OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Další náročná africká rozbíječka

Ve čtvrté etapě Africa Eco Race z Assy do As Sakn vybojoval PROMET/EXCALIBUR tým Tomáše Tomečka další pódiové umístění, poté co projel cílem jako druhý nejrychlejší kamion. V průběžném hodnocení se tak Tomeček posunul na druhé místo.

Čtvrtá rychlostní zkouška vedoucí z Assy do As Sakn nabídla téměř 379 ostrých kilometrů a sportovní ředitel soutěže René Metge ji popsal jako jednu ze svých nejoblíbenějších. Po svižnějším začátku, zpestřeném tradičními marockými příkopy, dírami, hrby a roletami, se prostor otevřel a kamenitý podklad vystřídal písek. Zajímavá byla i trialová část, která však byla zejména pro kamiony poněkud užší. Pohled do otevřené krajiny byl však pro ty, kdo se dostali až sem, sladkou odměnou.

Tomeček

Jak viděl dnešní etapu Tomáš Tomeček? "Nejspíš se budu opakovat, ale protože jsme v Maroku, tak to byla opět rozbíječka, jak se patří. Auto i my jsme dostali co proto." Tatra se startovním číslem 400 dokázala být v úvodu etapy velmi rychlá, nicméně před dvacátým kilometrem se rozsvítila jedna z červených kontrolek signalizující přehřátí motoru a atmosféra v kabině rázem zvážněla. "Měli jsme problém s chlazením motoru, teplota vystřelila až na 220 stupňů Celsia a chtě nechtě jsme museli zastavit. V úvahu připadalo několik možností a my jsme si moc přáli, aby to nebylo to, co nás napadlo jako první," pokračuje Tomeček. Prozatímní oprava naštěstí zafungovala a Tatra se zase rozjela. Těm, kteří díky Iritracku sledují její pohyb online, rázem spadl kámen ze srdce. Mezitím se však kolem prohnalo několik dalších kamionů i aut.

"Prostě jsme si to udělali na začátku o něco zajímavější," vrací se k situaci s přehřátým motorem navigátor Ladislav Lála. "Poměrně brzy jsme narazili na Elisabeth Jacinto, která stála na dlouhém rovném úseku asi dvě stě metrů za nebezpečnou terénní nerovností. O něco později Tomáš mimo pistu předjel Kovacsovu Scanii. Byla to trochu divočejší jízda, na kterou se z kabiny chtěl podívat i utržený hasící přístroj."

Tomeček jel svoje standardní tempo a po projetí posledním kontrolním bodem se již posádka těšila na cíl. Tomečkův navigátor popisuje závěr etapy takto: "Změny v itineráři neobsahovaly v jednom problematickém místě azimut. Naštěstí jsme poměrně brzy zjistili, že je něco špatně." Stopy kamionu očividně zaujaly mnoho Tomečkových soupeřů, kteří se na tomto problematickém místě vydali špatným směrem.

Tomeček

"Konec dobrý, všechno dobré," shrnuje své pocity z dneška Tomeček a hned pokračuje. "Tlumení nám neumožňuje jet na rozbitých úsecích ještě rychleji. Už takto je to poměrně divoká jízda. Navzdory dílčím problémům jsem s dnešním výsledkem spokojený. Láďa odvedl dobrou práci a to, že jsme byli v cíli druzí, je toho důkazem."

Pátý závodní den bude mít na programu etapu z As Sakn do Dakhly. Karavana Africa Race se tedy pořád ještě bude pohybovat na marocké půdě. Na programu je 225 km dlouhá rychlostní zkouška, zakončená 532 km dlouhou spojovací etapou. Třetí den v řadě bude etapa startovat z bivaku, což je samozřejmě pro všechny závodníky dobrá zpráva. Organizátoři slibují velmi svižný úvod, nádherná panoramata jižního Maroka a obtížnou navigaci. Po příjezdu na pobřeží Atlantiku čeká na všechny zasloužený den volna, na který naváže přesun do Mauretánie.

TZ, foto: team

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.