OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

S pirátskou vlajkou pro 3. místo: Chorvatský Buzet s SVC Vitver Racing v European Hillclimb Championship

Poslední, a to 13. podnik ME se konal na jihovýchodě Evropy, kam se tým SVC Vitver Racing rozjel korunovat první místo ve své třídě E2-SH a udržet průběžné 3. místo v ME kategorii II, za fenomenálními Italy Simonem Faggiolim a Faustem Bormolinim.

Tým udělal dost změn na Vláďově Audi WTTR- DTM z důvodu větší spolehlivosti vozu, hlavně při řazení. Ale díky pracovní vytíženosti majitele a prioritního jezdce týmu nebylo možné vůz plně otestovat, a tak chování Audi byla taková jedna neznámá. Neopomeneme ani na účast Martina Šípka z BP Autosport Bruntál, který si zde prvně vyzkoušel dvoulitrový vůz Lotus Evora z dílen SVC Náchod.

svc

Jeho cílem bylo vyzkoušet si některé technické prvky a konstrukční finesy používané týmem SVC, aby mohl tyto prvky případně přenést do svého týmu, který se zúčastňuje úspěšně 24-hodinových vytrvalostních závodů s vozem BMW M3. Na pětikilometrové trati 32. ročníku závodu Buzetski Dani si museli piloti závodních strojů dát zejména pozor na povrch vozovky. Přechody snad 18-ti druhů asfaltu, ve spojení s vápencovými přísadami, tvoří kluzký povrch a tím nevyzpytatelné chování vozu v zatáčkách i na výjezdech z nich. Ve spodním úseku byla trať o třetinu zúžena z důvodu sesuvu půdy po přívalovém lijáku, a tak se v tomto úseku nemohlo jet naplno.

Teď už k závodu jako takovému. První trénink v sobotu odstartoval úderem desáté hodiny. Pro SVC Vitver Racing byl začátek závodního víkendu díky vysokému počtu startujících zdlouhavý. Po první tréninkové jízdě zaměřené jen na seznámení se s tratí a kvalifikování do závodu přišla druhá jízda, ve které - jak my říkáme - přišla malá „klopota“ u Lotusu. Martin, který je menšího vzrůstu a na závody přijel přímo ze 24-hodinového závodu v Barceloně, nedosáhl úplně na ovládací prvky vozu, a tak díky své síle a závodnickému nasazení, tak pevně držel volant, že to nevydržela titanová příruba jej držící a ten mu při vytočeném čtvrtém rychlostním stupni zůstal v rukách. Martin profesionálně Lotuse bez poničení zastavil, a tak týmoví servisní mágové Martin Černý a Míra Michl neměli moc starostí připravit Lotuse Martinovi do hlavního závodu. Martin Šípek obdržel veliké uznání za zvládnutí situace . Vláďu zastavili na trati dík poruše týmového vozu jedoucího před ním na červenou vlajku a opravna jízda z 8. zatáčky mu nebyla povolena. Tak Láďa dovrkal s Audi do cíle s „krásným“ časem 17:38,014, což dávalo velký prostor pro velké zlepšení do závodních jízd J. Nejlépe to popsal sám Martin Šípek: „Už vím, co znamená, když se řekne, že jsem se ze závodníka stal jen účastníkem závodu.“ Byla jen škoda, že se nepodařilo odzkoušet nové nastavení vozů pro závod, a tak se oba piloti rozhodli pro návrat k základnímu setupu do závodních jízd.

Celá řada havárií v 1. závodní jízdě posunula náš start až do hodin po poledni. Vyrovnaný Vláďa si zajel oba závodní časy skoro totožné a s celkovým časem 5:19,001 se umístil v TOP 10 a jako nejrychlejší auto s oknem a stěračem z tohoto krásného závodu pod Buzetským hradem. U Martina Šípka bylo znát sblížení se s autem, kdy již s motorem, který má za sebou tři sezony a je těsně před revizí, posouval své časy po 4 sekundách a s časem 5:41,740 se dostal mezi nejrychlejších 25 aut závodu. Ve třídě E2-SH, si tak tým SVC Vitver Racing a BP Autosport Bruntál přivezli 1. a 2. místo.

