OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

TVRDÉ A STŘEDNÍ PNEU PRO ZÁVOD; PROTOTYPY V TRÉNINKU

Silverstone patří k nejstarším a nejrychlejším okruhům v kalendáři formule 1. V posledních letech na této dráze proběhlo několik velkých úprav. Rychlý profil okruhu znamená, že na pneumatiky působí velká energie, která má přímý vliv na opotřebení. V minulosti tu týmy dokázaly využívat různé strategie, což několikrát vyústilo v těsný finiš. 

Pirelli do Silverstonu, dějiště Velké ceny Velké Británie, přiveze tvrdé pneumatiky P Zero Oranžová společně se střední směsí P Zero Bílá. Pro tuto italskou společnost se jedná v podstatě o druhý domácí závod. Logistické centrum Pirelli se totiž nachází v Didcotu, který leží pouhou hodinu jízdy od okruhu. Každý vůz bude mít navíc v pátečních volných trénincích k dispozici dvě sady prototypů tvrdých pneumatik – stejných, které jsme viděli už ve Španělsku.

Silverstone patří k okruhům, které jsou nejnáročnější na pneumatiky. Mohou za to rychlé zatáčky, které na pneumatiky působí velkou boční silou, a také poměrně drsný asfalt. Pirelli sem proto přiváží tvrdou a střední směs.

Kdo ale rozhoduje o tom, které pneumatiky vlastně skončí na kterých autech? 

  • Pneumatiky pro všechny závody se vyrábí v továrně v Izmitu, a pak jsou zaslány do Didcotu.
  • Každá pneumatika je označena unikátním čárovým kódem
  • Kompletní seznam kódů se odevzdá FIA, řídícímu orgánu motorsportu. Delegát FIA náhodně jednotlivým týmům přidělí různé kódy, a tedy různé pneumatiky.
  • Pirelli se tohoto procesu vůbec neúčastní, probíhá pouze v režii federace.
  • Jakmile dorazí na okruh, jsou pneumatiky nasazeny na ráfky náležící jednotlivým týmům. Tento proces striktně dodržuje instrukce poskytnuté Mezinárodní automobilovou federací.
  • Systém s čárovými kódy zaručuje, že všichni jezdci dostanou shodné pneumatiky.
  • Ale zpátky k Silverstonu. Vysoké rychlosti a velké množství energie v pneumatikách jsou jeho klíčovými charakteristikami.
  • V pomalejších a techničtějších sekcích trati je zase potřeba dobrá trakce, a to zejména v oblastech, ve kterých jezdec v jednom okamžiku zatáčí volantem a akceleruje.
  • Kombinace tvrdé a střední směsi je tudíž pro tuto velkou cenu ideální.

 

 F1

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.