a také P Zero Modrá – tato směs je vhodná do extrémního mokra.

Loni hrál důležitou roli safety car. Kdo ví, co se přihodí letos…

 

 

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.