OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Mistrovství Evropy - 2013 European Hill-Climb Championship - aneb červencová vítězství SVC Vitver Racing týmu.

Vladimír Vitver dosáhl v Itálii na double 

Horká půda v italském Ascoli a Trentu byla poslední červnový víkend další zastávkou mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu. Zatímco v Trentu už zanechal náchodský tým SVC Vitver Racing výrazné stopy při svých předešlých startech, tak Ascoli bylo premiérové. Tým zvládl dalekou cestu na jih Evropy v pořádku a po překonání 1400 kilometrů mohl předvést v depu své Audi WTT-R DTM místním fanouškům. Krásný karbonový speciál si vysloužil patřičnou pozornost i bez závodního tempa a Vladimír Vitver se mezitím vydal poznávat 5000 metrů dlouhou trať.

SVC NÁCHOD

Šestý podnik Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu v malebné přírodě střední Itálie se SVC Vitver Racing vydařil. Stejně jako v trénincích nenašel Vladimír Vitver v závodních jízdách přemožitele a s přehledem si v Ascoli dojel pro triumf v rámci skupiny E2-SH. Bohužel dobrý pocit z dobře zorganizovaného podniku, kde se týmu velmi dařilo, pokazil nějaký „domorodec či konkurent“, který po závodě z uzavřeného přepravníku odcizil volant Audi.

Hned následující víkend totiž vrcholila první polovina letošní sezóny závodem na legendárním kopci Trento – Bondone. Bezmála 18 kilometrů dlouhá trať je obrovskou výzvou pro všechny účastníky. Tisíce fanoušků, skvělá atmosféra v malebném prostředí horských masivů Dolomit a především nádherný technický kopec s převýšením 1350 metrů.

Vladimír Vitver se pro letošní rok rozhodl startovat v Trentu s dvoulitrovým Lotusem Evora, kvůli jeho hbitosti a nižší váze. Hlavním cílem bylo zdárně dokončit závod, protože tento kopec je extrémně náročný na jezdce i techniku. A tato meta byla úspěšně splněna, navíc po týdnu opět mohl Vladimír Vitver vystoupat na nejvyšší ze stupňů při vyhlašování nejrychlejších jezdců. Vyhrál totiž i tento závod v rámci skupiny E2-SH bez rozdílu tříd a zkompletoval tak italské double.

SVC NÁCHOD

Vladimír Vitver si „vyřídil účty“ s Dobšinským kopcem a na Slovensku vyhrál 

Rekapitulaci závodu musíme začít u loňského ročníku Dobšinského kopce. Loni byl totiž otevřen účet mezi Vladimírem Vitverem a Dobšinským kopcem ve prospěch slovenské trati. Došlo k tomu díky havárii ve druhé závodní jízdě. Jasně vyhraný závod tehdy skončil pro českého reprezentanta 2 kilometry před cílovou čárou, bohužel. Tehdy směřovala výprava SVC Vitver Racing zpět do Náchoda s myšlenkami na srovnání nelichotivé bilance a to i s úroky.

Tréninky vyšly nejlépe domácímu Jožkovi Bérešovi. První místo v tréninku patřilo jeho Audi S1 a druhá pozice patřila Audi WTT-R Vladimíra Vitvera, kterou trápily problémy s řazením. Nové pneumatiky na voze při nedělním startu do první závodní jízdy prozrazovaly odhodlání pokořit nejen své soupeře, ale poradit si s tratí v co nejlepším výkonu. To je ostatně samotná podstata závodění a toto odhodlání vyšlo v první jízdě téměř na výbornou. Jízda se Vladimírovi vydařila, Audi po sobotním zásahu techniků fungovala na 100% jen nepatrná ztráta na jednoho ze soupeřů byla příčinou malé nespokojenosti s výsledkem úvodní jízdy. Jozef Béreš totiž pokořil Dobšinský kopec o 7 desetin rychleji a držel prozatímní vedení mezi siluetami. Rozhodovat se tak mělo ve druhé jízdě mezi dvěma Audi.

