OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Classic Show Brno 2015

Clasic Show Brno

V pátek 20. března bude ve stylové Richard Adam Gallery (dříve Wannieck Gallery) zahájen veletrh a výstava, která je zaslíbená všem příznivcům historických vozidel. Již při vstupu na vás dýchne kouzlo staré doby, kterým je galerie nasycená. V uplynulých letech tato akce ukázala, že i přes dnešní uspěchanou dobu se dá najít čas na posezení, dobrou kávu a rozhovory na různá témata. Nuda tam určitě nebude. Mimo jiné se můžete těšit na plno doprovodných programů. Zde je malá ochutnávka. 

četníci

Pozor na četníky 

Na Classic Show představí Klub policejní historie Brno historii bezpečnostních sborů v období let 1918–1938 a to převážně četnictva. V rámci výstavy budete moci zhlédnout historické uniformy četnictva a uniformované stráže bezpečnosti a jejich další výstroj a výzbroj z období první republiky. Také bude možno zhlédnout techniku používanou těmito sbory včetně vozidla Škoda 104, které bylo zrenovováno a na této výstavě bude poprvé představeno veřejnosti.  

Škoda 440 Spartak 

Pan Pavel Kalina, sběratel a renovátor poválečných sportovních vozidel, prototypů a kabrioletů značky Škoda a MTX, nám na svém stánku představí sportovní automobil Škoda 440 Spartak navržený architektem Otakarem Diblíkem pracujícím ve vývoji n. p. Karosa Vysoké Mýto. Karoserii pro vůz vyrobili v n. p. Kovona Karviná laminátovou technologií Polytex a vozidlo sestavili s použitím dílů Škoda 440 Spartak ve vysokomýtské Karose pod vedením Ing. Nalezence. 

Od roku 1958 v Karose zkoušeli do podvozku vozu nainstalovat upravenou přední nápravu s předním odpružením torzními tyčemi, zadní nápravu upravili odpružení olejo-vzduchovými měchy. 

Vůz sloužil jako experimentální vzorek k testování nových konstrukcí a materiálů. První představení proběhlo na soutěži v roce 1956 v Mladé Boleslavi, kde ale vůz havaroval a byla poškozena přední část. V průběhu testování odlétla za jízdy původní střecha, která pak byla nahrazena novým hard-topem včetně rámu předního okna z Š 450 Roadster. 

Začátkem 60. let vůz skončil v rohu kotelny vysokomýtské Karosy. Poté ho odkoupil Ing. Nalezenec a dál ho upravoval podle dané módy. Na zadní blatníky byly přilepeny ploutvičky, zadní světla byla použita z vozidla Ford Cortina 1200 a přední část z vozidla Tatra 603. Vůz byl poté prodán do Pardubic-Drahanovic, kde ale skončil na špalkách. Po onemocnění majitele ho prodala jeho matka v roce 1998 panu Hrbáčkovi z Javorníku. Vůz byl ve velice špatném stavu, ale laminát přežil. Firemní muzeum v Karose Vysoké Mýto poskytlo veškerou dostupnou dokumentaci a dobové fotografie, pan Hrbáček vyrobil sejmutím otisků původní karoserie sádrový odlitek, který následně dohotovil do stavu 1 : 1 a podle něj vyrobil zbývající části karoserie, které se nedochovaly. Před dokončením finální renovace se přesunula Škoda 440 Karosa do Hradce Králové, kde byla pod vedením nového majitele provedena renovace podvozku, motoru, převodovky a částečně laku do původní podoby. 

Wikov 35 

VeteranArena Olomouc vystaví na svém stánku Wikov 35 s karoserii „Labuť“. Tato dvoudvéřová čtyřmístná karoserie byla v dobových materiálech označována originálním francouzským názvem conduite intérieure. Pro tento konkrétní typ, který je charakteristický prohnutou linií dveří, se vžil název „Labuť“. Jedná se o stylisticky velmi povedenou verzi, která několik let sklízela úspěchy na soutěžích elegance. Na podzim 1931 byl Wikov 35 s karoserií „Labuť“ nabízen za 68 000 Kč. Přitom stejnou částku stála i čtyřdveřová verze šestisedadlové limuzíny! 

Wikov

Aston Martin DB 2/4 

Písmena DB v názvu vozu představují iniciály Davida Browna (později Sira Davida Browna), který krátce po druhé světové válce koupil Aston Martin Motors Ltd. 

První série automobilů označených DB vznikala v letech 1950 až 1953 a celkem bylo postaveno 411 kusů. Pohon jim zajišťoval šestiválec lagonda navržený W. O. Bentleym, který jim umožňoval dosáhnout rychlosti 190 km/h. Dvousedadlový DB2 se dodával ve dvou karosářských variantách navržených Frankem Feeleym – jako kupé a kabriolet. 

V roce 1953 byl představen model DB2/4 MkI – čtyřsedadlový vůz 2+2 s uzavřenou karoserií sedan anebo jako kabriolet stavěný birminghamskou karosárnou Mulliner. Zpočátku byl tento model osazen 2,6litrovým motorem, který v roce 1954 nahradil 3litrový motor o výkonu 140 koní. První série modelu DB2/4 se vyráběla do roku 1955, kdy bylo celkem postaveno 565 kusů, z toho 75 bylo kabrioletů. Poslední kusy již vyráběla karosárna Tickford, protože u Mulliners se smluvně zavázali karosovat výhradně automobily Triumph. 

