OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Devátá etapa aneb konečně větší duny

Devátá etapa z Azougui do Ataru nabídla 391 ostrých kilometrů a na programu byly konečně i větší duny. Promet/Czechoslovak Group tým Tomáše Tomečka vybojoval po bezchybném výkonu další etapové stříbro.

Po nepříjemnosti z předchozího dne, kdy týmová asistenční Tatra musela pomáhat jednomu z pořadatelských kamionů Tatra balai, mohl Promet/Czechoslovak Group tým řešit servis ostrého kamionu až nad ránem. "Asistence dorazila do bivaku v jednu ráno. Do té doby jsme spali, ale spíš nespali v kabině. Hned jak kluci dorazili, tak jsme se pustili do přípravy auta na další etapu," popisuje Tomáš Tomeček a hned pokračuje. "Naštěstí toho nakonec nebylo až tolik, takže jsme se i trochu vyspali."

Tomáš Tomeček

Devátá etapa se nesla v podobném duchu, jako většina předchozích rychlostních zkoušek. Po rychlejším začátku přišlo větší dunové pole. "Na duny jsme se těšili a skrytě doufali, že budou opravdu těžké, tak jak organizátoři slibovali před začátkem závodu," pokračuje Tomáš Tomeček. "Písek byl poměrně měkký, ale Tatra je na podobný terén stavěná, takže jsme projeli bez větších problémů." Zbytek etapy přinesl tradiční sprint až do cíle: "Nechci se opakovat, ale od dun až do cíle se jelo opět na plný plyn," dodává pilot Tatry se startovním číslem 401.

Boj o průběžné třetí místo připomíná houpačku. Včera z tohoto místa odsunul posádku Tomeček – Lála druhý Kamaz pilotovaný Sergejem Kuprianovem. Dnes se pořadí zase měnilo. "Před začátkem dun stály oba Kamazy u sebe a na něčem společně intenzivně pracovali," popisuje tradiční týmovou strategii v režii ruského týmu navigátor Ladislav Lála. "Nechceme na to myslet, protože cíl je ještě daleko. Kamaz je velmi silný a v porovnání s námi má neomezené možnosti. Pro nás je úspěch už to, že jsme se dostali až sem. "

Klíčovou roli hrála i tentokrát navigace. I malá chyba totiž v takto vyrovnaném závodě může rozhodnout o konečném výsledku. "Navigace byla dnes naprosto perfektní, přesně podle mých představ," chválí Tomeček svého navigátora. "Konečně jsme zajeli perfektní etapu, za daných podmínek nešlo snad jet rychleji."

Co slibuje desátá etapa? Délka rychlostní zkoušky etapy z Akjoujtu do Akjoujtu, tedy druhé smyčky v rámci letošní Africa Eco Race, činí 424 kilometrů a podle organizátorů by měla být nejhezčí z celého závodu. Na programu je koktejl písku, dun, kamení, rychlých pist a velmi náročné navigace: "Uděláme maximum, ale bude to velmi těžké," uzavírá Tomáš Tomeček.

Ladislav Lála, 11.1.2017

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.