OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Carboniacup zakončil sezónu 2017 doma v Mostě

Severočeský autodrom v Mostě hostil poslední díl letošních závodů Carboniacupu a ukončil zde sezónu 2017, tedy závodů cestovních sériových aut, upravených aut, prototypů a formulových speciálů. Podle označení skupin A, B, C, D, přičemž A závodní třída byla díky velkému počtu startujících rozdělena ještě na A a A+. Závod v Mostě nezačal nejlépe, první trénink musel být zrušen, kvůli velké mlze, která na autodromu ráno vládla. Ale i počasí se umoudřilo a za mlhou hustou tak, že by se dala krájet se pak rozsvítilo podzimní slunce a mohl začít druhý trénink. Mostecký závod sliboval pěkné závody, kdy ještě nebyli jistí vítězové jednotlivých tříd a několik z nich si pak brousilo zuby ještě na celkové zlato v celém seriálu kdy jim chyběly poslední body. Napínavý boj, hlavně nejhorší výsledek v sezóně se škrtal, a tak na nás čekala dobrá matematika. Do Mostu zamířilo 92 vozů, nechyběly ale ani závodní legendy typu Františka Doška, či kvalit Tomáše Chabra. Na startu stála dvě Lamborghini Gallardo ze stáje Mičánek Motorsport a mezi formulemi a prototypy přijeli jezdci z Německa a Rakouska, z nichž nejrychlejší prototyp přivezl Němec Andreas Fiedler, a to PRC Audi Turbo.

Ve skupině A1 upravených vozů zvítězil letos už poněkolikáté Zdeněk Sýkora s Hondou CRX, před Alešem Nocarem s Fiestou R5. Ve skupině A2 zvítězil v Mostě Petr Morávek se Škodou Octavia DTM a o jedinný bod skončil druhý v celkové klasifikaci Carboniacupu. Druhé místo obsadil Jaroslav Zach z Effective Racing na Alfě Romeo 147 GTA a třetí místo bral Pavel Pups se Škodou Octavia Cup, čtvrtý pak skončil Petr Majer s Renaultem Clio z teamu Mičánek Motorsport. František Došek s Fodem bohužel nedojel. Ve skupině A3, poslední z prvního závodu skupiny A, byl nejrychlejším Němec Walter Förster a jeho krajan Uwe Schäfer, bronz si odvezl SEMARacing s Andre Maškem a jeho kolega skončil s dalším BMW 130i bramborový. Dostáváme se k pořadí závodů A+ tedy těch silnějších vozů. A4 skončilo vítězstvím Otto Svobody ze stáje Šenkýř Motorsport s BMW M3 E46 GTR, který porazil Olafa Haeusnera na BMW M3 a Petera Fechta s VW Golf V. V A5 dominoval opět Miloš Merta se Subaru Impreza Sti, ten se dělí o třetí místo s Janem Marečkem i v absolutním pořadí celého seriálu. V A8 si dojel pro zlatý věnec Petr Suchomel s Renaultem Megane Trophy, před Vítem Smejkalem se Škodou Octavia a Milanem Valáškem s Ginnetou G50 GTR.

V nejsilnějších vozech upravených cestovních vozů dominoval Rakušan Michael Oliver s Porsche GT3 Cup, před Lukášem Urbanem na Ultimě GTR a Liborem Dvořáčkem, tedy nováčkem v Carbonii na Lamborghini Gallardo. Jiří Skula s půjčenou Corvette ZR1 od Standy Šedivce do boje stejně jako Bronislav Formánek s Gallardem z technických důvodů vozu nezasáhli.

Skupina B patří sériovkám, a tak mnoho úprav klasického auta není potřeba, záleží kam chcete dosáhnout. Ve skupině B2 bral nejvíc bodů Pavel Zeman na Mazdě RX8, před Jiřím Zemanem s Hondou Civic a bronzový věnec obdržel Jan Olšaník s Nissanem Almera Gti. Ve skupině B3 zvítězil Tomáš Beneš s Alfou Romeo, na stříbrné pozici dokončil závod Zdeněk Čurda s BMW který nakonec po obdržení penalizace z Mostu skončil na 4.místě absolutně v celkovém hodnocení Carboniacupu a bronz si odvezl Jan Zubatý s Citroenem DS3. V B4 zvítězil Radek Zimmer na Lotusu Exige, před Zbyňkem Čurdou na BMW M3 a Martin Hanzl s Hondou Type R skončil třetí.

Skupina C patří speciálům a prototypům. Podruhé ve své jezdecké kariéře k nám zavítal Andreas Fiedler, tentokrát s PRC Audi Turbo a dalo se očekávat, že bude hodně rychlý, tentokrát i nejrychlejší, nestačily mu totiž ani Performery. C1 bylo pořadí Peter Elkmann, Daniel Hentschel a Gottfried Hatz. Tedy dva Performery udolaly Hatzův Pacemaker. V C2 dominoval Andreas Fiedler s PRC Audi Turbo, před Rakušany Andreasem Krammerem a Wolfgangem Maurerem na Caterhamu Megabusa před Hayabusou. V C3 si pro vítězství mezi Caterhamy dojel Tomáš Frank, před Jakubem Kirchnerem a Janem Červenkou. V C4 nad 1600ccm vládl Jakub Křeček, před Martinem Křečkem a Bronislavem Smatanou. V C5 zvítězil Jan Mareček s KTM-X bow, ten skončil třetí v absolutním pořadí celého seriálu.

Jen o tři auta méně proti prototypům měla na startu skupina D, devatenáct formulových vozů přijelo do Mostu. Ve třídě D1 pro formule s motocyklovým motorem do 1400ccm zvítězil Jan Rieger na Glorii C8F a stal se tak po škrtání nejhorších výsledků v sezóně šampionem absolutní klasifikace Carboniacupu, když zvítězil nad Petrem Morávkem o jedinný bodík. Druhý pak dojel Němec M. Dietze s formulí BMW a do cíle dojel třetí Tomáš Chabr s Van Diemen RF02. V D2 pro automobilové motory do 1400 vyhrál Pavel Langer s Autolou 1/04 z GT2 Motorsport, před Bulharem Miroslavem Petkovem s Tomis 99-02 a Němcem Peterem Benzem s MT-77. Skupina D3 pro vozy do 1600ccm patřila Danielu Richterovi s Estonií 25, před krajanem Timem Rädleinem na Renault 1600 a Heiko Wernerem s Mondial 1600.

V D4 zvítězil Pavel Machulda z teamu HKC Racing s jejich novou formulí Renault 2,0, když porazil Güntera Weisse a Václava Laušmanna na stejných vozech. Nedařilo se tentokrát Filipu Zelenskému s Dallarou F308, který několikrát dostal smyk a dojel poté až pátý. Dva bodíky mu chyběli na absolutně třetí místo v seriálu.

Tak, a to už bylo pro letošek konec závodům Carboniacupu, nyní se těšíme a připravujeme pro Vás slavnostní vyhlášení sezóny, dopřejeme si malý odpočinek přes zimní přestávku, a také se už těšíme na Vás v další sezóně 2018.

Vláďa Rožánek a Carboniateam 2017

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.