OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Carboniacup zavítal tentokrát k sousedům na okruh Lausitzring

Krásné letní počasí přivítalo jezdce Carboniacupu na německém závodním okruhu Lausitzring a na plánu měli se svézt na 4,3km dlouhé trati s názvem Grand Prix.
Po dvou závodech v Mostě a zatím jednom vystoupení na Slovakiaringu, zavítali jezdci Carboniacupu také k sousedům na slunný Lausitzring, tedy více jak čtyřkilometrový okruh nedaleko Drážďan, který se nad ostatními tratěmi vyjímá klopenými zatáčkami, neboť se zde odjelo i pár závodů Indycar a pravidelně zde okruh hostí také závody DTM.

carbonia

Po přijetí všech jezdců kterých nakonce startovalo 70 a technických přejímek jejich vozů si jezdci v ranních trénincích vypsaných na 3x20min testovali techniku a nastavovali svůj vůz na připravující se kvalifikaci, která byla 25min. a hlavně na ostrý 20min. závod. V kvalifikaci je velmi důležité si zajet nejlepší pozici na startu, a tím si tedy usnadnit trochu v letmém startu místo na trati a ten jezdec pak nemá v první zatáčce po startu okolo sebe tak těsno.

Sprintové závody mývají větší obsazenost na startovním roštu a nejinak tomu bylo i na Lausitzringu. O drobné kolize ani tady však nebyla nouze, pomačkané plechy a technika, která si u třech jezdců postavila hlavu a muselo být použito hasících přístrojů. Naštěstí v neštěstí byli újmy pouze na strojích nikoliv na zdraví jezdců.

Otevřené a uklizené tribuny zvaly diváky k návštěvě. V letošním kalendáři to byl čtvrtý podnik a zbývají už jen závody na Slovakiaringu a letos již potřetí v Mostě, je tedy odjeto ¾ sezóny.

carbonia

Skupina A rozdělující se na devět podskupin přilákala celkem 31 vozů a ze zahraničních v ní startoval např. Chris Zeuner s Ginetou G40 z týmu Kumiega, který skončil nakonec druhý ve třídě A7, když ho pojel Alex Šuhajda s Renaultem Clio. Druhým zahraničním jezdcem byl Michael Oliver na voze Porsche který si ve své skupině dojel pro první místo, následován druhým Milanem Kodídkem též s vozem Porsche.

Výčet jednotlivých kategorií vypadá obsáhle a do výsledků můžete na konci článku nahlédnout, tak jen shrňme vítěze jednotlivých kategorií. Ve skupině A1 zvítězil Luďek Dolejš – Fiesta R1, v A2 Jiří Šubrt – Škoda Octavia, v A3 to byl Jan Semlbauer – BMW Challenge, v A4 pak Karel Kováč BMW Z3M, v A5 Michael Oliver – Porsche GT3 RS, v A6 vyhrál Stanislav Šedivec – Corvette ZR1, v A7 již zmíněný Alexander Šuhajda – Renault Clio 2000, v A8 to byl Petr Suchomel – Megane Trophy a v poslední třídě A9 vyhrál s přehledem Martin Jansa Porsche 997 GT3 Cup.

Skupině B celkově dominoval Jan Mareček na Nissanu GTR, ovšem na startovním roštu stál nejlepší jezdec z kvalifikace  a to Jaroslav Haštava s BMW M3, který v závodě jel velmi dobře a útočil i na přední příčky soupeřů, avšak vinou techniky, kdy si brzdy postavili hlavu, vylétl z trati a narazil do bariér, zničený vůz tedy nebyl schopen nadále v závodě pokračovat.

carbonia

Ve skupině B3 nakonec dojel nejlépe Luboš Sázava s BMW M3, v B4 vyhrál Tomáš Barták s Porsche Cayman a B5 vyhrál v Německu Jan Mareček před Filipem Doksanským na Corvette ZR06.

Skupina C patří pravidelným účastníkům s vozidly Caterham, KTM-X Bow či prototypy Radical. Skupinu C1 jedna vyhrál nejrychlejší prototyp Radical SR4 Martina Příhody a v C2 pak razantně sekundoval Luděk Dostál na Radicalu SR3. Skupinu C3 vyhrál Michal Vítek z RTR Projects na svém Catehamu, skupinu C4 pak vyhrál Martin Křeček, také s Caterhamem ale silnější kubatury, v C5 pak Radim Havlík – KTM X-Bow a C6 s obdobným vozem Jaroslav Novák z Action Racing, který byl i nejrychlejším účastníkem skupiny C.

Poslední skupinu tvořily formulové vozy, kde jsme opět viděli vítěze Filipa Zelenského, který zvítězil s Dallarou 394 Mugen Honda nejen absolutně, ale také v D3, kde porazil i domácího Hanse Siebera s konstrukcí MTX. Skupinu D2 zvítězil Igor Lešinský s formulí Van Diemen, před Miroslavem Veselým s formulí Škoda a Viktorem Mechlem na Tomisu 99. Skupinu D1 opanoval opět Lumír Vaszily na Tomis 03 a druhý skončil Tomáš Chabr s VD-RF02.

Absolutně nejrychlejšími jezdci v závodě se stali Filip Zelenský s časem 1:47,36 následován Tomášem Chabrem s časem 1:48,12 a třetí byl pouze o fousek Lumír Vaszily s časem 1:48,22.

Vytrvalostní závod na 3hod, který byl zařazen na podvečení čas a jehož se zůčastnilo celkem 8 teamů, nakonec na 82 okruhů našel svého vítěze ve startovním čísle 188 s posádkou RTR Projects 4, ta dovezla do seriálu nově postavený vůz BMW Z4 a která na okruhu vydržela 2h, 56min, zvítězili tak jak absolutně mezi teamy ostatních tak i ve skupině A+B do 3500ccm.

carbonia

Skupinu A+B do 2000ccm vyhrál team ART Ford Sport I. s vozem Fiesta, ti ujeli celkem 69 kol a skupinu A+B nad 3500ccm zvítězil nakonec team Veidec Racing také s vozem BMW kteří zajeli celkem 73kol.

Vítězové byli ohodnoceni poháry a vezou si domů důležité body v celkovém hodnocení. Závod hodotíme jako velmi vydařený a tešíme se na další.

Více výsledků a průjezdů kol naleznete zde: http://carboniacup.cz/index.php?sel=content&menuID=133&parentID=133

Na další závod se můžete těšit 30.8. na Slovakiaringu.

Vláďa Rožánek, Carboniacup 2014

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.