OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Čtvrtá etapa a další očistec

Proklamovaná nejdelší speciálka Dakaru od roku 2005 se nesla ve znamení mimořádně rozbitého kamenitého terénu, přerušeného uprostřed 160 kilometrovou neutralizací. 

Do čtvrté etapy ze San Juanu do Chilecita startoval Aleš Loprais po Rusu Karginovovi a Nizozemci de Rooyovi v závěsu jako třetí. Ovšem hned na prvním waypointu vskutku maratonské etapy jej časomíra zaznamenala na osmé příčce. Postupně se však Aleš zlepšoval, probil se na pátou příčku a po většinu více než 650 kilometrů dlouhé štreky se držel na dostřel těch úplně nejrychlejších.

Jenže po překonání nejvyššího místa etapy, který byl více než 3 200 metrů nad mořem, začal Aleš ztrácet. Mezi osmým a devátým waypointem, tedy přibližně 500 kilometrů po startu speciálky, se propadl z šesté příčky na osmou, po jedenáctém waypointu už byl devátý. Nakonec z toho byla v cíli ztráta 23 minut a 12 vteřin na vítězného de Rooye a devátá pozice. V součtu odjetých etap je Aleš Loprais sedmý, vedoucí de Rooy má náskok hodinu a devět minut.

„Očistec bez pohonu 4x4 podruhé! V nejdelší etapě dosavadního ročníku nás opět potkala stejná závada. Dnes v noci to budeme řešit. Předjelo nás dnes spousta kamiónů. Z ataku na pódiové umístění se stal boj o přežití na Dakaru - nezapadnout a dojet. Během dne nás ještě potkala bohužel další závada, únik oleje z olejové vany. V neutralizační zóně jsme museli olej doplňovat, aby se srdce Královny nezastavilo. Šťastné je to, že jsme etapu dojeli a vše nějak zvládli. A tak naše dobrodružství pokračuje!“ komentuje a všechny zdraví Aleš Loprais s posádkou 504.

Jarda Valtr z KM Racing Teamu se snažil s opraveným kamionem co nejvíce zúročit svou rychlost a přestože útočil ze zadních pozic, v úvodu se mu dařilo na několika intervalech zajíždět časy okolo 12. místa, když první desítka opět uháněla v ohromném kalupu a s jen těsnými rozestupy. Poté však nabral více než hodinu a čtvrt ztráty – na vině byl výjezd mimo trať a následné lehnutí vozidla na bok. Velký dík patří posádce Artura Ardavičuse, která liazce pomohla zpět na kola, aby mohla uhánět dál, a také díky týmové pomoci Vlasty Vildmana se Liaz dostal zpátky na cestu a po nutných opravách mohl pokračovat.

foto: P. Lusk

Josef Macháček se dál seznamoval se svou buggy. Den předtím stoupal pořadím, přestože si při drobné kolizi poškodil přední kapotu svého speciálu. I ve čtvrté etapě si vedl znamenitě – prakticky celou ji odjel okolo 35. místa a byl by skončil i lépe, nebýt hodinové ztráty a pádu na 45. místo. I tak se Josef s Vlastíkem ovšem lepší den za dnem a už vyhlížejí etapy v poušti, které tomuto typu dakarského vozidla svědčí nejlépe.

Nejlépe si ve 4. etapě z českých jezdců vedl Martin Kolomý (Tatra Buggyra Racing), který dojel na 4 místě se ztrátou pouhých 10. min na vítezného De Rooye. V celkové klasifikaci kamionů jsou na 7. a 8. místě A. Loprais a M. Kolomý.

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.