OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Enge představuje nové KTM X-Bow GT4: Je to fantastický závoďák!

Tomáš Enge byl od samotného začátku u zrodu závodního speciálu KTM X-Bow GT4. Ten společně se svým týmem Reiter Engineering poprvé testoval na italském okruhu Adria. První pocity českého závodníka z nového vozu jsou více než pozitivní.

„Po dlouhém vývoji jsme s KTM X-Bow GT4 zamířili k prvním ostrým testům na okruh Adria. Po dvou dnech musím konstatovat, že lepší hračku jsem v poslední době neřídil. Je to větší motokára, která se výborně ovládá. Dalším velkým plusem je spolehlivost a výdrž,“uvedl po testech Tomáš Enge.

ilustrační

Tým Reiter Engineering využil monokok původního X-Bow, do kterého namontoval bezpečnostní rám. Ten pak zakryl kopulí z makrolonu, která se vyklápí stejně efektně jako u stíhaček. „Použili jsme původní motor, což je přeplňovaný dvoulitr od Audi. Ovšem původní převodovku jsme nahradili převodovkou podobné té, jakou máme v Lamborghini nebo Camaru, tedy od společnosti Holinger. Díky ovládáním převodovky páčkami pod volantem jsme docílili daleko rychlejšího řazení. Z Lamborghini GT3 jsme použili také brzdy nebo kola. Podvozek se opravdu povedl,“ naznačil hlavní změny oproti sériovému provedení KTM český pilot.

x-bow

Výkon motoru je nyní na hodnotě 350 koní. Ovšem v týmu Reiter Engineering mohou z vozu dostat ještě více. „Auto váží nyní okolo jedné tuny a dosahované časy jsou pro kategorii GT4 více než dobré. Následovat budou samozřejmě další testy, ale také homologace. Už nyní je o náš speciál velký zájem, protože výkon versus cena je u tohoto závodního náčiní opravdu velkým pozitivem. Proto chceme vůz brzy nasadit do ostrého závodu,“ řekl ex-pilot formule 1 ve službách německého týmu.

„Jedna sada pneumatik a brzdové destičky vydržely plnohodnotný dvoudenní test a zvládly by ještě více. Bude to nejen konkurenceschopný vůz pro evropské podniky GT4, ale také vytrvalostní závody. Právě zde by mohl vůz KTM díky nízké spotřebě a šetření komponentů konkurovat vozům vyšší kategorie GT3. To ale ukáží až samotné závody. Já se těším, že se zúčastním některého z dvanácti a více hodinového podniku,“ dodává k výkonu nové zbraně Enge.

TZ:  www.tomasengeracing.cz

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.