A pak následovalo to, proč jsme do Buzetu přijeli s vyvěšenou pirátskou vlajkou. Tou jsme dávali najevo, že se budeme chovat stejně jako piráti, tedy oko za oko....... Před odjezdem jsme se z Itálie dozvěděli o tom, že pokud by to M. Benešovi bodově na nás dalo, tak se nás pokusí ze závodu diskvalifikovat, aby se tímto způsobem posunul v celkové klasifikaci ME na naši pozici.

A protože mladičkého Švýcara Ducommuna, který v první závodní jízdě nadělil Milošovi přes čtyři vteřiny, potkala v druhé jízdě porucha a ze závodu odstoupil, došlo na již zmiňovaný protest na způsobilost našeho Audi WTTR DTM. A to od týmu jedoucího pod stejnou licencí v šampionátu Mistrovství Evropy - tedy Czech National Teamu. To se opravdu může stát jen v ČR. Komisaři FIA posuzovali vozidlo dlouhé 3 hodiny, kdy prověřovali protest podaný na způsobilost naší závodničky Audi WTTR, konkrétně na rozměr předního okna. Tým dodal komisařům nad rámec podaného protestu, také atest od předního okna z Audi WTTR. Technici a delegáti vozidlo posoudili a potvrdili, že odpovídá technickým předpisům a řádům pro závody Hillclimb Championship a neoficiální výsledky, podepsali jako oficiální. Tady jen podotknu, že je tisíc a milion způsobů, jak si toto okno prověřit dopředu a předejít této trapné situaci. Ukazuje to na technickou nevyzrálost, jak týmu co protest podal, tak sojčákoj z Trautenberkova.

Týmy SVC VITVER RACING a hlavní partner- SVC Náchod s.r.o. , největší výrobce tažných zařízení v ČR, se mohou radovat.
V sezoně 2013, která nebyla lehká, kdy se nepodařilo po zásadních změnách vozu Audi WTT-R s dodavateli vše uvést do 100% stavu, kdy majitel a jezdec týmu V. Vitver byl velice pracovně vytížen, prodělal dvě operace očí a z těchto důvodů se nemohl zúčastnit všech podniků, je umístnění přímo fantastické.


Ve třídě E2- SH: 1.-Vladimír Vitver, Audi WTT-R, 2.- Roman Schwan, Renault Megane/Lotus Evora.
Ve Skupině II tedy E2 – si Vladimír Vitver pojede 10. listopadu do Francie pro pohár za třetí místo absolutně a je nejlépe klasifikovaným Čechem, hned za 1. Simonem Fagiolim a 2. Faustem Bormolinim.

Tým si pro sezonu 2013 správně rozvrhnul sezonu, aby se mohl se skromným rozpočtem účastnit vybraných závodů po Evropě. Také pomohlo to, že se jelo dost závodů za plný počet bodů. Je jen škoda, že v nejtěžších závodech, jako je italské Trento, či švýcarské St.Ursanne, jeli ve třídě jen 4 závodníci, a tak i když se bojovalo o umístění a třída se vyhrála, bylo to jen za polovinu bodů.

Přes tato velká úsporná opatření tým ještě podporoval další jezdce. Jako velký úspěch řadíme opavského skromného závodníka Romana Schwana, který v sezoně startoval s technikou Renault Megane, jež není v rámci skupiny již konkurenceschopná. Ale ve chvíli, kdy přesedl do Lotusu Evora ukázal své kvality a cit pro vozidlo a trať, proto mu umístění Mistrovství Evropy patří zaslouženě.

Další závod, kterého se účastníme, je takzvané „setkání mistrů“ v německém Mickhausenu. Tam V. Vitver (pokud mu to zdravotní problémy s očima dovolí), R. Schwan a M. Šípek dostali pozvání na ukončení sezony 2013, kam se jako každý rok mocinky moc těšíme.

Team SVC Náchod

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.