Druhá série (MkII) DB2/4 se vyráběla do srpna 1957 v celkovém počtu 109 kusů, hlavně v provedení kupé a kabriolet. Asi 35 vozů mělo karoserii s odnímatelnou pevnou střechou typu hardtop. Mechanicky byla druhá série podobná té první, ale později vyrobené kusy měly větší ventily a jiné vačky, díky kterým výkon motoru stoupl na 165 koní. 

V roce 1957 Aston Martin představil poslední, třetí sérii modelu DB2/4 MkIII, kterých se do roku 1959 vyrobilo celkem 551 kusů, z toho 84 kabrioletů. Frank Feeley poněkud upravil jejich vzhled podle úspěšného modelu DB3. Třetí série DB2/4 dostala také nové kotoučové brzdy Girling a výkon motoru stoupl na 178 koní. S tím se dalo jezdit až 225 km/h. 

Tuto třetí sérii vám na svém stánku představí firma Engine Prague. 

lide

Praga Mignon 

Karosárna Vyskočil ze Slaného zrenovovala karoserii na vzácné Praga Mignon z roku 1916. Ojedinělá otevřená karoserie byla vyrobena ve dvou kusech. Zajímavý je také osud samotného vozidla, které bylo zazděno před druhou světovou válkou a znovu objeveno před asi deseti lety. Na stánku firmy bude vystaveno také MGA z roku 1956, které u firmy prošlo celkovou renovací. 

Chevrolet Impala 

V padesátých letech soupeřily chevrolety s okřídlenými cadillaky o titul nejvýstřednější design. Chevrolet přišel roku 1959 se zcela novým stylem zadních světel ve tvaru kočičích očí ukrytých pod hluboce vykrojenými křídly, jejichž téměř 30 cm hluboký prolis je nejhlubším lisovaným dílem, jaký se kdy objevil na automobilové karoserii. Nový chevrolet byl delší, širší a nižší než všechny předcházející modely značky. Přední světla ležela tak nízko, že v noci každý na první pohled poznal, že jede Impala. Přestože se jednalo o nejdražší model, jaký automobilka nabízela, stal se nejúspěšnějším modelem automobilky. Zákazník si mohl vybrat vidlicový osmiválec 5,7 litru o výkonu 315 koní, 4,6 litru a výkonu 290 koní anebo 4 litr o výkonu 185 koní. Pouze tento rok bylo možné koupit také 4,6litrový osmiválec se vstřikováním.  

Jeden takovýto zrenovovaný chevrolet budete mít možnost zhlédnou na stánku firmy Restaurations. 

Vozy Škoda na Classic Show 

Škoda Muzeum při své premiéře na Classic Show v Brně představí dva vozy ze svých sbírek – elegantní Škoda Popular Monte Carlo Coupé z roku 1937 a unikátní Škoda Supersport typ 966 z roku 1950. 

Škoda Popular Monte Carlo Coupé je ikonou aerodynamického designu druhé poloviny třicátých let a zároveň odkazem skvělých výsledků dosažených posádkou Pohl/Hausman na věhlasné Rallye Monte Carlo v letech 1936 a 1937. Černý exemplář patří ke klenotům mladoboleslavské sbírky a v minulosti získal i řadu ocenění na několika oldtimer rallye. 

Závodní automobil Škoda Supersport s  doutníkovou karoserií, který je součástí sbírky Škoda Muzea od roku 2007, byl po náročné renovaci dokončen vloni. Tento typ s motorem se speciální V-hlavou a kompresorem byl svého času s hodnotou 197,7 km/h nejrychlejším československým vozem. 

Zahraničních motocykly s československými komponenty 

Na stánku Monty Jawa budou moci návštěvníci zhlédnout unikátní motocykly ze specializované sbírky.  

Hlavní novinkou sbírky je motocykl Socovel 250, vyrobený v roce 1951 v Belgii. Základ je použitý z Péráka. Podvozek je vyroben v Belgii a silně inspirovaný Jawou. Tento motocykl je zřejmě jediný kompletní v České republice. Mexická Carabela 350 RS, pravděpodobně jediný kus v Evropě, která používá československý motor Jawa 350 typ 634. Vývozní verze klasického Pionýra – Jawa Mustang SuperSport – byla vyráběna a montována ve Velké Británii. Motocykl je renovovaný s kapotáží v původním laku. Leonette je moped vyrobený v Brazílii s československým motorem Stadion. Vystavovaný kus byl zaslán z Brazílie v několika poštovních balících. Chybějící díly byly doplněny z domácích zdrojů. ČZ 175 typ 482.01 Cccy je zvláštní verze v Československu běžné „Sportky“ určená pro pastevce na Novém Zélandu. 

Kromě jawiček budou k vidění motocykly mnoha dalších značek, jako například BSA, Praga BD nebo BMW, Honda a Suzuki. Mnozí z vás se jistě rozvzpomenou na Bianchi Tonale prodanou vloni na aukci. Letos se motocykl představí po kompletní renovaci. 

klobouky

Setkání lidí  

Letošní Classic Show je pátý ročník akce pro milovníky historických vozidel. Stále si hledá svou cestu a stále více se snaží ukázat poctivé řemeslo a šikovnost českých rukou. I přes odklon od u nás tradičního strojírenského průmyslu je mezi lidmi kolem veteránů stále vidět vysokou odbornost a perfektní řemeslo. Přijďte se přesvědčit a potěšit oko, zastavte se a povykládejte s přáteli. Classic Show není uspěchaná akce, vládne zde důstojnost a přátelská pohoda. 

TZ Clasic Show Brno

Clasic Show

 

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.