Vladimír Vitver dokázal v neděli zajet ve své skupině nejvyrovnanější jízdy a i když se už v horní pasáži smýkal jako na
ledě, díky přehřátým pneumatikám, dokázal zajet v rozmezí 4 desetin. Výsledkem po součtu dvou jízd je triumf na
Dobšinském kopci 2013 mezi siluetami a navíc cenný skalp domácího p. Béreše, p. Kojše a dalších. Bronzová pozice
patřila po nedělním závodě Karlu Stehlíkovi s Mitsubishi Colt.

Vladimír Vitver svým letošním výkonem na úpatí Slovenského ráje uzavřel rok starý účet s Dobšinským kopcem i s úroky. Mimo 11. místo absolutního pořadí a 25 bodový příděl do tabulky mistrovství za vítězství ve skupině E2-SH se navíc posunul na třetí příčku celkového hodnocení kategorie 2, kde se jistě bude chtít udržet i po následujícím závodě v německém Glasbachu.

SVC NÁCHOD

Vítězný Glasbach v podání SVC Vitver Racing

Závod v Glasbachu byl již letošní devátou zastávkou šampionátu Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu. Na startovní čáru se ve skupině E2-SH postavila silná konkurence, zastoupená, mimo Audi WTT-R DTM Vladimíra Vitvera, především domácími Klausem Hoffmannem s druhým ex DTM vozem ve startovním poli a zkušeným Herbertem Stolzem s výkonným Porsche 935. Počítat se ale muselo i se stále rychlejším Karlem Stehlíkem, který mohl nepříjemně potrápit zbytek startovního pole, tak jak třeba na Dobšiné.

Vladimír Vitver přijel do Glasbachu jako průběžně vedoucí jezdec skupiny E2-SH v ME a svoji pozici chtěl svým výkonem na 5500 metrů dlouhé trati potvrdit. Už v tréninku zahájil vysokým tempem a na velmi těžké trati dokázal držet rychlost ve třech desetinách vteřiny s Opelem Astra DTM Klause Hoffmanna, který musel v druhé jízdě před domácím publikem zatáhnout což nezvládl a v horní části havaroval. O nedělním ránu se začínalo v prvním závodě na mokru, protože v noci přišla vydatná bouřka. To potrápilo celou řadu soupeřů startujících před skupinou E2-SH.

Časté přerušení a protahování programu se postaralo o vyschnutí tratě. To hrálo do noty právě Vladimíru Vitverovi, protože on neměl z nejrychlejší čtveřice jako jediný pohon všech kol. Ten nemá ani Klaus Hoffmann, kterému se sice podařila oprava vozu, ovšem na trati dlouho nepobyl a opět odstoupil a bylo jasné, že se bude rozhodovat mezi Audi Vitvera, Mitsubishi Stehlíka a Porsche Stolze. Jako první do cíle přijel Vladimír Vitver a s časem 2:31,048 se ujal vedení. Bylo to o 4 sekundy rychleji než v sobotu, což bylo uspokojivé a náchodský jezdec čekal, co předvedou „čtyřkolkáři“.

V závěrečné fázi závodu Vladimírova Audi vyrazila do poslední jízdy za typického zvuku pracující trakční kontroly. Už mezičas naznačil, že k cíly závodu směřuje v opatrnějším tempu na vině byli 3 úseky pod vlajkami signalizující olej na trati a tak jezdec zvolnil aby neriskoval nehodu, časomíra zaznamenala druhý průjezd v čase 2:35,568, který opět stačil s přehledem na soupeře. Vladimír Vitver tak potvrdil páté vítězství letošní sezóny a průběžnou třetí pozici v kategorii 2 Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu. 

Šampionát bude pokračovat závodem ven francouzském Mont Dore jako desátý podnik sezóny. SVC Vitver Racing opět nebude chybět na startu. Do konce sezóny zbývají čtyři podniky a jasným cílem je minimálně udržet třetí příčku v hodnocení kategorie 2 společně s pozicí nejlepšího Čecha v ME ve stejné kategorii. Obhajoba vítězství ve skupině E2-SH už je v tuto chvíli téměř jistotou, protože náskok téměř 100 bodů na nejbližšího Maďara Kavecze je smazatelný jen čistě teoreticky.

Průběžně Absolutní pořadí 2013 European Hill-Climb Championship - Cat.2

1. Simone Faggioli (ITA) 200 b.,
2. Fausto Bormolini (ITA) 154 b.,
3. Vladimir Vitver (CZE) 118 b..

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.